שתף קטע נבחר

"הוא היה חמוד, אבל כדורגל לא היה לו"

אבי כהן ז"ל הוא הכוכב שהתגלה באופן הכי מקרי. ילדי מכבי תל אביב התאמנו במגרש חלופי ברמת גן, הוא ביקש להצטרף, לא הרשים, אבל המאמן יהודה ליבני חיבב אותו ואפילו נתן לו טרמפים לאימונים כשהקבוצה חזרה לתל אביב. בסוף הוא זכה בגביע האלופות במדי ליברפול. גם אתם מחכים שיגלו אתכם? פרויקט "טופ טאלנט" שיתחיל בקרוב יעניק לכם הזדמנות

בשיתוף הטוטו

 

אלה היו ימי תחילת העונה, שנת 1965. רוב המגרשים שבהם התאמנה קבוצת הילדים של מכבי תל אביב היו בשיפוצים, והמאמן יהודה ליבני נאלץ לנדוד בכל שבוע יחד עם הקבוצה ממגרש למגרש על מנת למצוא מקום להתאמן בו. וכך, באחד הימים הגיעה הקבוצה לפארק הלאומי ברמת גן.

אבי כהן ז"ל בימיו בליברפול (צילום: AP) (צילום: AP)
אבי כהן ז"ל בימיו בליברפול(צילום: AP)
  

"התאספנו בפתח השער כדי להיכנס, ואז רץ אלי איזה זאטוט קטן, בן תשע, יותר קטן מכל השחקנים בקבוצה שלנו, ואומר לי 'גם אני רוצה להתאמן'", נזכר ליבני. "שאלתי אותו אם יש לו בגדים מתאימים ונעלי ספורט והוא ענה שיש לו נעלי התעמלות בבית. שאלתי אותו איפה הוא גר והוא הצביע על הבית ממול. אמרתי לו: 'אתה יודע מה, חמודי, לך תביא את הנעליים וחולצת טריקו ונתאמן'".

 

הזאטוט, אבי כהן שמו, רץ לביתו, חזר עם בגדי ספורט והתאמן עם הקבוצה. לאחר האימון הוא ניגש לליבני ושאל אם הוא יכול להמשיך להגיע לאימונים. "אמרתי לו כן, אבל הסברתי שאנחנו חוזרים בקרוב לאיצטדיון המכבייה בתל אביב ושאלתי מה יהיה איתו אז", מספר ליבני. פניו של הילד התכרכמו. "ריחמתי עליו, ומאחר שבאותם ימים גרתי ברמת גן, סיכמנו שאבוא לקחת אותו למגרש בצפון תל אביב", מספר המאמן.

 

כהן לא פספס אף אימון. שבוע אחר שבוע היה מתייצב לנסיעתו השבועית עם ליבני. "קראנו לו אביל'ה כי הוא היה ילד נורא חמוד ואהוד, והשם הזה נדבק אליו", משחזר ליבני. כהן היה מלא אמביציה, אך, איש לא העלה בדעתו שדווקא הוא יהפוך לכדורגלן גדול. "באימונים הוא לא הראה משהו מיוחד. הוא היה ילד טוב, צנוע, אבל כדורגל לא היה לו", מודה ליבני, "אך מיום ליום הוא התקדם, ולאט לאט הכישרון שלו יצא החוצה".

 

יום אחד, בזמן אימון שגרתי, מנהל הקבוצה מיקי קמפ, החמיא לכהן. "הוא אומר לי: 'תשמע, ההוא בצד שמאל שהכנסת משחק לא רע'", נזכר ליבני. "אמרתי לו שהוא לא משהו מיוחד, אבל מצד שני הוא נמצא איתנו רק שלושה חודשים. זה היה הסימן הראשון שמשהו הולך לצאת ממנו".

 

ואכן יצא. כהן עלה לקבוצת הבוגרים של מכבי, ואחר כך עשה היסטוריה כשהיה הישראלי הראשון ששיחק באנגליה, ועוד בליברפול הגדולה, איתה אף זכה בגביע אירופה לאלופות. לפני תשע שנים נהרג כהן ז"ל בתאונת אופנוע טרגית, אך ליבני לא ישכח לעולם את "הילד שהתגלה במקרה, ועם הרבה כוח רצון והתמדה הגיע לאן שהגיע ועשה את כולנו גאים".

 

לזכרו (צילום: אלי אלגרט) (צילום: אלי אלגרט)
לזכרו(צילום: אלי אלגרט)

האם איפה שהוא מתחבא עוד אבי כהן? במסגרת פרויקט "טופ טאלנט" של "ידיעות אחרונות", ynet והטוטו, שיושק בקרוב, נחפש בני נוער שמצטיינים בכדורגל, כדורסל או ריצות קצרות, ועדיין לא התגלו. אז אם אי אפשר לעצור אתכם במגרש (או לתפוס אתכם כשאתם רצים), אולי זה אתם! ההרשמה תתחיל בקרוב.

 

הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"

 

בשיתוף הטוטו


פורסם לראשונה 25/12/2019 15:39

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים