שתף קטע נבחר

דיווחים: הג'ודוקא האיראני מולאי מבקש מקלט מדיני מגרמניה

על פי דיווחים שטרם אומתו, סעיד מולאי שהפסיד בחצי גמר אליפות העולם ונמנע ממפגש עם שגיא מוקי, לא מתכוון לשוב לאיראן. נשיא איגוד הג'ודו העולמי: "אפעל כדי שיהיה בנבחרת הפליטים באולימפיאדה". דיווח באיראן: "שוחחנו איתו והדגשנו בפניו שאיראן זה הבית"

דיווחים על דרמה בג'ודו העולמי - ומכה קשה למשטר האייתוללות: על פי דיווחים שטרם אומתו, הג'ודוקא האיראני סעיד מולאי - אלוף העולם עד השבוע - לא מתכוון לשוב לאיראן ויבקש מקלט מדיני מגרמניה. לפי הדיווחים הוא יבקש לקבל מעמד של פליט. 

 

כולם מדברים על מוקי, הטרגדיה היא של מולאי / טור

שגיא מוקי אלוף העולם בג'ודו

 

נשיא איגוד הג'ודו העולמי מריוס ויזר אישר אמש (יום ו') בריאיון לאתר יפני כי על מולאי הופעלו לחצים כבדים מצד האיראנים להימנע מלהתמודד מול הישראלי שגיא מוקי, ואמר כי הוא יפעל על מנת לאפשר למולאי להיות חלק מנבחרת הפליטים במשחקים האולימפיים טוקיו 2020.

 

סעיד מולאי מאוכזב (צילום: AFP)
סעיד מולאי מאוכזב. בדרך לעתיד חדש?(צילום: AFP)

 

השבוע מולאי עמד במרכזה של דרמה ספורטיבית-פוליטית, כאשר הפסיד בחצי הגמר באליפות העולם בג'ודו עד 81 ק"ג, ונמנע מהתמודדות עם מוקי בגמר. לאחר מכן הפסיד גם בקרב על מדליית הארד, מה שמנע עמידה משותפת שלו על הפודיום לצד הישראלי שזכה במדליית הזהב.

 

מולאי היה האיראני היחיד שהתחרה באליפות העולם בטוקיו, לאחר שמתחרה איראני אחר החרים את התחרות. בתחילת האליפות נטען כי גם הוא לא ישתתף באליפות, אבל בסופו של דבר הוא נטל חלק והיה קרוב למדליה. לפני חצי הגמר מול מתיאס קאסה הבלגי דווח כי מולאי עשוי לפרוש עקב פציעה, אבל בסופו של דבר הוא התחרה, הפסיד רק בניקוד זהב, ובהמשך הפסיד כאמור גם בקרב על הארד.

 

הג'ודוקא עצמו התבטא בעבר באופן יוצא דופן כשהביע בפומבי את הכאב שלו על כך שהוא נאלץ להתחשב בשיקולים פוליטיים כאשר הוא נמצא בתחרויות בהן משתתפים ישראלים, ואף הגדיל לעשות כשבפוסט אינסטגרם שפירסם שילב תמונה של דגל ישראל.

 

  

ב"פארס" האיראני נטען אמש כי באיגוד הג'ודו העולמי איימו על מולאי באופן אישי. הם ציינו את "מערכת היחסים ההדוקה בין ראש הממשלה הציוני נתניהו לנשיא האיגוד העולמי ויזר".

 

שגיא מוקי (צילום: אורן אהרוני)
מוקי. יפגוש את מולאי כנציג הפליטים באולימפיאדה?(צילום: אורן אהרוני)

 

לפי הדיווח האיראני, הלחץ עליו הגיע לשיא ביום התחרות, יום רביעי. הם ציינו את "הלחץ הפסיכולוגי עליו להתחרות מול היריב הישראלי, הבאת מכונית ושומר ראש, כרטוס כרטיס טיסה לגרמניה ויציאה סודית של סעיד מהמלון". באיראן אמרו כי בשיחה עם "הג'ודוקא שהיה בסערת רגשות, הודגש בפניו שאיראן היא הבית, ואיש לא מגרש אותך ממשפחתך ומהמולדת שלך".


פורסם לראשונה 30/08/2019 23:19

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
סעיד מולאי
צילום: אורן אהרוני
מומלצים