שתף קטע נבחר

צ'מטאי-סלפטר נבחרה לאתלטית חודש מאי באירופה

הישראלית שקבעה במרתון פראג בחודש שעבר את תוצאת השנה באירופה והרביעית בטיבה בעולם, 2:19:45 שעות, זכתה לכבוד מהתאחדות האלתטיקה האירופית. אדווה כהן תחזור ארצה ותשתתף באליפות ישראל ב-3,000 מטר

לונה צ'מטאי-סלפטר (30) נבחרה לאתלטית חודש מאי של התאחדות האתלטיקה האירופית. הזכייה ניתנה לה על התוצאה המצוינת שלה במרתון פראג ב-5 במאי, כשסיימה את המסלול ב-2:19.45 דקות. בין הגברים זכה קרסטן וורהולם הנורבגי, סגן אלוף העולם ב-400 מ' משוכות, על הישגו 47.85 שניות.

 

צ'מטאי-סלפטר שמתחרה עבור מכבי תל אביב היא מחזיקת כל השיאים הישראלים לנשים בריצות למרחקים שבין 1,500 מטר למרתון. התוצאה שקבעה בפראג מדרגת אותה במקום הרביעי בין רצות המרתון בעולם השנה, כשחלק גדול מהמרתונים הגדולים כבר נערכו. היא מדורגת במקום הראשון באירופה והיחידה שירדה מתחת ל-2:20 שעות.

 

לונה צ'מטאי סלפטר חוצה את קו הסיום (צילום: AFP)
צ'מטאי בסיום מרתון פראג. כבוד ענק(צילום: AFP)

 

ככל הידוע, התחרות הבאה שלה אמורה להיות גביע אירופה ב-10,000 מטר, על גבעת הקפיטול בלונדון, תחרות שבה זכתה בשנה שעברה והייתה ההקדמה לזכייה באליפות אירופה בברלין.

 

אדווה כהן תחזור ארצה

אדווה כהן מלידר ירושלים שסיימה במקום הרביעי באליפות המכללות של ארה"ב באוסטין, טקסס, אמורה לחזור ארצה עם סיום שנת הלימודים והתחרויות במכללת ניו מקסיקו. היא תשתתף באליפות ישראל ב-3,000 מטר מכשולים באצטדיון בגבעת-רם בירושלים, עיר הולדת.

 

אדווה כהן (צילום: טיבור ייגר)
אדווה כהן. חוזרת הביתה(צילום: טיבור ייגר)

 

כהן עדיין לא הבטיחה את המינימום לאליפות העולם בדוחא - 9:40 דק'. בימים אלו מתקיימים דיונים להבאת רצה מושכת אחת או אפילו שתיים שיסייעו לה. השיא שלה אומנם טוב בהרבה מהקריטריון - 9:29.74, אך הוא הושג באליפות אירופה בברלין בה הפתיעה כשסיימה חמישית, אך התחרות אינה נלקחת בחשבון לקביעת הקריטריון. התוצאה הזו צריכה להספיק גם להגעה לאולימפיאדת טוקיו, שם המינימום הוא 9:30.00 דק'.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
לונה צ'מטאי-סלפטר
צילום: EPA
מומלצים