שתף קטע נבחר

קבעה שיא גינס בריצת חצי מרתון לאחור

ג'סטין גלווי האמריקנית רצה את המרחק ב-2:19:45 שעות בסן דייגו, וקיבלה את ההכרה עם סיום התחרות. בעבר רצה מרתון רגיל, אבל מחלה מסתורית גרמה לה לבצע את המעבר המיוחד

לסיפורי האתלטיקה המשעשעים, ולפרקים המוזרים, אין גבולות. בימים האחרונים נקבע שיא חדש בחצי-מרתון ב...ריצה לאחור. לא מדובר כמובן בשיא אתלטיקה של האיגוד העולמי, אלא בשיא גינס אותו קבעה ג'סטין גלוויי מארה"ב - 2:19:45 שעות. הריצה הייחודית התקיימת במרוץ קרלסבאד בסן דייגו.

 

גלוויי, המיודדת עם בחור ישראלי בשם נדב אבינרי, ניסתה להיות אתלטית מן המניין בהשראת אביה המרתוניסט איתו התחילה לרוץ בגיל 3. היא סיימה תשעה מרתונים רגילים כשהשיא האישי שלה עומד על 3:16 שעות.

 

גלווי עם חבריה ומשפחתה (צילום: פרטי)
גלווי עם חבריה ומשפחתה(צילום: פרטי)

 

במרתון בוסטון נפצעה, ובהמשך נאלצה לפרוש מהריצה התחרותית בעקבות מחלה שפקדה אותה הנקראת דיסטוניית רצים. סיפורה של גלוויי התפרסם במגזין "וורלד ראנרס". במהרה התברר כי חיידק האתלטיקה לא נטש אותה. להפתעתה, גילתה שהיא מסוגלת לרוץ לאחור ועשתה ניסוי כלים במרתון ניו יורק. מאז השתתפה במספר מרתונים מלאים (42.195 ק"מ) כשהיא רצה לאחור.

 

מרתון תל אביב 2019 (צילום: אורן אהרוני)
מתי נראה אותה במרתון תל אביב?(צילום: אורן אהרוני)

 

גלוויי, המתקרבת לגיל 40, גאה בשיא המיוחד שלה, שהיווה אטרקציה בסן-דייגו. מבחינתה לא מדובר באטרקציה אלא בדרך חיים, והסיכוי שלה להמשיך ולהשתתף בתחרויות האהובות עליה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים