שתף קטע נבחר

טור דה פראנס: אגן ברנאל הוכתר כמנצח

הקולומביאני בן ה-22 שמר על החולצה הצהובה, שתה כוס שמפנייה וחצה את הקטע ה-21 והאחרון כשהוא וגריינט תומאס מחזיקים ידיים. הפך לרוכב הצעיר ביותר מזה 110 שנים שזוכה בטור

אגן ברנאל (צילום: AP)
ברנאל על רקע שער הניצחון(צילום: AP)

 

עכשיו זה רשמי: אגן ברנאל הוא הזוכה בטור דה פראנס לשנת 2019. קיילב יואן חצה ראשון (בפוטו פיניש אדיר) את קו הסיום בקטע ה-21 והאחרון בזמן של 3:04.08 שעות, אבל המצלמות הלכו בסיום, איך לא, לברנאל וגריינט תומאס. השניים החזיקו ידיים וחייכו כשסיימו את הקטע זה לצד זה.

 

זה היה יום חג עבור הקולומביאני, שקיבל אהבה לאורך כל המסלול מאוהדים מקומיים וכמובן גם כאלו שעשו את כל הדרך מדרום אמריקה לפריז. הוא כבר הבטיח אתמול את הזכייה בטור והיום (ראשון), כבר בתחילת הדרך, שתה את כוס השמפנייה המסורתית. ברנאל סיים את כל הקטעים בזמן של 82:57.00 שעות, 1:11 דקות מהיר יותר מהבריטי שדורג שני.

 

אגן ברנאל טור דה פראנס (צילום: EPA)
היום המאושר בחייו. ברנאל(צילום: EPA)

אגן ברנאל טור דה פראנס (צילום: רויטרס)
מגיע לו לחייך(צילום: רויטרס)

 

אז מי אתה אגן ברנאל? הרוכב אמנם נולד בבירה בוגוטה, אבל העביר את ילדותו בעיר סיפאקירה, בגובה של 2,650 מטרים. בצעירותו התעניין דווקא ברכיבת קרוס־קאנטרי ביערות המקומיים, למד תקשורת

 באוניברסיטה במטרה להפוך לעיתונאי ובכלל לא ראה עתיד באופניים - למרות הזכייה באליפות העולם לנוער לפני חמש שנים.

 

אבל ההצלחה כרוכב צעיר עשתה את העבודה עבורו. הוא גויס לקבוצה מקצוענית, ומשם אי־אפשר היה לעצור את הפוטנציאל. הוא רוכב כל כך עוצמתי ומסוכן בהרים, עד כדי כך שגם ההופעות הבינוניות בקטעים נגד השעון לא השפיעו על המהפך בסיום והפכו את הרוכב בן ה-22 לצעיר ביותר שזוכה בטור מאז 1909. על הדרך הוא גם הפך לקולומביאני הראשון שזוכה במירוץ היוקרתי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים