שתף קטע נבחר

נתפס על חם: מקצוען השחמט השתמש בטלפון

איגורס ראוסיס צולם יושב בשירותים בזמן טורניר עם המכשיר הסלולרי שלו – מה שאסור על פי החוקים. המשטרה חוקרת את הסיפור. "מדהים שהוא לא נתפס קודם", אמר אחד השחקנים

אנחנו מכירים רמאים בספורט כמעט בכל הענפים – בדרך כלל האשמה היא שימוש בחומרים אסורים, אך גם כיבוש שערים עם היד שנעלמו מעיני השופטים (מישהו אמר מראדונה) ודברים בסגנון כבר ראינו לא פעם, אבל מתי שמעתם על רמאות בשחמט?

 

מתברר שיש, והוא אפילו נתפס על חם. הלטבי איגורס ראוסיס (58), רב-אומן בשחמט, נתפס על חם בזמן טורניר בצרפת כשהוא יושב בשירותים ומסתכל בטלפון שלו.

 

איגורס ראוסיס ()
נתפס על חם. איגורס ראוסיס והצילום המפליל

 

מה הבעיה אתם שואלים? למתמודדים אסור להשתמש בטלפונים או אפילו להחזיק אותם במהלך טורנירים, מחשש שישתמשו באפליקציות ניתוח משחקים שיסייעו להם לנצח.

 

נראה שאדון ראוסיס הדליק בחודשים האחרונים לא מעט נורות אדומות, כשביצע התקדמות אדירה בגיל שנחשב למתקדם מאוד בתחום ושבו בדרך כלל יש נסיגה ביכולת, בזמן שרוב מתחריו צעירים ממנו בשנים רבות.

 

אלוף לטביה לשעבר זכה ללא מעט כותרות וגלי הערצה כשהתקדם מרייטינג של גראנד מאסטר ממוצע, בערך 2,500, לכמעט 2,700 תוך שש שנים, מה שהעלה אותו למקום ה-40 בדירוג העולמי. הוא גם הפך לשחקן המבוגר ביותר במאייה הראשונה ועורר חשד להתנהלות לא תקינה.

 

איגורס ראוסיס (צילום: Mt7)
קפיצה לא סבירה בדירוג העולמי. ראוסיס(צילום: Mt7)

 

"זה מדהים שראוסיס לא נתפס קודם", אמר דני גורמולי, אחד השחקנים האנגלים הבכירים. "זה נאיבי מאוד מצד אנשים שחושבים שמישהו יכול להשתפר כל כך הרבה בשנות החמישים שלו".

 

יושב ראש פ.י.ד.ה (הגוף המנהל את התחרויות בענף השחמט) אמיל סוטובסקי העלה פוסט בחשבון הפייסבוק שלו: "איגורס ראוסיס נתפס על חם בטורניר בשטרסבורג. הוא הושעה מהטורניר וכל החומרים נשלחו לוועדת האתיקה. במקביל, העניין עבר למשטרת צרפת. התפיסה של ראוסיס היא רק ההתחלה. פ.י.ד.ה הקשיחה את הגישה שלה. המלחמה נגד רמאות תימשך שנים, ואנחנו כאן כדי לעצור אותה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים