שתף קטע נבחר

דרמה ענקית: המנצח נפסל, יאנג זכה בזהב ועורר מהומה על הפודיום

רפשיס הליטאי נגע ראשון בקיר במשחה ל-200 מטר חופשי, אך זינק מוקדם מדי. הסיני יאנג שסיים שני זכה בזהב וסירב ללחוץ יד לזוכה בארד, סקוט הבריטי, שביקר אותו בעבר. אתמול הזהיר האיגוד העולמי כי לא יסבול מחאות על הפודיום, לאחר שהורטון סירב לעמוד לצד המנצח

סון יאנג על הפודיום ודאנקן סקוט מבודד (צילום: AP)
סון יאנג על הפודיום ודאנקן סקוט מבודד(צילום: AP)

ערב הגמרים השלישי באליפות העולם בשחייה בדרום קוריאה נפתח היום (שלישי) בדרמה גדולה, כאשר המנצח במשחה ל-200 מטר חופשי, דנס רפשיס הליטאי נפסל בסיום.

 

רפשיס בן ה-24, סגן אלוף אירופה במשחה זה, הגיע ראשון לקיר אחרי 1:44.69 דקות, אבל כשיצא מהמים, ראה ליד שמו את האותיות DSQ המבשרות על פסילתו. על פי הדיווחים, הסיבה היא שהוא זינק לפני כולם ולפי הירייה הרשמית. אלא שכאן הדרמה רק התחילה.

 

סון יאנג חוגג (צילום: Getty Images)
סון יאנג חוגג(צילום: Getty Images)

סון יאנג  על הפודיום ומאק הורטון מאחוריו (צילום: Getty Images)
המהומה עם הורטון. שם הכל התחיל(צילום: Getty Images)

 

מי שזכה מן ההפקר וקיבל את הזהב הוא הסיני סון יאנג שהשלים דאבל אחרי הניצחון במרחק הכפול, ונגע שני בקיר עם זמן של 1:44.93 דקות. הוא הקדים את היפני קטשירו מטסטומוטו עם 1:45.22 דקות. בארד התחלקו הבריטי דאנקן סקוט והרוסי מרטין מליוטין עם זמן זהה של 1:45.63 דקות.

 

הסיני לא שכח לסקוט את העובדה שבעבר הוא מחה נגד אוזלת היד לדבריו בטיפול בפרשת השימוש לכאורה בסמים של יאנג, סירב ללחוץ את ידו ונופף באגרוף מול הפרצופו כשהוא קורא: "אני המנצח".

סון יאנג חוגג (צילום: MCT)
יאנג חוגג. בינתיים הוא צוחק אחרון(צילום: MCT)

 

זהו ההמשך של פרשת המחאה על הפודיום שלשום של מאק הורטון מול יאנג, כאשר האוסטרלי סירב לעמוד לצד הסיני שניצח אותו. מעניין יהיה לראות מה תהיה תגובת איגוד השחייה העולמי, שהתריע כי לא יסבול מחאות ונקיטת עמדה ציבורית בעת חלוקת המדליות.

 

בהיעדרה של קייטי לדקי שנמחקה מגמר 1,500 מטר חופשי, ככל הנראה בגלל מחלה ועדיין לא ידוע האם תשוב להמשך האליפות, סימונה קוואדרלה האיטלקייה זכתה בזהב אחרי שנגעה בקיר בזמן של 15:40.89 דקות. קוואדרלה הקדימה את שרה קלר הגרמניה ב-7.94 שניות. ד'יאנג'יה וואנג הסינית זכתה בארד (15:51.00 דקות).

 

בגמר 100 מטר גב לנשים ניצחה מדליסטית הארד האולימפית קיילי מאס הקנדית בזמן של 58.60 שניות. מינה את'רתון המשיכה את האליפות המוצלחת עד כה של אוסטרליה כשהוסיפה לנבחרתה מדליית הכסף (58.58 שניות). שלישית הגיעה אוליביה סמוליגה האמריקנית (59.91 שניות). בגמר 100 מטר חזה ניצחה לילי קינג האמריקנית עם 1:04.93 דקות. למרות שהסתכסכה בעבר עם יוליה יפיבומה הרוסייה, היא לחצה את ידה של השחיינית שסיימה במקום השני (1:05.49 דקות). במדליית הארד הסתפקה מרטינה קררו (1:06.36 דקות).

 

טומרקין חוזר למים מחר

מחר, ביומה הרביעי של האליפות, יזנק שוב למים יעקב טומרקין במוקדמות ה-200 מטר מעורב אישי, בו הוא יקווה לעלות לחצי הגמר ועל הדרך להשיג את הקריטריון לאולימפיאדת טוקיו 2020.

 

עוד במשלחת הישראלית, ישתתף מירון חירותי במוקדמות 100 מטר חופשי ויתקיימו המוקדמות במשחה השליחים המעורב לגברים ונשים – 4100 X מטר מעורב, משחה האולימפי שבו ישראל תנסה להתברג בין 12 הראשונות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים