שתף קטע נבחר

דיאנה ויסמן רחוקה משיאה / טור

אבינעם פורת היה באליפות ישראל בהדר יוסף והתרשם מקרוב מאלופת ישראל ב-100 מטר ששברה שוב את השיא הלאומי. וגם: ההחלטה של צ'מטאי-סלפטר שלא להשתתף בתחרות ופריחת האתלטים מהמגזר הערבי

זה לא רק השיא, זה גם המקבץ. זה לא רק 11.27 שניות, אלא גם ה-11.32 שניות בחצי הגמר שעתיים קודם לכן. אליפות העולם (נקווה שתהיה בה, חסרות לה רק שלוש מאיות לקריטריון) או לא, דיאנה ויסמן שפעם הייתה נסיכת האתלטיקה הישראלית - כבר המלכה שלה.

 

"דיאנה בהחלט הפתעה נעימה בהמשכיות שלה", אומרת אסתר רוט-שחמורוב שנכחה בהדר יוסף. אותה רוט-שחמורוב, שהחזיקה בשיא הלאומי, 11.45 שניות, במשך 46 שנה, היא כבר האוהדת אסתר. האוהדת של דיאנה.

 

דיאנה ויסמן בפעולה (צילום: אורן אהרוני)
דיאנה ויסמן בפעולה(צילום: אורן אהרוני)

אמש, ויסמן העניקה לעצמה מתנה ליום הולדתה ה-21 ולנו סיפקה עוד חוויה. בדפי הסטטיסטיקה ייכתב שהיא קפצה למקום ה-77 בדירוג התוצאות העולמי. גם אם לא תשיג את ה-11.24 שניות המיוחל, ואני מאמין שתשיג, מצבה השתפר כי כל מדינה זכאית לשגר לא יותר משלושה אתלטים למקצוע, ובארה"ב קבעו 40 אתלטים תוצאה טובה ממנה. כלומר, ה-37 שנפלטו מהחשבון משפרות את המצב. תוסיפו לכך שמונה רצות מג'מייקה ושלוש בריטיות שיורדות גם הן מהחשבון, ותבינו עד כמה וייסמן נוגעת באליפות העולם בדוחא.

 

צריך היה להביא מושכת מחו"ל בערב כזה. יש סיכוי שוויסמן הייתה נעזרת בה לחתוך עוד כמה מאיות מיותרות. חבל. למזלנו היא חיית התחרויות של הדר יוסף בכל מצב. שימו לב לתוצאותיה של ויסמן בחודש האחרון: 11.40, 11.35, 11.33 עם רוח מעל המותר, 11.48 (הכישלון היחיד באליפות אירופה עד גיל 23, מקום רביעי), 11.29, 11.32, 11.27. הבת של המאמנת אירינה ויסמן בכושר מעולה ונראה שתשבור עוד שיאים רבים.

 

לונה צ'מטאי סלפטר חוצה את קו הסיום (צילום: AFP)
צ'מטאי-סלפטר. הצופים היו נהנים ממנה(צילום: AFP)

 

ועוד דבר: לא כולם מכבדים מספיק את אליפות ישראל. אפשר להתווכח אם לונה צ'מטאי-סלפטר, הפנים של האתלטיקה הישראלית, הייתה צריכה לוותר על תחרות ליגת היהלום בלונדון כדי שהקהל שלנו יראה את הספורטאית מספר 1 באירוע השיא, פנים אל פנים. זה גם היה מביא אוהדים נוספים ליציעים. הדעות על השתתפותה בתחרות בלונדון בה שברה את השיא הישראלי ב-5,000 מטר מול ההיעדרות מהדר יוסף חלוקות.

 

בהיעדר דניאל פרנקל, שנפצעה דווקא כשהייתה בכושר מעולה, שמחנו לראות את הערבייה המוסלמית הראשונה בקפיצה לגובה ממשיכה להשתפר. חנין נאסר (21), ילידת עראבה, כבר עברה גובה של 1.83 מטר, התוצאה החמישית בכל הזמנים בצוותא עם ברני שחף, והיא לא הייתה רחוקה מ-1.86 מטר. שאפו גדול לאנטולי שפרן, המאמן שקלט במבט אחד שיש פה עניין עם בחורה בעלת מבנה מתאים לקפיצה ברמות הגבוהות. תוסיפו לכך את הניצחון של ג'ומען ג'ובראן הערבייה הנוצרית, ותבינו שאיגוד האתלטיקה חייב להשקיע הרבה באיתור כישרונות מהמגזר.

 

חנין נאסר עוברת את הרף (צילום: אורן אהרוני)
חנין נאסר עוברת את הרף(צילום: אורן אהרוני)
 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
דיאנה ויסמן
צילום: אורן אהרוני
מומלצים