שתף קטע נבחר

אחיות לקרב: גפן וכרם פרימו מכוונות הכי רחוק שאפשר

בזמן שגפן פרימו (19) מנסה להבטיח את הכרטיס לאולימפיאדת טוקיו, אחותה הקטנה כרם (14) היא כבר אלופת ישראל לבוגרות בג'ודו. בראיון משותף הן מספרות על החלומות והמטרה שסימנו. כרם: "כשגפן מתחרה זה מעורר השראה", גפן: "מקווה שהיא תגיע הכי רחוק"

 

בהיסטוריה של הספורט אפשר למצוא לא מעט אחים ואחיות שבחרו בקריירה דומה, הגיעו להישגים מרשימים ובעיקר הביאו הרבה נחת להורים. קחו למשל את ונוס וסרינה וויליאמס בטניס, הכדורסלנים הספרדים פאו ומארק גאסול ואינספור דוגמאות בכדורגל. הגרסה הישראלית העדכנית מגיעה ממשפחת פרימו - עם האחיות גפן (19) וכרם (14) שמראות סימנים מבטיחים של קריירה גדולה שעומדת בפניהן.

 

גפן נכנסה לתודעה הלאומית ב־2018, במהלך אליפות אירופה שנערכה בת"א, כאשר כמעט משום מקום התפוצצה ביום קרבות מבריק שסידר לה את מדליית הארד היוקרתית בגיל 18 בלבד. את כרם הצעירה הציבור פחות מכיר, אבל כדאי מאוד שתדעו שלפני מספר חודשים הדהימה כאשר זכתה בגיל 14 באליפות ישראל לבוגרות. רגע לפני פתיחת עונת הג'ודו החדשה, שתוביל לאולימפיאדת טוקיו, הפגשנו את האחיות פרימו לראיון מיוחד ל"ידיעות אחרונות". יריית הפתיחה תהיה כאן בגראנד־פרי ת"א שייצא לדרך ביום חמישי, שם גפן תנסה לעלות על הפודיום ולעשות עוד צעד לטוקיו, בעוד כרם, הממתינה ליום שבו יגיע תורה, תעודד בהתלהבות ותשמש כיריבת האימונים של אחותה.

 

גפן וכרם פרימו (צילום: עוז מועלם)
האחית פרימו(צילום: עוז מועלם)

 

נלחמות גם בחלומות

"בשבילי, הג'ודו זה משהו שסובב את כל היום שלי, מהרגע שבו אני מתעוררת בבוקר ועד הרגע שאני הולכת לישון - וגם אז אני חולמת עליו", מספרת כרם, שעדיין לא רגילה לענות על שאלות ומעדיפה להביע את עצמה בקרבות.  גפן וכרם הן בנותיהן של מירב ואופיר, ואחיותיו של עינב (16), שמחזיק בעצמו בתואר אלוף ישראל בגילים הצעירים. גפן החלה את הקריירה כבר בגיל ארבע, אבל לכרם לקח יותר זמן, ורק בגיל שבע התאהבה בענף, אחרי שהתלוותה לאחיה באימון. כדי לתת ללוחמים הצעירים את התנאים הטובים ביותר, המשפחה עברה לפני חמש שנים לכפר נטר, כדי להיות קרובה לאולם האימונים בווינגייט.

 

גפן, איך הרגשת כשכרם זכתה באליפות ישראל לבוגרות?

"בקרב חצי הגמר שלה, אני התחריתי במקביל בשלי - ולמרות שנשארו שתי שניות על השעון, הייתי חייבת לראות מה קורה שם. העפתי מבט וראיתי שהיא נכנסת לניקוד זהב, סיימתי את הקרב, רצתי למזרן שלה והגעתי בדיוק בזמן לאיפון שהיא עשתה. זה היה מדהים".

 

כרם, מה עובר לך בראש כשאת צופה בקרבות של גפן?

"כשהיא מתחרה זה מעורר השראה. אני מרגישה שאני איתה, עושה תנועות במקומה. אני צופה בטלוויזיה ומעודדת יחד עם כל המשפחה. צועקים 'תעשי ככה ותעשי ככה'".

גפן: "כשמישהו מתחרה זה בית משוגעים אצלנו".

 

גפן וכרם פרימו (צילום: עוז מועלם)
"זה בית משוגעים אצלנו"(צילום: עוז מועלם)

 

המודל של ירדן ג'רבי

ההתנהלות היומיומית של האחיות שונה, אך בשני המקרים הג'ודו ניצב במרכז. גפן משרתת בצה"ל ומבלה זמן רב במכון וינגייט, שם היא מתאמנת פעמיים כמעט בכל יום. בנוסף, היא עדיין משלימה בגרויות בגלל הטיסות המרובות לתחרויות בזמן התיכון, שמנעו ממנה לגשת למבחנים. כרם חיה בתנאי הפנימיה של וינגייט, ובמארס הקרוב תתחיל את הקריירה הבינלאומית שלה במסגרת נבחרת הקדטיות.

 

מהו החוזק של כל אחת מכן?

גפן: "כרם עובדת כל כך קשה על כל דבר, עד שזה ייצא מושלם, ולא משנה מה הקשיים בדרך. היא פשוט חיה".

כרם: "גפן אף פעם לא עוצרת בקרב, גם ארבע דקות בתוך ניקוד הזהב זה נראה כאילו היא רק התחילה את הקרב. בכל פעם היא תמיד מתקיפה ראשונה".

 

גפן, את נותנת לכרם טיפים?

"אנחנו מתאמנות המון יחד, ואני שואלת אותה מה היא מרגישה, ומה אני עושה טוב ומה לא ולהפך, וזו גם חוות הדעת הכי טובה שאפשר לקבל מהיריב - ככה שזה ממש עוזר לנו. כיף שיש אחות בתקופה לחוצה, מישהי לידך שיודעת מה את עוברת. ככה אנחנו לומדות להכיר אחת את השנייה הכי טוב שאפשר".

כרם: "בכל פעם אני לומדת משהו חדש, איך היא מתייחסת ברצינות לכל אימון ובאה לעשות את הכי טוב שלה. גם מחוץ לג'ודו, כשהיא יורדת מהמזרן, היא עדיין ממשיכה להיות ספורטאית מקצוענית".

 

 

גפן וכרם פרימו (צילום: אורן אהרוני)
אחרי הזכייה באליפות ישראל(צילום: אורן אהרוני)

 

יש לכן מודל לחיקוי מחוץ למשפחה?

כרם: "אני חושבת ששתינו גדלנו על ירדן ג'רבי, והיא הכי אהובה על שתינו. כשהיא מגיעה לאימונים היא מלמדת אותנו דברים ועובדת איתנו על טכניקה, וכשאתה רואה אותה מתאמנת בכזאת רצינות, אז גם אם עייפים תמיד יש לה את האש הפנימית הזאת שמוכיחה שהכל אפשרי".

 

גפן, עד לאן את רואה את כרם מגיעה?

"אני מקווה שהיא תגיע הכי רחוק שאפשר עם העבודה הקשה. היא אחת הבנות הכי רציניות שראיתי בעולם הזה. היא כל כך מקצועית בגיל כזה צעיר, עוד לא התחרתה בחו"ל וכבר מתנהגת כאילו היא בסגל האולימפי. אני מאחלת לה שתמשיך ככה, השמיים הם באמת הגבול".

 

מדמיינות צעידה משותפת בטקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024?

גפן: "יש עוד חמש שנים, וזה אומר שיש בדרך עוד אולימפיאדה ושלוש אליפויות עולם, אבל אני כל הזמן חולמת על זה ששתינו יחד שם".

כרם: "זה החלום הגדול של שתינו, שנגיע לפריז 2024 ונזכה במדליה בצבע הנכון".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
גפן וכרם פרימו
צילום: עוז מועלם
מומלצים