שתף קטע נבחר

שחייה אמנותית: ישראל בגמר אליפות העולם

הישג ענק לבנות הנבחרת, שהשיגו ציון של 81.9659 נקודות והבטיחו את המקום ה-12 והאחרון מבין המדינות שעלו לגמר

נבחרת ישראל שחייה אמנותית (צילום: AFP)
סיימו במקום ה-12 במוקדמות. נבחרת ישראל(צילום: AFP)

 

הישג גדול לנבחרת השחייה האמנותית של ישראל, שעלתה הבוקר (ראשון) לראשונה בתולדותיה לגמר אליפות העולם בדרום קוריאה (בתרגיל הטכני).

 

ישראל צברה ניקוד של 81.9659 נקודות, שהעניק לה את המקום ה-12 והאחרון מבין המדינות שעלו לגמר, שיתקיים ביום שלישי. רוסיה, כצפוי, עלתה לגמר עם התוצאה הטובה ביותר (96.2253). שתי הראשונות באליפות יבטיחו את מקומן בטוקיו 2020.

 

נבחרת ישראל שחייה אמנותית (צילום: רויטרס)
הישג ענק. נבחרת ישראל בשחייה אמנותית(צילום: רויטרס)

 

כדי להבין את גודל ההתקדמות, מדובר בשיפור של קרוב לעשר נקודות מהאליפות הקודמת - דבר חסר תקדים בענף. בנות הנבחרת הישראלית הן עדן בלכר, שלי בובריצקי, טלי אוסטרובסקי, אמילי גרין, מאיה דורף, אלינה חלמסקי, גל ליטמן, ניקול נחשונוב, אריאל נשיא ויעל פולקה. הנבחרת מודרכת על ידי אנה טרס, סבטלנה בלכר ולריסה קונין.

 

מים פתוחים: פביאן סיימה במקום ה-28

הלילה זינקו למימי האוקיינוס בעיר יושו גם שתי שחייניות נבחרת ישראל במים פתוחים - אווה פביאן ועדן גירלואנצה למשחה ל-10 ק"מ (המרחק האולימפי).

 

פביאן בת ה-25 (שהוכתרה בעבר כאלופת העולם ב-5 ק"מ) שמרה על מקום בקבוצה המובילה לאורך רוב המשחה, אולם הצפיפות הייתה קשה, הקצב הלך וגבר והיא איבדה את קבוצת הבריחה לקראת היישורת האחרונה. היא סיימה במקום ה-28 בזמן של 1:54:44 שעות, 57 שניות אחרי המנצחת מסין.

 

מים פתוחים (צילום: EPA)
השחייניות באליפות העולם(צילום: EPA)

 

גירלואנצה בת ה-18, לעומת זאת, לא הצליחה להישאר בדבוקה המובילה, אלא מצאה את מקומה בדבוקת השחייניות השנייה. היא סיימה במקום ה-38 הכללי (מתוך 68 שחייניות) בזמן של 2:00:34 שעות.

 

עשר הראשונות הבטיחו את מקומן במשחקים האולימפיים והבנות הישראליות יפנו את כוחן כעת לתחרות הקריטריון האולימפי בחודש מאי ביפן, אז תינעל רשימת השחייניות למשחקים. העובדה כי שמונה המדינות להן נציגות בעשירייה (לגרמניה ולארה"ב יש שתיים) לא יכולות לשלוח עוד שחייניות, משפרת מעט את סיכויי הישראליות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים