שתף קטע נבחר

סאגת מפת ישראל: ועדת משחקי אירופה התנצלה

לאחר פרסום הסרטון עם מפת ישראל ללא רמת הגולן ויהודה ושומרון, נשלחו לוועדה המארגנת מכתבי מחאה זועמים. בעקבות זאת פורסם סרטון חדש ללא מפה ונשלח מכתב התנצלות רשמי לשגרירות

שבועיים לאחר התפרצות סאגת מפת ישראל בווידאו הרשמי של משחקי אירופה במינסק, הוועדה המארגנת התנצלה והעלתה סרטון חדש בגרסה מתוקנת. כזכור, בסרטון המקורי הופיעה מפת ישראל ללא רמת הגולן ויהודה ושומרון, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet.

 

לאחר מכן נשלחו מספר מכתבים זועמים למארגני המשחקים, כולל משרת הספורט מירי רגב. ל-ynet נודע כי המארגנים שלחו מכתב התנצלות רשמי לשגרירות ישראל במינסק, והסירו את סרטון הווידאו מהאתר שלהם ומהרשתות החברתיות. לאחר מכן פירסמו סרטון חדש בו הוסר לגמרי החלק הבעייתי.

 

צפו בסרטון המתוקן

 

בניגוד למדינות אחרות, שמפת ארצן פורסמה בתמונת הפתיח לוידאו, בסרטון של ישראל מוצגת המשלחת האולימפית. דבר דומה נעשה גם במקרה של קפריסין, כאשר הוועדה נמנעה מלהציג את המפה שלה הכוללת את האי כולו (כולל החלק הצפוני שבשליטה טורקית) והציגה בתמונת הפתיח אמפיתאטרון מקומי. כמו כן תוקנה הטעות המביכה בה נכתב שמה של ישראל בעברית בצורה הפוכה.

  

משחקי אירופה ()
מפת ישראל בסרטון המקורי

 

לאחר הקיצוץ במספר ענפים לעומת משחקי באקו 2015, בהם זכתה המשלחת הישראלית ב-12 מדליות, הפעם ייצגו 33 ספורטאים מ-10 ענפים את ישראל. בין הענפים בהם תשתתף ישראל

נכללים בדמינטון, איגרוף, אופני כביש, התעמלות מכשירים, התעמלות אמנותית, אקרובטיקה, ג'ודו, קליעה, האבקות חופשית וקשתות.

 

גם הפעם ניתן יהיה להשיג קריטריון אולימפי ב-8 ענפים דרך משחקי אירופה. ארבעה מהם גם יהוו את אליפות אירופה הרשמית. למשחקים הפעם נוספו שני ענפים לא אולימפיים חדשים: כדורגל חופים וסמבו.

 

היעד שהציב הוועד האולימפי בישראל מדבר על 5-7 גמרים ומספר דומה של מדליות. זכייה במדליית הזהב תוביל למענק של 30 אלף שקל לספורטאי, מדליית כסף תזכה אותו ב-21 אלף שקל וארד ב-15 אלף שקל. המשחקים ייצאו לדרך ב-21 ביוני ויכללו 200 אירועי ספורט ב-15 ענפים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים