שתף קטע נבחר

"המומים ומזועזעים קשות": "פרשת הגניבה" של הכדורידנים בגרמניה

באיגוד מנסים עדיין לעכל את האירוע המביך בו היו מעורבים קפטן נבחרת הנוער אמיר שניידר ולידור פסו. השניים ינחתו הערב בארץ ומחר יגיעו לבירור משמעתי. התקבלה החלטה שלא ימשיכו ב"פרויקט גרמניה"

באיגוד הכדוריד עדיין מנסים לעכל את האירוע המביך שקרה בשבוע שעבר בעיר גומרסבאך בגרמניה במהלכו נעצרו בחשד שגנבו מחנות כלבו שני שחקני נבחרת הנוער בכדוריד המשתייכים ל"פרויקט גרמניה" היוקרתי, אמיר שניידר ולידור פסו.

 

השחקנים עלו הבוקר (ראשון) על מטוס משדה התעופה בבון לישראל עם עצירת ביניים של מספר שעות באיסטנבול, והם צפויים לנחות בארץ בשעות הערב. באיגוד יערכו להם בירור מחר בשעות אחר הצהריים, ומיד לאחר מכן תתכנס הוועדה המקצועית על מנת לדון בהשלכות האירוע, וגם בעתידם של השניים בנבחרות הצעירות ובכלל בכדוריד הישראלי. נכון לעכשיו שניידר ופסו מושעים מכל פעילות. באיגוד כבר קיבלו החלטה עקרונית כי השניים גם לא ימשיכו בפרויקט. כמו כן, מהשניים עלול להילקח המעמד שלהם בצה"ל כספורטאים מצטיינים, שכן הם כבר התגייסו וקיבלו דחיית שירות עבור הפרויקט.

 

אמיר שניידר (צילום: אורוש הוצ'באר, EHF)
שניידר. מגיע לבירור(צילום: אורוש הוצ'באר, EHF)

 

קיימת אכזבה גדולה מהשניים, ובעיקר משניידר שהוא קפטן הנבחרת ונחשב לאחת התקוות הגדולות של השנתון שלו. רק לפני שלושה שבועות ייצגה הנבחרת את המדינה בטקס זיכרון לאירועי ליל הבדולח בבית כנסת בעיר זיגן בהשתתפות מאות אנשים, כאשר שניידר מוביל את השחקנים.

 

"הביקור היה חוויה מיוחדת ומרגשת לכולנו. הרגשנו גאווה לעמוד ולהשתתף בטקס הזיכרון לאירועי ליל הבדולח ולראות את החשיבות הגדולה שנותנים התושבים בעיר. בנוסף, הסיור במוזיאון הזיכרון נתן לנו ערך מוסף ליום החשוב הזה", אמר שניידר לאחר הטקס.

 

באגודה של פסו, מ.כ חולון, לקחו קשה מאוד את האירוע. "זה ילד שטיפחנו שנים רבות, והוא קיבל הכל מאיתנו, ממאמן כושר צמוד ועד שיחות עם אנשי בית הספר על מנת שיסייעו לו בלימודים. אנחנו עצובים, כועסים, המומים ומזועזעים קשות", אמרו במועדון. פסו אמנם לא שיחק בקבוצה הבוגרת של חולון בליגת העל, אבל כן בקבוצת הבת בליגה הארצית במטרה לבנות אותו כדי שישוב מפרויקט גרמניה וישתלב בחבורה של ניסים פלח.

 

החשש הגדול באיגוד הוא כי האירוע יעמיד בסכנה את עתיד הפרויקט בשנים הבאות, שכן הוא מתקוצב בכספים רבים מטעם המדינה, וכן על ידי ספונסרים חיצוניים. שאר שחקני הפרויקט, שזהו השלב השני שלו העונה, ימשיכו נכון לעכשיו כרגיל את השתתפותם בו עד אמצע החודש למרות הזעזוע הגדול שספגו, ישובו לישראל ואמורים בחודש ינואר לטוס לחלק השלישי והאחרון שיתקיים במתקן הלאומי של סרביה בבלגרד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הדר ואן קולא
אמיר שניידר
צילום: הדר ואן קולא
מומלצים