שתף קטע נבחר

"אם הייתי מתערב מקצועית - חד-משמעית ערן לוי היה בחדרה"

אורן גולן מבקר את גוטמן ("לא כועס, מאוכזב ממנו"), זוכר לאביטן חסד ("כאב לי לראות מה הוא עבר בהפועל ת"א") ומוצא מודל לחיקוי ("מאחל לעצמי את מה שטביב עשה בכדורגל"). האיש החזק בהפועל חדרה לא מתכוון להתנצל - וגם לא לרדת ליגה

 

שיחת הטלפון הבלתי שגרתית שקיבל היועץ המקצועי של הפועל חדרה, אורן גולן, מהמאמן אורי גוטמן לפני כשבועיים הפתיעה אותו בזמן שצפה במשחק ליגה א' בין הכח־עמידר ר"ג להפועל מרמורק. בסיום אותה שיחה קצרה ועניינית תם הרומן המקצועי בין הצדדים לאחר שגוטמן הודיע: "החלטתי להתפטר".

 

בחדרה הקפיצו את עוזר המאמן רון קלר לתפקיד המאמן ו־48 שעות מאוחר יותר הקבוצה הפסידה 3:0 למכבי חיפה. בהמשך אותו השבוע רשמה הקבוצה בהדרכת קלר עוד שני הפסדים (בית"ר ירושלים והפועל ת"א) ושלשום מונה שרון מימר לתפקיד המאמן.

 

 

 

"יכול להיות שאורי, שהוא מאמן צעיר, נבהל מהמשחקים הקשים הצפויים לנו ומהעובדה ששני שחקנים מרכזיים (ג'ונתן סיסה ואליאל פרץ) נפצעו ולא ישחקו תקופה", ניתח גולן את דעתו בנוגע לעיתוי ההתפטרות.

 

מ־1 עד 10, כמה אתה כועס על אורי גוטמן?

"אני לא כועס. אני כן מאוכזב ממנו ברמה 10, כי זה לא היה צריך לקרות. בטח כשהקבוצה רצה ואורי התחבר למקום ולצוות ולכן לא הייתה שום סיבה לקום וללכת. אני מאוד מקווה שהעזיבה הזו לא תפגע בעונה שלנו, אבל לצד זה אני סמוך ובטוח שגם עם המאמן החדש נמשיך את הדרך הטובה".

 

אורן גולן  (צילום: עוז מועלם)
אורן גולן. "אורי גוטמן צירך לעבור עוד דרך"(צילום: עוז מועלם)

 

גוטמן עשה טעות?

"חד־משמעית כן. אורי קיבל פה בית חם ואופציה להצליח. הוא פתח אצלנו את הקריירה שלו כמאמן ראשי והצליח. הוא עשה טעות. חדרה תמשיך קדימה, והוא? אני לא יודע מתי הוא כמאמן צעיר יקבל שוב הזדמנות לעבוד בסביבה תומכת כזו".

 

אם בעלי קבוצה יתקשר לשאול אותך עליו מה תגיד או תמליץ?

"תלוי איזו קבוצה. אם אחת מהגדולות תשאל, אמליץ להם בחום לצרף אותו להיות חלק מצוות, אבל לא כמאמן ראשי. אורי מבין כדורגל, אבל הוא צריך עוד לעבור דרך. יש הרבה פרמטרים, שלא קשורים לאימון, ופה הוא צריך להבשיל ולהתחשל. בקבוצה קטנה הוא יכול להיות מאמן ראשי".

 

אורי גוטמן  (צילום: ראובן שוורץ)
אורי גוטמן. "לא התערבתי לו בשיטות או שחקנים"(צילום: ראובן שוורץ)

 

אתה חושב שהוא עוד יאמן העונה?

"אני לא יודע להגיד, אצלי זה בטח לא יקרה. אני מאחל לו שכן ימצא קבוצה".

 

איפה אתה טעית מולו?

"בטוח שעשיתי משהו לא נכון בהתנהלות מולו. יכול להיות שהפעלתי יותר מדי משקל על דברים שהוא היה רגיש אליהם, כמו ראייה מקצועית ודברים שקשורים לאני מאמין שלו. אני מצטער שהוא עזב, למרות שהמהלך שלו היה מלווה בזריקת רפש, וחבל שכך".

 

"מה פשעתי?"

הוא טען שהתערבת לו מקצועית, ואתה מבין שבמצב הזה לא כל מאמן יסכים לעבוד תחתיך?

"אני לא אחד שמתערב, אלא כזה שמתווה מדיניות של מועדון. לא התערבתי לאורי באילו שיטות לשחק או בהרכב. כל מה שביקשתי זה לשתף שחקנים צעירים. מה פשעתי בזה? שילוב שחקנים צעירים ומוכשרים חשוב לעתיד המועדון".

 

לפי גוטמן, ההתפטרות שלו הגיעה בעקבות חילוקי דעות מקצועיים, התערבות בעבודתו ודרישה לשילוב הצעירים גלעד אברמוב, יהונתן לוי וסולומון דניאל. בכך הצטרף גולן לרשימה המפוקפקת של "הבוסים המתערבים", תואר שהוא הודף בזעם: "אם הייתי מתערב מקצועית, אז חד־משמעית ערן לוי היה בהפועל חדרה. זאת הדוגמה הכי טובה לכמה שלא התערבתי. החלק שלי היה להתוות מדיניות של מועדון מול כל מאמן. במשך חמש שנים אני עובד ונותן את כל כולי במטרה להביא את חדרה לטופ, ולא אתן לאף אחד להרוס את זה, כולל לאורי גוטמן".

 

ערן לוי במדי הפועל חדרה באימון (צילום: הפועל חדרה)
ערן לוי במדי חדרה באימון. "אם הייתי מתערב הוא היה חותם"(צילום: הפועל חדרה)

 

בדיעבד, אתה מצטער שכיבדת את רצונו שלא לצרף את ערן לוי לסגל?

"אני לא מצטער. זה רק מוכיח כמה הלכתי רחוק בגלל אורי. שכבתי על הגדר בשבילו, הנמכתי את הלהבות מול האוהדים. זה היה יכול לעלות לי ביוקר, אבל ברגע שאני ממנה מאמן אני איתו באש ובמים".

 

איך אתה מרגיש עם זה שמשווים אותך לאלי טביב?

"טביב עשה דברים גדולים בכדורגל הישראלי, אבל אני לא חושב שזאת השוואה נכונה. אני מאחל לעצמי לעשות דברים כמו שהוא עשה בכדורגל, כולל אליפויות".

 

מה הקו המפריד בין התערבות מקצועית להמלצה של הבוס?

"אולטימטום. כשאתה בא ומסביר למאמן מה המדיניות של המועדון לשנים הבאות ואתה מבקש ממנו לקדם שחקנים שיהוו שלד לשנים הבאות. הקו האדום זה לקבוע אולטימטום. מעולם ולעולם לא אקבע הרכבים או שיטות משחק".

 

"עשה דברים גדולים בכדורגל הישראלי". אלי טביב (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
"עשה דברים גדולים בכדורגל הישראלי". אלי טביב(צילום: אבי רוקח)

 

ולמה לא לוותר גם על הדרישה לשלב צעירים? המאמן הוא הסמכות המקצועית והוא יחליט מי לשלב וכמה.

"הפועל חדרה היא קבוצה של עיר ולא של אורן גולן. האחריות שלי גדולה מאוד ולכן אני חרד ושומר על הקבוצה בדיוק כמו שאני שומר על המשפחה שלי".

 

"כאב לי על ניסו"

גולן (48) מתגורר במושב גן שומרון, הוא בעלים של חברת בנייה, ואת הקרדיט לנהל את הפועל חדרה קיבל לפני כחמש שנים. קבוצת ניהול חדשה רכשה את זכויות הניהול מידי הבעלים הקודם, יואב קובי, בתיווכו של ראש העירייה צביקה גנדלמן, ובהסכם נקבע כי גולן יהיה האחראי על הקבוצה הבוגרת וישמש גם כיו"ר המועדון.

 

למה בחרו דווקא בך לתפקיד?

"אף אחד לא רצה לגעת במועדון שהיה אז בשפל. לפני חמש שנים התפקיד הזה לא היה כזה יוקרתי, להפך. גדלתי במועדון הזה והייתה לי פינה חמה בלב ולכן הרמתי את הכפפה".

 

אורן גולן  (צילום: עוז מועלם)
"באתי כשאף אחד לא רצה לגעת במועדון". גולן (צילום: עוז מועלם)

 

תגדיר את התפקיד שלך במועדון.

"אני האיש שמתווה את המדיניות והדרך של המועדון".

 

אחרי ההצלחה של השנה שעברה, העונה תיאבקו על הישארות בליגה?

"שנה שעברה הייתה חלומית וקשה מאוד לשחזר אותה, אבל ננסה להתקרב אליה. המצב שלנו לא כל כך רע, הפסדנו לקבוצות חזקות ובסך הכל אני אופטימי. אני רואה את הליגה, אנחנו טובים יותר מלפחות חמש־שש קבוצות".

 

ניסו אביטן עזב, נכשל בהפועל ת"א, וסירב לחזור. למה?

"בעזיבה שלו הפסדנו וגם הוא הפסיד. הוא עבר פרק בקריירה שהוא לא ירצה לזכור. הסיבוב הזה בהחלט היה מיותר לנו ולו. הוא סירב לחזור כי הוא הרגיש שזה מה שנכון עבורו. התאכזבתי ממנו כשהוא עזב, אבל גם גם כאב לי לראות מה הוא עבר בהפועל ת"א. אני אדם סלחן ולא שומר טינה".

 

שרון מימר (צילום: ראובן כהן)
שרון מימר. לא ברירת מחדל(צילום: ראובן כהן)

 

שרון מימר הוא ברירת מחדל?

"היו לנו מספר מועמדים בלי הגדרות של מי מספר 1 ומי מספר 2. הציפיות ממנו הן שישאיר אותנו בליגה. אני מאמין שהוא מסוגל לעשות זאת, אחרת לא היינו מביאים אותו".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
אורן גולן
צילום: עוז מועלם
מומלצים