שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    העתיד של נבחרת ישראל בכדורסל / תוכן גולשים

    כמה כיף להסתכל בליגת העל ולראות כמות רצינית של כשרונות, חלקם מתחת לגיל 20, שיובילו בעתיד הלא רחוק את הסגל. גם לכם יש מה להגיד? כתבו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

    בזמן שרובנו מחכים לסוף חודש מרץ כדי לראות את נבחרת הכדורגל מנסה להעפיל ליורו דרך ליגת האומות, אני דווקא מתעניין יותר בנבחרת בענף אחר - כדורסל. ולא, אני לא מתכוון לנבחרת העכשווית שיש לנו, אני מתכוון לנבחרת העתידית שתהיה לנו. ממש מתחת לאף שלנו, בליגת העל  ישנם שחקנים עם פוטנציאל אדיר, ואם נתבונן מעט על השמות שאמורים וצריכים לקחת את מושכות הנבחרת הבוגרת בעוד מספר מצומצם של שנים, נוכל למצוא שחקנים מלאי כישרון ומגוונים שעוד לא הגיעו לגיל 24 בכלל! ואלו הם:

     

    תמיר בלאט (22): הגארד הצעיר של הפועל ירושלים הוא זה שרשום על ההעפלה הראשונה של נבחרת העתודה לגמר אליפות אירופה ביוון. בלאט מצליח מדי שנה להתעלות על עונתו הקודמת. אמנם העונה באירופה הוא מעט מגמגם, אך בליגה המקומית הוא פשוט פורח! בלאט מקבל העונה 24 דק' בממוצע לערב בליגה, ורושם מספרים יפים של 10.3 נק' ב-43% משלוש, יחד 5.4 אסיסטים ו-1.9 ריבאונדים (כל המספרים בכתבה נכונים לשבת בערב).

     

    בלאט חוגג (צילום: ראובן שוורץ)
    תמיר בלאט(צילום: ראובן שוורץ)

     

    ים מדר (19): השם שפרץ לתודעה של כולנו לפני שנתיים, זוכה העונה לקרדיט גדול בהפועל תל אביב ואף מצדיק זאת. השותף של דני אבדיה לזכייה האחרונה בתואר של נבחרת העתודה מכוון גם הוא להגיע לליגה של הגדולים, ה-NBA. העונה הוא מקבל למעלה מ-20 דקות למשחק בממוצע, קולע 7.9 נקודות, מוריד 2.1 ריבאונדים, מוסר 3.3 אסיסטים וכל זה בגיל 19 בלבד!

     

    רומן סורקין (23): אם אתה לא מתעניין כ"כ בכדורסל, סביר להניח שלא שמעת את שמו לפני העונה הנוכחית. הפורוורד-סנטר של מכבי חיפה עבר בנבחרות הצעירות, ועשה השנה קפיצת מדרגה יפה מאוד. הוא זוכה למחמאות גדולות ממאמן חיפה דניאל סאואנה, שנותן לו יותר מ-22 דקות משחק בממוצע, שבהן סורקין קולע 10.6 נקודות, מוריד 4.7 ריבאונדים ונותן יותר מחסימה אחת למשחק (בממוצע).

     

    מייקל בריסקר (21): כן, לא טעיתם, מייקל הוא בנו של כדורסלן העבר מארק בריסקר. הגארד היה מסמר חשוב באליפות אירופה עד גיל 20 האחרונה, שבה גם זכה. מייקל, שפתח את העונה במדי הפועל תל אביב, לא מצא את עצמו שם וההנהלה החליטה לשחרר אותו. מכבי חיפה מיד צדה את הטרף וצירפה אותו לשורותיה. אמנם הוא שיחק רק 5 משחקים אצל הירוקים, אך הוא מקבל 18 דקות למשחק בממוצע וקולע 9.6 נקודות באחוזים נפלאים.

     

    נועם דוברת (17): הגארד הצעיר של ראשון לציון עלה השנה באמת לבוגרים. בתקופה האחרונה דוברת עשה התקדמות רצינית, ועל כן הוא זוכה למספר דקות לא מבוטל מגיא גודס. דוברת מקבל 16 דקות משחק בממוצע, שבהן קולע 4.7 נקודות בלמעלה מ-40% מחוץ לקשת. לא ייאמן שהילד רק בן 17...

     

    דני אבדיה (19): הדובדבן שבקצפת! אין אדם אחד בישראל שלא שמע את השם דני אבדיה. הפרוספקט הצעיר של מכבי תל אביב זוכה העונה לדקות מרובות עקב מכת הפציעות הקשה. ביורוליג אבדיה מקבל למעלה מ-13 דקות בממוצע למשחק, קולע 4 נקודות ומוריד למעלה מ-2.5 ריבאונדים למשחק. בליגה הוא מקבל למעלה מ-26 דקות בממוצע למשחק, והתרומה שלו פשוט אדירה! 12.2 נקודות (אחוזים טובים מאוד ל-2 ול-3), מוריד 6.1 ריבאונדים, מוסר 2.3 אסיסטים, נותן למעלה מחסימה למשחק ומספק מדד של 16.3!

     

    רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: עוז מועלם
    דני אבדיה
    צילום: עוז מועלם
    מומלצים