שתף קטע נבחר

הפדיחה של הוועד האולימפי: אליפות אירופה שלא הייתה

בוועד האולימפי הישראלי התעקשו שתחרות הבדמינטון במשחקים האירופיים במינסק בה זכה מישה זילברמן במדליית הארד היא למעשה האליפות היבשתית, בניגוד לעמדה המפורשת של מארגני המשחקים ואיגוד הבדמינטון האירופי. גם השחקן עצמו הוטעה

הופעת משלחת ישראל בטורניר הבדמינטון במשחקים האירופיים במינסק הסתיימה היום (שבת) עם זכייתו של מישה זילברמן במדליית הארד. ההישג המכובד נחשב לפסגת הקריירה של זילברמן, אבל בוועד האולימפי הישראלי הגדילו לעשות ושדרגו את התחרות למעמד של אליפות אירופה, אף שאינה כזאת.

 

בעקבות השגיאה אף הוציא הוועד הודעה לפיה זילברמן יקבל מענק של 25 אלף שקל, הנהוג לחלק עבור זכייה בארד באליפות אירופה. כעת, משהתבררה הטעות, יצטרך הוועד לדון מחדש האם להעניק לשחקן את מלוא הסכום, אחרי שכבר הודיע כי יקבל אותו, או לקצץ אותו. דרך אגב, השחקן עצמו הוטעה והודיע בפוסט על הזכייה שלו במדליה במסגרת אליפות אירופה.

 

  (צילום מסך)
הודעת הוועד האולימפי על הבטחת המדליה של זילברמן במסגרת אליפות אירופה(צילום מסך)

 



  (צילום מסך)
הפוסט של זילברמן(צילום מסך)

ההודעה על סכום הזכייה של זילברמן ואימו סווטלנה (צילום מסך)
ההודעה על סכום הזכייה של זילברמן ואימו סווטלנה(צילום מסך)

הג'ודו והאגרוף הם שני הענפים היחידים במשחקים האירופיים שבהם התחרות קיבלה מעמד של אליפות אירופה רשמית. בדמינטון לא נכלל ברשימה המצומצמת הזאת. קצינת העיתונות בוועדה המארגנת של המשחקים במינסק, ייבגניה ניקיטינה, הבהירה זאת בתשובה רשמית לפניית ynet. כך השיב גם מנהל התקשורת של איגוד הבדמינטון האירופי, ראסמוס בק, בתגובה לפניית ynet: "המשחקים האירופיים אינם אליפות אירופה".

 

עם זאת, בוועד האולימפי הישראלי וכן באיגוד הבדמינטון הישראלי לא היו מודעים לכך והתעקשו כי התחרות במינסק מהווה אליפות אירופה רשמית. לכל אורך התחרות, שני הגופים הקפידו להדגיש - בהודעה לעיתונות ובפרסומים ברשתות החברתיות - כי מדובר באליפות אירופה. "שחקן הבדמינטון האולימפי מישה זילברמן הבטיח לעצמו לפני שעה קלה מדליה באליפות אירופה המתקיימת במשחקי אירופה במינסק", נכתב בפוסט בעמוד הפייסבוק של הוועד האולימפי. בהודעה לעיתונות אף נכתב פירוט לגבי המענק שיקבלו זילברמן (25 אלף שקל) ואמו המאמנת סווטלנה (12,500 שקל) בעקבות ההישג - סכומים שניתנים רק למי שזוכה באליפות אירופה. השגיאה הופיעה גם בהודעות איגוד הבדמינטון הישראלי.

 

  (צילום מסך)
כאן הוועד האולימפי כבר שינה את נוסח ההודעה(צילום מסך)

 

  (צילום מסך)
גם באיגוד הבדמינטון חשבו שמדובר באליפות אירופה(צילום מסך)

 

רק אתמול, אחרי פניות רבות מצד ynet והבהרות שהתקבלו מראשי איגוד הבדמינטון האירופי, החלו להבין שני הגופים הישראליים את הטעות. תחילה איגוד הבדמינטון פרסם הבהרה בנוגע למעמד התחרות במינסק. הוועד האולימפי לא טרח לעשות זאת, אך בפוסטים האחרונים שלו חדל מלהתייחס לתחרות כאליפות אירופה. גורם באיגוד הבדמינטון האירופי אף אישר ל-ynet כי הבהרה ברוח זו הועברה לישראל: "הוחלט שתחרות הבדמינטון במשחקים האירופיים לא תיחשב כאליפות אירופה בגלל מגבלת המשתתפים. הדבר אף הובהר לאיגוד הבדמינטון הישראלי, בעקבות בקשה של הוועד האולימפי הישראלי".

 

כעת נותר לראות איך ינהגו בוועד האולימפי לגבי המענק לזילברמן: האם ייתנו לו 25 אלף שקל – סכום המוענק רק למי שזוכה במדליית ארד באליפות אירופה, או שיקצצו את הסכום ל-15 אלף שקל הניתנים למי שזוכה במדליית ארד במשחקים האירופיים. "היו לנו משחקים מוצלחים מאוד", אמר מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג. "נחליט בארץ על המענק של זילברמן. עד היום, גם בפרסומים הרשמיים בחוברת התחרות של המשחקים האירופיים, הם מדווחים שזו אליפות אירופה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים