שתף קטע נבחר

שחייה: מקום 20 לרודיטי באליפות העולם

מים פתוחים: הישראלי שחה 10 ק"מ ב-1:47:59.6 שעות והגיב: "נתתי את כל מה שיש לי". יובל ספרא סיים במקום ה-43, ניצחון דרמטי לגרמני וולברוק

השחיינים הישראלים מתן רודיטי ויובל ספרא השתתפו היום (ג') במקצה ל-10 ק"מ במים פתוחים במסגרת אליפות העולם הנערכת בדרום קוריאה. רודיטי סיים במקום ה-20 וספרא במקום ה-43.

 

המשחה התנהל בקצב גבוה אותו הוביל בשלבים רבים האיטלקי גרגוריו פלטריניירי (השיאן האירופי ב-1,500 מטר בבריכה). יחד איתו שחתה דבוקה מובילה של שחיינים, אשר ניצלו את התנאים האופטימליים של המים וברחו ליתר המתחרים. רודיטי הצליח להישאר במרחק סביר מהם בדבוקה השנייה, שהתקרבה והתרחקה לסירוגין מהמובילים.

 

מתן רודיטי (צילום: getty images)
מתן רודיטי(צילום: getty images)

 

בסיום התנהל קרב ראש בראש בין שני שחיינים - הגרמני פלוריאן וולברוק (אלוף אירופה ב-1,500 מטר) והצרפתי מארק-אנטואן אוליבייה (מדליסט הארד מריו ב-10 ק"מ). מי שניצח בפוטו פיניש היה וולברוק, שקבע 1:47:66.9 שעות, שתי עשיריות בלבד לפני יריבו. גרמני נוסף, רוב מאפלס, השלים את תמונת הפודיום.

 

דקה ו-3 שניות אחרי המנצחים הגיע רודיטי, במקום ה-20 כאמור (1:48:59.6 שעות). ספרא סיים 2:38.3 דקות אחרי המנצח, במקום ה-43 מתוך 74 שחיינים. 25 שחיינים יעפילו בסופו של דבר למשחקים האולימפיים, כאשר 10 יעשו זאת ישירות מאליפות העולם והשאר יגיעו דרך תחרות המבחן שתיערך ביפן בחודש מאי 2020.

 

מתן רודיטי אמר בסיום המשחה: "לאחר חמישה ק"מ איבדתי את הדבוקה מעט. שחיתי חזק כדי לצמצם את הפער, הגעתי עד כדי 20 שניות מהמוביל, ושוב הדבוקה התנתקה. איבוד הדבוקה היה בעוכריי כי שחיתי חזק להדביק אותם, אבל אני בהחלט מרגיש שנתתי את כל מה שיש לי".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים