שתף קטע נבחר

בלרינה: בנדטה פילאטו כובשת את הבריכה

האיטלקייה שבכלל החלה את דרכה כרקדנית הפכה לשיחת היום של עולם השחייה, אחרי שבגיל 14 הפכה לסגנית אלופת העולם. סיפור על האתגר לשלב ההצלחה עם הרצון שלא לוותר בדרך על הנעורים

בבריכת השחייה המקומית בעיירה הקטנה פולסנו שבדרום איטליה גדלה בימים אלה הכישרון הגדול ביותר של השחייה העולמית, בנדטה פילאטו. בגיל 14 בלבד היא הפכה לשיחת היום של אליפות העולם, אחרי שזכתה במדליית כסף ב-50 מטר חזה באליפות שננעלה אתמול (ראשון) בדרום קוריאה.

 

פילאטו גדלה בבית ספורטיבי. אביה סלבטורה היה שחיין בעברו ואימא אנטונלה שחקנית כדורעף, כך שמטבע הדברים דרכה של הבת לעולם הספורט הייתה ברורה. הבת נשלחה תחילה דווקא לעולם הריקוד הקלאסי, אבל שני שיעורים בלבד הספיקו לה והיא הודיע להוריה כי תברח מהאולם אם יכריחו אותה להישאר.

 

בנדטה פילאטו (צילום: AP )
בנדטה פילאטו עם מדליית הכסף(צילום: AP )
 

היעד הבא של פילאטו היה חוג כדורמים, אך גם שם לא נרשמה הצלחה מסחררת. "כל פעם שחיכיתי לכדור הרגשתי כאילו אני עומדת לטבוע, אבל לפחות גיליתי שאני שוחה מהר", סיפרה. ואכן, לא לקח זמן רב, עד שמאמן השחייה בבריכה, גילה את הפוטנציאל וצירף אותה לקבוצתו. באפריל האחרון היא השיגה באליפות האביב של איטליה את הקריטריון לאליפות העולם, והפכה לאיטלקייה הצעירה ביותר שעושה זאת מאז האלופה האולימפית פדריקה פלגריני באליפות העולם בברצלונה 2003.

 

"זאת ממש לא בדיחה", אמרה פילאטו לאחר השגת הקריטריון בגילה הצעיר. "פלגריני היא שחיינית מכוכב אחר. אני לא יודעת איך היא מחזיקה בגיל 30 בספורט כל כך קשה. זה מרגיש כמו משהו בלתי ניתן להשגה".

 

בנדטה פילאטו (צילום: AFP)
ילדת פלא(צילום: AFP)
 

 

מלבד העיסוק בשחייה, סגנית אלופת העולם הטרייה היא כמובן גם תלמידה. בשבע השנים האחרונות היום שלה נפתח באימון בוקר שאורך שעתיים וחצי, ממשיך עם חמש שעות בכיתה ומיד לאחר מכן אימון בחדר הכושר, ולקינוח שעה וחצי נוספות בבריכה.

 

בנדטה פילאטו ולילי קינג (צילום: AP)
בנדטה פילאטו ולילי קינג. התחבקו ממושכות (צילום: AP)

 

רק לאחרונה נשאלה בראיון האם היא לא חושבת שהיא מפסידה חלק משמעותי מילדותה וסיפקה תשובה חד משמעית: "עדיין לא עשיתי שום תוצאות משמעותיות, ואני עובדת קשה כדי להגיע לשם, אבל גם

 לא שוכחת מדי פעם לשחק בבובות ברבי". גם לאהבת נעורים אין לה ממש פנאי: "אין לי חבר וטוב לי ככה. אני לא צריכה מחשבות אחרות חוץ משחייה, אבל אני נהנית מדי פעם ללכת לארוחת ערב עם חברות ולאכול פסטה". עם גישה כזאת בוגרת, לא פלא שהיא הגיעה כל כך מפוקסת לאליפות העולם.

 

כבר בחצי הגמר ניתן היה לחוש שמשהו מיוחד מגיע, כאשר פילאטו עקפה את שיאנית העולם לילי קינג והשיגה את התוצאה הטובה ביותר מבין המשתתפות. בגמר קינג אמנם זכתה בזהב (29.84 שניות), אך פילאטו תפסה את רוב הפוקוס עם המקום השני (30.00 שניות). בסיום המשחה השתיים התחבקו ממושכות ופילאטו הרשתה לעצמה לשחרר את הלחץ הגדול עם בכי ארוך שהזכיר לכולם שאמנם מדובר בעילוי, אך גם בילדה בת 14.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים