שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    הקיץ שמתכננות שלוש הענקיות

    ברצלונה מקווה לתקן את הרושם מליגת האלופות, ריאל מדריד בדרך למהפכה ומנצ'סטר סיטי רק רוצה להתעצם כדי לכבוש את אירופה

    זהו זה, עונת הכדורגל האירופית נשארה רק עם גמר ליגת האלופות. בשלב זה, אריות אירופה כבר פועלים במרץ בשוק ההעברות לקראת העונה הבאה, ואנסה לעשות לכם קצת סדר בשמועות בנוגע לשלוש ענקיות.

     

    ברצלונה

    הקטאלנים עברו עונה טובה בסה"כ, ואי אפשר להתכחש לעובדה שזכייה באליפות ספרד שנתיים ברציפות היא הישג מרשים, אבל ברור שדרוש שינוי בסגל על מנת להצליח בליגת האלופות. ככל הנראה שהמאמן, למרות רוחם של האוהדים, יישאר ארסנטו ואלוורדה, כאשר מארק-אנדרה טר-שטגן ימשיך כשוער הראשון. לפי הדיווחים האחרונים יספר סילסן, ההולנדי המצוין שהוכיח שהוא שווה יותר מלהיות שוער גביע בלבד, צפוי לעבור לבנפיקה, וג'ורדי מאסיפ יחזור לעמדת השוער השני, או שהקבוצה תעלה שוער מלה מאסיה.

     

    ברצלונה בתמונת קבוצתית כמעט אחרונה לעונה (צילום: רויטרס)
    ברצלונה. מי יישאר?(צילום: רויטרס)

     

    בהגנה, נלסון סמדו וסרג'י רוברטו יתחרו על עמדת המגן הימני, וסרג'י ימשיך לתת דקות גם בקישור. ג'רארד פיקה יישאר כמובן אחרי עונה מעולה, וכך גם קלמון לנגלה שהגיע מסביליה בסכום שנראה משתלם במיוחד עכשיו - 35 מיליון אירו. ג'ייסון מורייו יעזוב, וז'אן-קלייר טודיבו בן ה-19 כנראה ייצא להשאלה. תומאס ורמאלן מסיים חוזה ויעזוב, והשאלה הגדולה נוגעת לסמואל אומטיטי, שעבר פציעה קשה העונה ומתקשה לחזור לכושר. על פי הדיווחים, מתיאס דה ליכט מאיאקס סגור בקבוצה, מה שייתכן ויסלול את עזיבתו של הצרפתי. בעמדת המגן השמאלי יישאר ג'ורדי אלבה בן ה-30, שפורח מאז שניימאר עזב (כי יש לו אגף פנוי לגמרי). עם זאת, בארסה רוצה להחתים מגן שמאלי מחליף, לדוגמה פיליפה לואיס שמסיים חוזה באתלטיקו מדריד או אלחנדרו גרימאלדו מבנפיקה, בוגר לה מאסיה.

     

    בקישור, ארתור שהציג עונת בכורה טובה מאוד יישאר, כאשר בקבוצה בונים עליו לשנים ארוכות. סרחיו בוסקטס יישאר גם הוא, ויחד עם פרנקי דה יונג מאיאקס וארטורו וידאל שנרכש בסכום מצחיק של 19 מיליון אירו, מרכז השדה של ברצלונה נראה חזק. ייתכן שאיבן ראקיטיץ' יעזוב, למרות שהוא הכחיש זאת בכל תוקף. דניס סוארס יחזור מהשאלה קצרה וגרועה בארסנל ויימכר, וראפיניה יחזור מפציעה ארוכה וככל הנראה יימכר גם הוא. את פיליפה קוטיניו המאכזב ימכרו הקטאלנים בסבירות גבוהה, וכך גם את מלקום שלא קיבל הזדמנות מוואלוורדה. נראה שפניהם של שני הברזילאים לפרמייר-ליג. קווין-פרינס בואטנג המאכזב לא יירכש, והבסיס להתקפה יהיה עוסמאן דמבלה, לאו מסי, לואיס סוארס וכנראה גם אנטואן גריזמן. זו החלטה תמוהה של ההנהלה - קשה להאמין שארבעת הכוכבים יוכלו לתפקד ככה, כשלכל אחד אגו והצון להיות במרכז הבמה. מי שייפגע הכי הרבה מהגעתו הצפויה של גריזמן הוא דמבלה, וחבל.

     

    ריאל מדריד

    העונה המסויטת של הבלאנקוס הציגה נקודת אור אחת בלבד, השיבה הביתה של זינדין זידאן, שחזר אחרי כמעט שנת שבתון לסנטיאגו ברנבאו. הצרפתי הולך לשמש כמנג'ר-על, הסמכות המקצועית היחידה במועדון. הלקחים מהטעויות הרבות הופקו, ונראה שאנחנו בדרך לשינוי גדול בסגל. זידאן בונה על תיבו קורטואה כשוער ראשון, וקיילור נאבאס יימכר (ארסנל בין המתעניינות). כשוער שני ישמש בנו של המאמן, לוקה. בהגנה, דני קרבחאל ימשיך לשמש כמגן הימני המוביל, אבל אלבארו אודריוסולה יקבל יותר הזדמנויות מזידאן כמחליף. רפאל וראן וסרחיו ראמוס אמורים להישאר כבלמים הפותחים, אבל אל תתפלאו אם אחד מהם יעזוב ויפנה מקום לבלם מהשורה הראשונה. מרסלו החביב על זידאן יקבל הזדמנות נוספת להוכיח שכוחו עוד במותניו, כאשר מי ששיחק במקומו העונה במשחקים רבים כמגן שמאלי, סרחיו רגילון, יצא להשאלה או שיחכה להזדמנות על הספסל. תיאו הרננדס לא אמור לתפוס מקום בסגל אחרי ההשאלה בסוסיאדד, חסוס ואייחו הצעיר יעזוב ונאצ'ו יישאר בתור כלי אמין שיכול לסייע מתי שצריך. 

     

    בקישור יישארו בוודאות קאסמירו, טוני קרוס שהאריך חוזה לאחרונה וסתם את הפיות שדיברו על עזיבתו, זוכה כדור הזהב לוקה מודריץ' ומרקו אסנסיו, שכמו אחרים אמור לקבל יותר הזדמנויות תחת זידאן. מעמדו של איסקו נמצא בסימן שאלה, ואם יימכר, ריאל תנסה לרכוש את כריסטיאן אריקסן הדני מטוטנהאם. מרטין אודגור הנורווגי, שהגיע כתקווה גדולה בגיל 16 ולא הצליח להרשים, היה מצוין בהשאלה בוויטסה, אבל לא נראה שיחזור והדיווחים האחרונים קושרים אותו לאיאקס. מושאל אחר הוא חאמס רודריגס, אבל בהנהלת באיירן מינכן ישנה מחלוקת בשאלת מימוש סעיף הרכישה שלו - סכום משתלם יחסית של 42 מיליון אירו. גם אם ימומש, באיירן כנראה תמכור אותו. לריאל אין לו סיכוי לחזור. דני סבאיוס, שהתקדם יפה העונה, צפוי בכל זאת לעזוב, אולי בהשאלה, וכך גם מרקוס יורנטה הצעיר. פדריקו ואלוורדה אמור לקבל יותר הזדמנויות בקישור, בזמן שמטאו קובאצ'יץ' ולוקאס ואסקס בספק. 

     

    הפנים אומרות הכל. זידאן (צילום: EPA)
    זידאן. לבנות מחדש(צילום: EPA)

     

    בגזרת המצטרפים, אדן הזאר יגיע כמעט בוודאות וההגעה של לוקה יוביץ' הסתמנה עד כה כ-99 אחוז בטוחה, אבל כעת היא עומדת בספק בעקבות הדרישות המוגזמות של פרנקפורט. אגב חלוצים, מריאנו דיאס עשוי להימכר אם יוביץ' אכן יגיע (ולנסיה והאקסית ליון מתעניינות). ראול דה תומאס, שהרשים בהשאלה בראיו וייקאנו, כנראה יימכר לבנפיקה, ובורחה מיוראל שהושאל ללבאנטה יעזוב גם הוא. קארים בנזמה ימשיך להוביל את התקפת הלבנים, בעוד ויניסיוס ג'וניור יקווה לקבל עוד הזדמנויות ממאמנו החדש. בראהים דיאס שהגיע בינואר ממנצ'סטר סיטי, וקיבל דקות מזידאן, ימשיך בתור מחליף בחלק הקדמי. גארת' בייל העקשן לא יימכר כיוון שהוא מסרב לוותר על החוזה השמן שלו, ולא מן הנמנע שישחק בקבוצת המילואים או יישב הרבה ביציע. בסופו של דבר, זידאן הולך להשתמש ב-500 מיליון האירו שהוקצו לו מפלורנטינו פרס ולהביא שניים-שלושה גלטיקוס, אפילו ארבעה אם פול פוגבה יגיע.

     

    מנצ'סטר סיטי

    המכונה המשומנת של פפ גווארדיולה השיגה כבר כמעט הכל, חוץ מהדבר לו היא משתוקקת יותר מכל - גביע האלופות. למרות השמועות על חתימה של פפ ביובנטוס, הקטאלני יישאר בוודאות כמעט מוחלטת.

     

    אדרסון ימשיך בשער עם גיבוי של קלאודיו בראבו, וכך גם יהיה המצב באגף ימין עם קייל ווקר ודנילו. בגזרת הבלמים, וינסנט קומפאני האגדי עזב, וברור שפפ זקוק לבלם בכיר נוסף לצד ג'ון סטונס ואיימריק לאפורט, בטח לאור הדיווחים שקושרים את ניקולס אוטמנדי לאתלטיקו מדריד. בנז'מין מנדי יקווה לפרוץ באגף שמאל לאחר שנתיים של פציעות, אבל אלכסנדר זינצ'נקו שעשה זינוק בתור המחליף שלו לא יוותר על המקום שלו. פביאן דלף, עוד גיבוי בעמדת המגן השמאלי, אמור להשתלב יותר בתפקיד המקומי שלו בקישור האחורי.  

     

    בנז'מין מנדי (צילום: רויטרס)
    מנדי. סוף-סוף יתייצב?(צילום: רויטרס)

     

    בקישור, פרננדיניו הבלתי נגמר יישאר, ובנוסף צפוי להגיע קשר אתלטיקו רודרי, שאמור לתפוס את תפקידו במרוצת השנים. הקשרים המצליחים מהשנים האחרונות, קווין דה בריינה, ברנרדו סילבה הנפלא (שחווה עונה מדהימה) ודויד סילבה יישארו וישחקו במעין רוטציה, כמ גם אילקאי גנדוגאן. הילד פיל פודן ירצה לצאת בהשאלה אם יראה שהתפקיד שלו לא גדל. הכוחות המשמעותיים בהתקפה, סרחיו אגוארו וראחים סטרלינג, לא הולכים לשום מקום, ואיתם ימשיך ריאד מחרז, אבל הספק הגדול סובב את לירוי סאנה שרוצה לקבל יותר דקות ומועמד לבאיירן מינכן. גם המשך דרכו של גבריאל ז'סוס אינו מובטח.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים