שתף קטע נבחר

אסף יסעור ממשיך לקטוף מדליות

לוחם הטאקוונדו הפראלימפי לא יורד מהפודיום וזכה במדליית הכסף השלישית שלו ברציפות - הפעם בטורניר בקוריאה. הנער שריגש את כל המדינה מכוון לטוקיו 2020, והוא מתקרב לשם בצעדי ענק

 

 

לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור בן ה-16 ממשיך לקטוף מדליות במרוץ להגשמת החלום שלו: טוקיו 2020. אחרי שזכה בחודש שעבר במדליית הכסף בתחרות פאן אם בפורטלנד ארה"ב, לאחר שנעצר רק בגמר בקטגוריית משקל עד 61 ק"ג מול אלוף העולם הצרפתי בופה קונג, יסעור שוב עומד על הפודיום, הפעם בתחרות קוריאה הפתוחה.

 

כזכור, לפני כשלוש שנים שיחק יסעור עם חבריו במגרש במושב אלוני הבשן. כאשר ניסה לחלץ כדור שנתקע בחדר החשמל, הוא ספג מכת חשמל חזקה. הרופאים נאלצו לקטוע את שתי ידיו, חמישה ימים לפני בר המצווה שלו. אבל מתוך הטראומה, אסף צמח מחדש כספורטאי נחוש שלא נותן למגבלה לעצור אותו בדרך לפסגה.

 

אסף יסעור עם המדליה (צילום: הוועד הפראלימפי)
אסף יסעור על הפודיום(צילום: הוועד הפראלימפי)

 

לאחר פציעתו השתקם אסף בזכות פריצת דרך גדולה בתחום בארה"ב – ידיים ביוניות שהותאמו במיוחד לגופו בטכנולוגיה מתקדמת ומאפשרות לקיים שגרת חיים ופעולות יומיומיות. מדובר בפרוטזות המאפשרות לאסף לכתוב, לאכול ולבצע פעולות יומיומיות בקלות בהשוואה לפרוטזות רגילות. בכוח המחשבה ניתנת פקודה ליד, ובעזרת תנודות בסיבי השריר והעצבים מתקבלת הפעולה.

 

הבעיה ממנה סובל אסף לא שינתה אפילו במעט את אהבתו לספורט, להפך. תחילה התאמן בהישרדות ובהגנה עצמית אצל המאמן רן שטיינברג, וכתב בפייסבוק ששאיפתו הגדולה היא להיות אלוף אולימפי. מאמן נבחרת ישראל בטאקוונדו, יחיעם שרעבי, שקרא את הפוסט, יצר איתו קשר והזמין אותו להתאמן. למעשה, התחרויות בהן הוא משתתף בתקופה האחרונה הן עוד תחנה בדרך ליעד הסופי – מקום במשחקים הפראלימפיים.

 

אסף יסעור עם המדליה (צילום: הוועד הפראלימפי)
יסעור עם מאמנו(צילום: הוועד הפראלימפי)

 

רק בתחילת השנה, יסעור עשה כבר היסטוריה כשהפך לישראלי הראשון אי פעם שמתחרה בענף הפרא-טאקוונדו, ואת טבילת האש הראשונה הוא עשה לא פחות ולא יותר דווקא באליפות העולם בטורקיה אליה הגיעו 400 ספורטאים מ-69 מדינות.

 

ונעבור לתחרות הנוכחית. יסעור, שמתאמן אצל יחיעם שרעבי ממועדון ׳עוצמה שרעבי אומנויות לחימה׳ וגבריאל דולמון, הגיע לתחרות הבינלאומית הרביעית שלו בסך הכול בקריירה, החל את יום הקרבות שלו בחצי הגמר מול יריב קוריאני ולא התקשה לנצח 1:11.

 

אסף יסעור עם המדליה (צילום: הוועד הפראלימפי)
יסעור. מרגש(צילום: הוועד הפראלימפי)

 

בגמר התייצב מול יסעור לא פחות ולא יותר אלוף העולם הצרפתי בופה קונג, ולצערו הוא הפסיד 3:13 וזכה במדליית הכסף בפעם השלישית ברציפות, כפי שעשה באליפות מקסיקו סיטי ובארצות הברית.

 

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הוועד הפראלימפי
אסף יסעור
צילום: הוועד הפראלימפי
מומלצים