שתף קטע נבחר

תוך 5 שניות: הנוקאאוט המהיר בתולדות ה-UFC

פתיחת קרב מטורפת למסווידאל שחיסל את אסקרן הבלתי מנוצח עם ברך מעופפת. האלופים נונייס (בנוקאאוט אדיר) וג'ונס (בהחלטת שופטים חצויה) שמרו על החגורה

ה-UFC סיפק לנו הבוקר (ראשון) כמה קרבות נהדרים, אבל כולם יזכרו מהם דבר אחד - הנוקאאוט המטורף של ג'ורג' מסווידאל על בן אסקרן חמש שניות בלבד מפתיחת הקרב, המהיר בתולדות הארגון. האלופה במשקל תרנגול אמנדה נונייס סיפקה גם היא שואו עם בעיטה לראשה של הולי הולם. הלוחם הטוב בעולם ג'ון ג'ונס מעט איכזב, אך השיג לבסוף ניצחון בהחלטה על תיאגו סנטוס.

 

הרבה דם רע וטראש-טוק היה בין מסווידאל (מאזן 13:34) לאסקרן (1:19) לפני הקרב, במיוחד מצד הראשון - אבל לזה אף אחד לא ציפה. אסקרן עשה טעות של טירונים והוריד את הראש עם הישמע הגונג, מסווידאל הימר טוב ורץ לעברו עם ברך מעופפת שפגעה בו נקי בסנטר. גיים אובר בשניות בודדות. בכך נשבר השיא הקודם שעמד על שש שניות והושג ב-2006.

 

הקרב בין חורחה מסווידאל ובן אסקרן (צילום: AFP)
מסווידאל מפרק את אסקרן על הקרקע(צילום: AFP)

 

המנצח נשאל למה הוא התחיל את הקרב, שנערך במשקל קל-בינוני, עם המהלך הזה וענה: "כי הוא בטלן. הראיתי לו שלמעשים יש השלכות". אחרי שהקרב כבר הוכרע מסווידאל הקניט את אסקרן המעולף כשדפק על המזרן בהפגנתיות. למפסיד לקח כמה דקות עד שהתאושש ומאמניו ליוו אותו מהאוקטגון, משם הוא נלקח לבית החולים.

 

האלוף במשקל קל-כבד ג'ון ג'ונס (1:25) לא הציג יכולת גבוהה מול תיאגו סנטוס (7:21), אבל עשה מספיק כדי לקבל את הניקוד מהשופטים, כאשר שניים מהם נתנו לו ניצחון צמוד של 47:48 ואילו השלישי נתן את הניצחון ליריבו. זו הייתה הפעם הראשונה בקריירה שלו שאחד השופטים לא נותן לו את הניקוד. האלוף האמריקני ספג קריאות בוז מהאוהדים על התצוגה הלא משכנעת והתנצל בסיום: "אני כל כך מצטער, הלכתי על בטוח".

 

ג'ון ג'ונס בפעולה (צילום: AP)
ניצח והתנצל. ג'ון ג'ונס בועט(צילום: AP)

 

בקרב עצמו הברזילאי הנחית כמה מכות לא רעות, אבל נפצע ברגלו השמאלית בסיבוב השני וצלע רוב הקרב. גם ג'ונס נפגע ברגלו ונזקק לסיוע בסיום. ג'ונס השווה את שיאו של ג'ורג' סנט פייר כשהגן על התואר בפעם ה-13, והוא בלתי מנוצח ב-17 הקרבות האחרונים שלו (16 ניצחונות ואחד שלא הוכרע) - שיא UFC. סנטוס הפסיד אחרי ארבעה ניצחונות ברציפות.

 

לפני ארבע שנים הולי הולם הדהימה את ה-UFC עם בעיטה אדירה לראשה של רונדה ראוזי וניצחון סנסציוני על המלכה באותה תקופה. לארגון יש מזמן מלכה חדשה - האלופה במשקל תרנגול אמנדה נונייס, שבעיטה אחת לראשה של הולם (5:12) בסיבוב הראשון סגרה את הסיפור.

 

אמנדה נונייס והבעיטה המטורפת לפנים של הולי הולם (צילום: רויטרס)
נתנה הצגה. אמנדה נונייס (משמאל)(צילום: רויטרס)

 

נונייס הברזילאית (4:17) הוסיפה אגרוף בזמן שהולם הייתה על הקרקע, רק כדי לוודא שיריבתה לא תקום, ורשמה עוד ניצחון אדיר בקריירה שלה. הלוחמת הטובה בעולם מחזיקה במקביל גם בתואר במשקל נוצה, והיא רוצה להיות הראשונה בתולדות ה-UFC ששומרת על שתי חגורות בו זמנית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים