שתף קטע נבחר

פורש כנף: היכן ישחק אלי דסה בעונה הבאה?

אחרי ארבע שנים נהדרות במכבי ת"א, אלי דסה מרגיש בשל לצאת לאירופה. איביץ' עוד לוחץ להשאיר את המגן, הרצוג מנסה לשדך אותו לוורדר ברמן, אבל דבר אחד בטוח: הופעות טובות מול לטביה ופולין יקרבו אותו לחוזה החלומי

אלי דסה נמצא כרגע במחנה האימונים בגרמניה ומתכונן למשחקים מול לטביה (שישי הקרוב) ופולין (שני הבא), אבל מעבר למשימה החשובה של הנבחרת, מחכה לו אתגר נוסף, מסוג אחר, אישי יותר: לעבור סוף־סוף לשחק מעבר לים.

 

בגיל 26, אחרי עונת אליפות מדהימה, המגן מסיים חוזה של ארבע שנים במכבי ת"א ואמור להחליט בקרוב אם לקבל את ההצעה של מיץ' גולדהאר, שמוכן להכפיל את שכרו ל-400 אלף דולר לעונה, או לחכות לאופציה נוצצת יותר. דסה הוא לא היחידי בסגל הנבחרת שעתידו לא ברור.

 

אלי דסה (צילום: עוז מועלם)
דסה. צריך לקחת החלטה קריטית להמשך הקריירה(צילום: עוז מועלם)

גם אלמוג כהן שהפך לשחקן חופשי בעקבות הירידה של אינגולשטאדט לליגה השלישית בגרמניה, אריאל הרוש שלא יישאר בהפועל באר־שבע, הקפטן ביברס נאתכו שרוצה לעזוב את אולימפיאקוס, וטאלב טואטחה שמפנטז על ספרד, עדיין לא יודעים היכן הם ישחקו בעונה הבאה.

 

אבל את הסקאוטים שיגיעו לריגה ולוורשה מעניינים בעיקר שני שחקנים, דסה וחברו דור פרץ. האחרון כבר מנהל מגעים עם מספר קבוצות מליגות בכירות, אבל מסתמן שהצהובים לא יאפשרו לו לעשות את המעבר הקיץ (אין לו סעיף שחרור), לכן השם הרלוונטי כרגע הוא של דסה.

 

אלי דסה בפעולה (צילום: אורן אהרוני)
דסה. סקאוטים יגיעו לצפות בו(צילום: אורן אהרוני)

 

היה שווה לחכות?

דסה כבר קיבל בינואר האחרון הצעה גבוהה ביחס לשכרו במכבי, כ-750 אלף דולר מלודוגורץ הבולגרית, ואף היה על סף סיכום בבשיקטאש הטורקית תמורת סכום דומה, אבל החליט לקחת הימור ולחכות לקיץ. כעת, ההתעניינות הגדולה ביותר מגיעה מוורדר ברמן, שסיימה במקום השמיני בבונדסליגה. הממליץ העיקרי הוא אנדי הרצוג, הנחשב לאחד הסמלים של המועדון הגרמני. "יש לו כל מה שצריך כדי לשחק בליגה הזו", צוטט מאמן נבחרת ישראל ב"בילד". "הוא שחקן מאוד אגרסיבי, בעל כושר גופני מעולה שמאפשר לו לרוץ הלוך ושוב על הקו. מדובר באחד השחקנים הטובים בישראל".

 

המנהל המקצועי של ברמן, פרנק באומן, אישר שהוא מקבל פידבקים מהרצוג, ומבחינת המאמן פלוריאן קוהפלדט דסה הוא המועמד המוביל להחליף את מגן נבחרת צ'כיה, תאודור גברה סלאסי.

 

אנדי הרצוג על הקווים (צילום: עוז מועלם)
הרצוג. המליץ על דסה(צילום: עוז מועלם)

 

אלא שבמכבי ת"א לא מרימים ידיים ומנסים לפתות את השחקן לחתום על חוזה חדש. ולדימיר איביץ' מפעיל לחץ על גולדהאר לשדרג משמעותית את שכרו של המגן, שמעדיף מן הסתם לנסות את מזלו ברמות הגבוהות ביותר, ללא קשר לעניין הכספי. למכבי יש אמנם בסגל תחליפים כמו מאור קנדיל שקיבל קרדיט גדול העונה, אבל הסרבי מודע לכך שדסה הרבה יותר משמעותי עבורו בזירה האירופית.

 

דסה גורר איתו תסכול כבר זמן רב. הוא רואה איך שחקנים כמו איתן טיבי (450 אלף דולר לעונה), שתורמים הרבה פחות, מרוויחים הרבה יותר. דווקא בעונה שעברה, אחרי שהחלים מפציעה לא קלה במפרק הירך, מכבי הגישה לו הצעה גבוהה יותר מזו של העונה – 450 אלף דולר בחוזה לארבע שנים. אבל בדצמבר, לקראת סיום החוזה, ההצעה ירדה ל־350 אלף דולר ולשנתיים בלבד. דסה היה המום, אבל החליט לשתוק, וכעת ההצעה עומדת על 400 אלף דולר - סכום נמוך משמעותית מזה שלדעתו הוא יכול לקבל באירופה.

 

מיץ' גולדהאר הבעלים של מכבי תל אביב (צילום: עוז מועלם)
גולדהאר. יצטרך לפתוח את הכיס כדי להשאיר את דסה(צילום: עוז מועלם)

 

דסה הבהיר בשיחות עם חבריו כי מבחינתו האופציה המועדפת עליו היא לצאת לחו"ל, ורק אם הניסיון ייכשל, הוא יחזור לשולחן המו"מ עם מכבי. "אני מאמין שאפשר להשאיר את דסה", אמר איביץ' לאנשי הקבוצה. "הוא שחקן חשוב מאוד ואני מקווה שיסכים להצעה החדשה".

 

דסה הוא בין השחקנים שעשו את הקפיצה הגדולה ביותר בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות. הדומיננטיות שלו במכבי סידרה לו גם מקום של קבע בנבחרת, והוא סופר כבר שמונה משחקים רצופים בהרכב הראשון. בכלל, הצוות האוסטרי מחזיק מאוד משני המגינים, וכך, עמדה שעד לא מזמן נחשבה בעייתית בנבחרת, הפכה לאחד הצדדים החזקים שלה. "דסה וטואטחה הם השחקנים החשובים ביותר מבחינתי בנבחרת", הודה הרצוג, והסביר: "במערך שלי, שכולל שלושה בלמים, אני בונה את ההתקפה על שני המגינים. דסה שחקן שעושה הגנה מצוינת ונהדר גם בחלק ההתקפי".

 

נבחרת ישראל (צילום: ראובן כהן)
טואטחה. הוא ודסה באנקרים בהרכב הנבחרת(צילום: ראובן כהן)

 

שיתוף הפעולה הטוב ביותר של דסה בנבחרת, זכר לתקופה שלהם במכבי ת"א, הוא עם ערן זהבי. המגן פינק את חברו באסיסטים לשניים משלושת השערים שכבש נגד אוסטריה, במה שהפך לאחד המשחקים

 הטובים ביותר של דסה במדים הלאומיים. הרצוג משתוקק לכימיה כזאת בשני המשחקים הקרובים. "השיטה החדשה עם שלושה בלמים היא כמו כפפה ליד. היציאה קדימה אידיאלית עבורי, ואני מקווה שזה יבוא לידי ביטוי בשנים המשחקים הקרובים", אומר דסה.

 

גם המנהל המקצועי וילי רוטנשטיינר, שגידל לא מעט מגינים אוסטרים מצוינים, סבור שיש לדסה מקום ברמות הגבוהות ביותר: "דסה הוא מגן מודרני, אני מכיר מצוין את הכדורגל הגרמני והוא יכול להיות שם שחקן טוב מאוד. יש לו את היכולות ההתקפיות וההגנתיות הנדרשות". ואכן, בפולין מחכה לדסה אתגר הגנתי אדיר, כשיצטרך להתמודד עם אחת ההתקפות הטובות ביותר באירופה, בראשות רוברט לבנדובסקי האימתני. יכולת טובה שם ודאי תקרב אותו לעבר החלום הגדול, לכבוש יעד בחו"ל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום באדיבות ההתאחדות לכדורגל
אלי דסה
צילום באדיבות ההתאחדות לכדורגל
מומלצים