שתף קטע נבחר

המרוץ לאולימפיאדה של אסף יסעור

לאחר שזכה במדליית הכסף בתחרות פאן אם בארה"ב, לוחם הטאקוונדו הפראלימפי מכוון לטוקיו 2020. סיפורו המרגש של הנער בן ה-16

בשבוע האחרון חזר לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור עם מדליית הכסף בתחרות פאן אם בפורטלנד ארה"ב, לאחר שנעצר רק בגמר בקטגוריית משקל עד 61 ק"ג מול אלוף העולם הצרפתי בופה קונג.

 

יסעור בן ה-16, שמתאמן אצל המאמנים יחיעם שרעבי ממועדון "עוצמה שרעבי אומנויות לחימה" וגבריאל דולמון, הגיע לתחרות הבינלאומית השלישית שלו בסך הכל בקריירה וכבר השיג מדליה שנייה, כפי שעשה באפריל במקסיקו - ועל הדרך עשה צעד נוסף בדרך להגשמת המטרה והחלום הגדול שלו, המשחקים הפראלימפיים בטוקיו 2020.

 

אסף יסעור (צילום: עוז מועלם)
"אני יודע את העבודה, אגיע מוכן". אסף יסעור(צילום: עוז מועלם)

 

לפני כשלוש שנים וחצי הוא שיחק עם חבריו במגרש במושב אלוני הבשן. כאשר ניסה לחלץ כדור שנתקע בחדר החשמל, הוא ספג מכת חשמל חזקה. הרופאים נאלצו לקטוע את שתי ידיו, חמישה ימים לפני בר המצווה שלו. אבל מתוך הטראומה, אסף צמח מחדש כספורטאי נחוש שלא נותן למגבלה לעצור אותו בדרך לפסגה.

 

לאחר פציעתו השתקם אסף בזכות פריצת דרך גדולה בתחום בארה"ב – ידיים ביוניות שהותאמו במיוחד לגופו בטכנולוגיה מתקדמת ומאפשרות לקיים שגרת חיים ופעולות יומיומיות. מדובר בפרוטזות המאפשרות לאסף לכתוב, לאכול ולבצע פעולות יומיומיות בקלות בהשוואה לפרוטזות רגילות. בכוח המחשבה ניתנת פקודה ליד, ובעזרת תנודות בסיבי השריר והעצבים מתקבלת הפעולה.

 

הבעיה ממנה סובל אסף לא שינתה אפילו במעט את אהבתו לספורט, להפך. תחילה התאמן בהישרדות ובהגנה עצמית אצל המאמן רן שטיינברג, וכתב בפייסבוק ששאיפתו הגדולה היא להיות אלוף אולימפי. מאמן נבחרת ישראל בטאקוונדו, יחיעם שרעבי, שקרא את הפוסט, יצר איתו קשר והזמין אותו להתאמן. למעשה, התחרויות בהן הוא משתתף בתקופה האחרונה הן עוד תחנה בדרך ליעד הסופי – מקום במשחקים הפראלימפיים.

 

רק בתחילת השנה, יסעור עשה כבר היסטוריה כשהפך לישראלי הראשון אי פעם שמתחרה בענף הפרא-טאקוונדו, ואת טבילת האש הראשונה הוא עשה לא פחות ולא יותר דווקא באליפות העולם בטורקיה אליה הגיעו 400 ספורטאים מ-69 מדינות.

 

יסעור מתחרה בקלאס K43 דרגת הנכות השלישית מבין ארבע הדרגות הקיימות בענף והיא נקבעת על פי המסוגלות להגן על הגוף עם הידיים. באליפות העולם נעצר יסעור בשמינית אחרי שהפסיד למדורג שני בעולם. שרעבי טוען כי עם עוד ניסיון, יסעור היה זוכה במדליה.

 

אסף יסעור (צילום: באדיבות הוועד הפראלימפי)
מתקדם בכל יום. אסף יסעור (משמאל על הפודיום)(צילום: באדיבות הוועד הפראלימפי)

 

"האמת קצת התאכזבתי", סיפר יסעור ל-ynet. "רציתי להשיג יותר, אבל אנחנו מתכוננים חזק נגד אלוף העולם שהפסדתי לו בגמר. יש לי תחרות בחודש הבא בדרום קוריאה ואני מתכוון להגיע מוכן נגדו. הוא עם ניסיון תחרותי גדול מאוד ואני מקווה להרים יותר את הקרב שלי ולהיות יותר מסודר אחרי עבודה חזקה באימונים".

 

"מבחינה פיזית לא הרגשתי חיסרון, אני מרגיש שאני בועט טוב. אני רק צריך להתחיל לארגן את הקרב יותר טוב, אבל איפה שהיה צריך טיפה יותר אני אשתפר. אני יודע את העבודה. המטרה העיקרית שלנו היא מבחני הכניסה למשחקים הפראלימפיים בשנה הבאה בצרפת, אנחנו נגיע מוכנים".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
אסך יסעור
צילום: עוז מועלם
מומלצים