שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    שער העשור - הריחוף ההולנדי / תוכן גולשים

    אולי הוא לא היה השער היפה באותו המונדיאל, ואולי אפילו לא באותו משחק - אבל נגיחת הסופרמן של ואן פרסי לוקחת את הקופה. גם אתם רוצים לכתוב? שלחו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

    לבחור את שער העשור? ממילא זו משימה בלתי אפשרית, שלא לומר קצת טיפשית. אחרי הכל, קשה מאד לדרג שערים. כמעט כל שבוע מובקעים שערים יפים וחלקם מדהימים: צפו בשער נדיר ממקסיקו, כנסו ותראו את שער העקב של ההוא, איזה מהלך קבוצתי נהדר של ההם, גול מחצי מגרש בליגה ההיא. ובאמת אתה צופה ונדהם ונהנה ומשתף. ואחר כך שוכח.

     

    אבל יש גולים שאתה זוכר גם זמן רב אחרי. הנה אחד כזה. שער ה"סופרמן" של רובין ואן פרסי במונדיאל 2014. ההגרלה זימנה מפגש מעניין בין הולנד לספרד בסיבוב הראשון של שלב הבתים. הימים היו ימי "תור הזהב" של ספרד. היא הגיעה למונדיאל הזה כאלופת העולם ופעמיים אלופת אירופה. נבחרת ספרד של אז הקפידה לנצח ובעיקר הקפידה לא לספוג שערים. במחצית הראשונה, נראה היה שכך זה ימשיך. ספרד עלתה ליתרון 0:1 והייתה קרובה להכפיל אותו. ואז, לקראת סוף המחצית, זה קרה. הגבהה מאגף שמאל של דיילי בלינד מכמעט חצי מגרש. רובין ואן פרסי רץ קדימה ובתזמון מושלם מזנק ונוגח כדור קשתי לשער של קסיאס, שרק הסתכל איך הכדור עובר מעליו ונכנס לרשת. אח"כ הגיעה המחצית השנייה. הולנד, בניצוחו של אריין רובן פירקה את ספרד 1:5. ספרד הפסידה אח"כ במשחק נוסף והלכה הביתה. הולנד המשיכה כל הדרך לחצי הגמר.

     

    הריחוף של ואן פרסי (צילום: AFP) (צילום: AFP)
    הריחוף של ואן פרסי(צילום: AFP)

    ובצורה אחרת
    ובצורה אחרת

     

    שש שנים עברו מאז. אילו זכרונות נותרו מאותו מונדיאל? באמת ניסיתי להזכר מבלי להציץ בוויקיפדיה. מה היה? גרמניה מנצחת את ברזיל 1:7, הולנד מחליפה שוער בפנדלים, גרמניה מנצחת בגמר בהארכה. אולי זוכר משחק פה ומשחק שם... אבל שער אחד נחרט בזכרון ולא עוזב. שער ה"סופרמן". מה היה בו? אולי הוא לא היה השער היפה באותו המונדיאל, ואולי אפילו לא באותו משחק. ואם תראו לי היום ביוטיוב שערים בטח אמצא יפים ממנו. אבל איכשהו, היופי האסתטי, האלגנטיות והפשטות גרמו לכך שאזכור אותו שנים רבות אחרי. לכן אני בוחר אותו לשער העשור שלי.

     

    רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים