שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    בלבול, תביא לנו ת'דאבל

    כאוהד מכבי חיפה, אי אפשר להישאר אדיש למהפך שעשה המאמן בקבוצה. אני רק מקווה שיעקב שחר יחתים אותו לשתי עונות נוספות כדי לשמור על יציבות. גם לכם יש מה להגיד? כתבו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

    על מרקו המקורי (פולו) ישנם חילוקי דעות אם הוא באמת גילה משהו או שסיפוריו היו בדיה, אך לגבי מרקו שלנו אין ספק. לאחר שנים שחונות של כמעט עשור ללא אליפות, בלבול גילה את הדרך להפוך את הירוקים שוב לקבוצת כדורגל ראויה לשמה.

     

    בראש ובראשונה, המאמן הכי לא מוערך בליגה שלנו, הצליח לעשות מה שאף אחד לפניו בשנים אלו לא הצליח, וזה להפוך את מכבי חיפה לקבוצת כדורגל ולא רק שמות נוצצים שמתרוצצים על המגרש ללא תכלית.

     

    מרקו בלבול, ולדימיר איביץ' (צילום: ראובן כהן)
    מי ייקח אליפות? בלבול מול איביץ'(צילום: ראובן כהן)

     

    נתחיל מהעובדות: מכבי חיפה, בעונה הראשונה שבה בלבול בונה את הקבוצה במו ידיו, לאחר שנים של דומיננטיות צהובה (ואדומה), נמצאת במקום השני, במרחק ארבע נקודות מהמקום הראשון, כשיש עוד 21 נקודות בקופה וזה עוד לפני הפלייאוף.

     

    הירוקים מובילים את הליגה בהתקפה ומשחקים כדורגל יפה לעין, בדיוק כמו שהאוהדים הירוקים אוהבים לראות. כמו כן, החיפאים העפילו לרבע גמר הגביע ונמצאים חזק בתמונת הדאבל. אף אוהד ירוק בחלומותיו הוורודים (ירוקים) ביותר לא דמיין סיטואציה כזאת בשלב כזה של העונה, ואני יודע שעכשיו יבואו הפרשנים למיניהם ויגידו "ברור!! מה אפשר לצפות מקבוצה עם תקציב, בעלים וקהל כזה, אל תהיו לוזרים ותראו התלהבות, חיפה תמיד צריכה להיות למעלה".

     

    ואני אומר - תפסיקו לחפש רק את הרע. עובדה, תראו מה קרה פה בעשור האחרון, עם אותו קהל (מדהים גם ברגעים הפחות טובים), אותו בעלים ואותו תקציב. ברור שמועדון פאר כזה בכדורגל שלנו, תמיד צריך לראות את עצמו למעלה ולא להתרגש מזה, אבל אחרי תקופה כל כך ארוכה ותהליך לא ארוך של בלבול, הוא מצליח להעמיד קבוצה שקוראת תיגר אמיתי על מכבי תל אביב ולמרות ההפסדים מולה, אני בטוח שאם המועדון הירוק ימשיך בשקט ובביטחון בדרך שלו, גם הניצחונות על הצד הצהוב יגיעו – וזה יהיה דווקא בפלייאוף, במאני טיים!

     

    המאמן הירוק הצליח גם מעל המשוער ברכש (שהייתה החולה הרעה בעונות הקודמות).

    עם זרים שבחר בפיצנטה, הן מבחינת האישיות והן מבחינת ההתאמה המקצועית לקבוצה, הצמד ההולנדי הצמד האוסטרלי והצמד הניגרי/קמרוני ובכך הוא גם הצליח לשלבם במהירות בקבוצה.

     

    עם בחירת ישראלים דומיננטיים גם בעמדות שלהם על המגרש וגם מבחינת מספרים (חזיזה ואשכנזי) והצליח מעל הכל בשילוב הצעירים והרשימה ארוכה: מעל כולם כמובן, נטע לביא, שעשה התקדמות עצומה והפך להיות הבורג החשוב בקבוצה, עופרי ארד הבנקר בהגנה, סאן מנחם ועוד ועוד..

     

    לסיכום: ידוע שבביצת הכדורגל שלנו אוהבים מאמנים קשוחים עם כריזמה וכאלה שאוהבים לעשות "עוונטות" לתקשורת, אבל די! הגיע הזמן לתת למרקו שלנו את הכבוד שמגיע לו גם אם הוא לא הכי נוצץ, ולהיצמד לעובדות. גם אם בלבול בסופו של דבר לא יביא אף תואר אבל ימשיך בדרך הזאת, התארים בוודאות יגיעו!

     

    וליעקב שחר אני אומר: תחתים את בלבול לעוד שתי עונות, תשמור על היציבות, תראה לקבוצה ולקהל שאתה מאמין במאמן, תראה למרקו עצמו שאתה מאמין בו, הרווח יהיה כולו שלך!

     

    יאללה מרקו, תביא לנו ת'דאבל.

     

    וצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים