שתף קטע נבחר

גרסת איראן: "הג'ודוקא הוברח ברכב, הכל תוכנן מראש"

לפי דיווחים, באיגוד הג'ודו העולמי אישרו כי סעיד מולאי, אלוף העולם לשעבר שהפסיד ונמנע ממפגש עם שגיא מוקי, ביקש מקלט בגרמניה. באיראן מאשימים את ישראל והגישו תלונה לוועד האולימפי. מאמנו: "מאבטחים הבריחו אותו ונתנו לו כרטיס טיסה לגרמניה"

אישור רשמי להחלטת של אלוף העולם לשעבר לערוק מאיראן עדיין אין - אבל בטהרן כבר מתחילים להבין כי הג'ודוקא סעיד מולאי לא יחזור למדינה ולא ייצג אותם יותר. באיראן האשימו את ישראל ואת נשיא איגוד הג'ודו העולמי מריוס ויזר בקנוניה, ועל פי דיווח ב-BBC בפרסית ויזר אישר כי מולאי נמצא בגרמניה וביקש מקלט מדיני.

 

סעיד מולאי: הגיבור הטרגי של הג'ודו / טור

 

הוועד האולימפי האיראני הודיע כי ישלח מכתב תלונה לוועד האולימפי הבינלאומי בעקבות המקרה. שר הספורט האיראני הגיב לשמועות שבני משפחתו של מולאי נלקחו כבני ערובה בעקבות הפרשה והכחיש זאת בשיחה עם העיתונאים הזרים: "בני המשפחות שלכם הם בני ערובה? זה נכון גם למשפחת מולאי".

 

סעיד מולאי (צילום: אורן אהרוני)
מולאי. איך הסאגה הזאת תסתיים?(צילום: אורן אהרוני)

 

אתמול כבר דווח כי ויזר אמר שיפעל על מנת שמולאי ייטול חלק במשחקים האולימפיים טוקיו 2020, כחלק מנבחרת הפליטים. מולאי היה צפוי להיפגש עם שגיא מוקי בגמר אליפות העולם עד משקל 81 ק"ג, אבל הפסיד בחצי הגמר ולאחר מכן בקרב על מדליית הארד.

 

בראיון לאתר יפני טען ויזר כי האיראנים הפעילו לחץ כבד על מולאי כדי שיפסיד במכוון, למרות ההבטחות שנתנו לאיגוד העולמי לאחרונה, לפיהן הספורטאים שלהם יתמודדו מול כל מדינה. מאמנו של מולאי לא נראה לצדו בקרבות המכריעים, שבהם הפסיד, ובשיחה עם סוכנות הידיעות האיראנית "פארס", הוא ניסה להסביר זאת - והאשים את האיגוד העולמי.

 

מאמן הנבחרת האיראנית מאג'ד זאריאן אמר ל"פארס" כי "מהקרב השלישי מולאי נכנס למזרן עם איש אבטחה מאיגוד הג'ודו העולמי, ולא אפשרו לי להיות עם הספורטאי שלי. הכל תוכנן מראש נגד איראן. משטר הכיבוש הציוני הפך את הנושא לפוליטי, אבל בקרב שבו מולאי הפסיד לבלגי הוא עשה הכל כדי לנצח".

 

ויזר. היה מעורב לאורך כל הדרך (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
ויזר. היה מעורב לאורך כל הדרך(צילום: אורן אהרוני)

 

לפי המאמן, האיראנים לא הפעילו לחץ על משפחתו של מולאי: "לצערי, דווח שהופעל לחץ על משפחתו של סעיד כדי שהוא לא יתמודד מול הספורטאי הציוני, אבל זה שקר. אף אחד מאיראן לא שוחח איתנו, ובטח שלא איימו על המשפחה שלו".

 

בנוגע לדיווח על החלטתו של מולאי לא לשוב לאיראן, אמר המאמן: "אחרי ההפסד בקרב על מדליית הארד הגיעו לסעיד אנשי אבטחה עם רכב מסחרי. הוא הועבר למלון אחר בלי האישור שלי. היה לו כרטיס טיסה לאיראן, אבל המאבטחים לא נתנו לי להגיע איתו והיה להם כרטיס טיסה לגרמניה עבורו. אני חושב שהכל תוכנן מראש".

 

ב"פארס" האיראני נטען אמש כי באיגוד הג'ודו העולמי איימו על מולאי באופן אישי. הם ציינו את "מערכת היחסים ההדוקה בין ראש הממשלה הציוני נתניהו לנשיא האיגוד העולמי ויזר". באיראן אמרו כי בשיחה עם "הג'ודוקא שהיה בסערת רגשות, הודגש בפניו שאיראן היא הבית, ואיש לא מגרש אותך ממשפחתך ומהמולדת שלך".

 

שגיא מוקי (צילום: getty images)
מוקי. אפשר לפנטז על קרב מול מולאי?(צילום: getty images)

  

מולאי היה האיראני היחיד שהתחרה באליפות העולם בטוקיו, לאחר שמתחרה איראני אחר החרים את התחרות. בתחילת האליפות נטען כי גם הוא לא ישתתף באליפות, אבל בסופו של דבר הוא נטל חלק והיה קרוב למדליה. הג'ודוקא עצמו התבטא בעבר באופן יוצא דופן כשהביע בפומבי את הכאב שלו על כך שהוא נאלץ להתחשב בשיקולים פוליטיים כאשר הוא נמצא בתחרויות בהן משתתפים ישראלים, ואף הגדיל לעשות כשבפוסט אינסטגרם שפרסם שילב תמונה של דגל ישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים