שתף קטע נבחר

פרסום ראשון: בוטלה אליפות ישראל בקיאקים

שלושה ימים בלבד לפני מועד קיום התחרות, המשתתפים קיבלו הודעת ביטול בעקבות קשיים כלכליים שעוברים על האיגוד

פרסום ראשון. שלושה ימים לפני אליפות ישראל בקיאקים, קיבלו ביממה האחרונה המשתתפים הודעה שלראשונה בהיסטוריה של הענף בוטלה התחרות בגלל קשיים כלכליים שעובר האיגוד.

 

אליפות ישראל הייתה אמורה להיפתח ביום שישי הקרוב בעמק הירדן ובה היו אמורים לקחת חלק קרוב ל-100 ספורטאים משלוש האגודות היחידות הקיימות בארץ. האליפות מהווה מבחן לקראת המשימות הבינלאומיות בשנה הקרובה.

 

עתיד הענף בסכנה? מיכאל קולגנוב כבר מזמן עזב (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
עתיד הענף בסכנה? מיכאל קולגנוב כבר מזמן עזב(צילום: ראובן שוורץ)

ענף הקיאקים הגיע לשיאו בישראל עם הזכייה במדליית הארד של מיכאל קולגנוב באולימפיאדת סידני 2000, אלא שכבר שנה מאוחר יותר התחילו הבעיות, אז האיגוד עמד בסכנת סגירה עקב ההחלטה לשנות את הדגמים אחרי האולימפיאדה. בעקבות זאת נוצר צורך להחליף את כל הקיאקים, הדבר גרר הוצאות גדולות מהרגיל.

 

במהלך השנים האחרונות מספר הספורטאים הלך וקטן וקולגנוב נאלץ לעבור לאמן בגרמניה, זאת כפי שפורסם לראשונה ב-ynet. ואם זה לא מספיק, התקציבים מהמדינה רק הלכו וקטנו עם השנים וגם תקופה ארוכה אפילו לא הגיעו.

 

איפה סידני 2000 ואיפה טוקיו 2020? קולגנוב על הפודיום (צילום: יוסי רוט) (צילום: יוסי רוט)
איפה סידני 2000 ואיפה טוקיו 2020? קולגנוב על הפודיום(צילום: יוסי רוט)

 

הסיכוי שספורטאי ישראלי בקיאקים יגיע לאולימפיאדה בטוקיו 2020 שואף לאפס, אך באיגוד ניסו בשנה האחרונה לבנות תוכנית חדשה של מספר צעירים שינסו להגיע לפריז 2024. למרות זאת, נראה שעתיד הענף לוט בערפל.

 

תגובת האיגוד תובא כשתתקבל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים