שתף קטע נבחר

200 יום לטוקיו: מה המצב של הספורטאים הישראלים?

ב-25 באוגוסט ייפתחו המשחקים הפראלימפיים בטוקיו. 18 ישראלים הבטיחו את מקומם, הכירו את המועמדים המרכזיים למדליה

עוד פחות מ-200 יום, ב-25 באוגוסט, יגיעו לטוקיו 4,350 ספורטאים מ-165 מדינות שיתחרו במשך 10 ימים ב-22 ענפי ספורט במשחקים הפראלימפיים. גורמים רשמיים בוועד הפראלימפי הישראלי מעריכים כי בדומה לריו 2016, 30 ספורטאים וספורטאיות ייצגו את ישראל בתחרות, כאשר 18 כבר הבטיחו את מקומם ביפן.

 

בעבר ישראל נחשבה לאימפריה במשחקים הפראלימפיים. במהלך השנים, ההשקעה של המדינות האחרות בספורט הפראלימפי הלכה וגדלה וכך גם מספר הספורטאים המשתתפים במשחקים. יהיה לישראל קשה מאוד לשחזר את הישגי העבר, והיא בהחלט תשמח לשחזר את ההישג מריו 2016 (שלוש מדליות). 

 

דורון שזירי. יעשה זאת שוב? (צילום: קרן איזיקסון) (צילום: קרן איזיקסון)
דורון שזירי. יעשה זאת שוב?(צילום: קרן איזיקסון)

 

המועמדים למדליה

הקלע דורון שזירי מבית הלוחם ת"א היה הספורטאי הראשון שהשיג את הקריטריון לטוקיו לאחר שבחודש ספטמבר 2018 זכה במדליית כסף בתחרות גביע העולם שהתקיימה בצרפת. זאת תהיה הפעם השמינית שלו במשחקים ובכל אחת מהן הוא זכה במדליה. באותו ענף תשתתף גם יוליה צ'רנוי מבית הלוחם ת"א, שזכתה במדליית ארד באליפות העולם באוסטרליה בקטגורייה משולבת לנשים וגברים.

 

החותרת מורן סמואל, שזכתה במדליית הארד בריו 2016, מועמדת אף היא לעשות זאת שוב. סמואל זכתה במדליית הארד באליפות העולם האחרונה שהתקיימה באוסטריה.

 

מורן סמואל מדליית כסף אליפות העולם פראלימפי (צילום: הוועד הפראלימפי)
מורן סמואל. מועמדת למדליה(צילום: הוועד הפראלימפי)

 

כמו תמיד, השחיינים הישראלים ינסו להביא מדליות. מארק מליאר, שקבע שיא עולם וזכה במדליות זהב וכסף באליפות העולם האחרונה בלונדון, עשוי לעשות את זה גם במשחקים בטוקיו. אליו ניתן להוסיף את עמי דדאון, שזכה גם הוא בשתי מדליות באליפות העולם האחרונה (ארד וכסף). 

 

הבטיחו את מקומם בטוקיו

יתר חברי המשלחת השיגו את הקריטריון האולימפי, אך הכרטיסים לתחרות יחולקו למדינות על פי הדירוג העולמי, שיפורסם בהמשך.

 

כדורשער: נבחרת הנשים השיגה את מדליית הכסף באליפות אירופה 2019 בגרמניה ובכך הבטיחה את מקומה בטוקיו.

 

בוצ'יה: נדב לוי מאיל"ן רמת גן, אשר זכה במקום הרביעי באליפות אירופה 2019, הבטיח את מקומו.

 

חתירה: בנוסף למורן סמואל, שמוליק דניאל שסיים במקום השישי באליפות העולם וכן רביעיית החותרים אחיה קליין, ברק חצור, סימונה גורן, מיכל פיינבלט ומרלנה מילר, הבטיחו את מקומם בטוקיו.

 

נדב לוי (צילום: קרן איזקסון)
נדב לוי(צילום: קרן איזקסון)
 

 

שאר הספורטאים

טקוואנדו: ענף חדש במשחקים. אסף יסעור ינסה להשיג את הכרטיס האחרון בתחרות ההזדמנות האחרונה באיטליה בחודש אפריל, שם יצטרך לנצח בקטגוריה המשולבת על מנת להיות בטוקיו.

 

טריאתלון: אורן בליצבלאו מבית הלוחם תל אביב, נכנס באיחור למרוץ אך הדירוג העולמי הקובע ייסגר ביוני, כשהוא יצטרך להתברג בין תשעת הראשונים שיוזמנו למשחקים.

 

אופני יד: עמית חסדאי, מבית הלוחם ת"א, סיים במקום שמיני באליפות העולם 2019 בהולנד. ההכרעה הסופית עבורו תהיה ביוני.

 

בדמינטון: ענף המצטרף לראשונה בטוקיו למשחקים הפראלימפיים. הדירוג העולמי הסופי ייקבע באפריל הקרוב. אמיר לוי מבית הלוחם ירושלים (מדורג 6 בעולם) ונינה גורדצקי מבית הלוחם חיפה (מדורגת 7 בעולם) יצטרכו להשיג תוצאות טובות עד אפריל על מנת להיות בטוקיו.

 

אסף יסעור בפעולה (צילום: עוז מועלם)
אסף יסעור בפעולה(צילום: עוז מועלם)

 

הרמת כוח: פולינה כצמן, מבית הלוחם תל אביב, כיום במקום השמיני (לפי ספורטאית למדינה) וחייבת לשמור על מקום זה בדירוג עד אפריל בכדי להיכנס לטוקיו. רק שמונה הראשונות עולות.

 

טניס: אדם ברדיצ'בסקי וגיא ששון כרגע בדירוג שמכניס אותם לטוקיו והם יצטרכו לשמור עליו כדי להבטיח את מקומם. אדם מדורג 25 בעולם, וגיא מדורג 28 בעולם. 40 הראשונים בעולם עולים. בקטגוריית הנכות הקשה (קוואד) שרגא ויינברג מדורג במקום ה-14 בעולם ויצטרך עלות למקום ה-12 בעולם.

 

טניס שולחן: טורניר ההזדמנות האחרונה יתקיים במאי בסלובניה. קרוליין טביב, דני בוברוב, ושי סיאדה מאיל"ן רמת גן וחגית בריל, זאב גליקמן ואביב גורדון מבית הלוחם ת"א ינסו להשיג את הכרטיס המיוחל.

 

אתלטיקה: מטיל הכידון והודף כדור ברזל אלכסנדר אלכסיינקו, מאיל"ן חיפה, ימשיך לנסות בתחרויות הקרובות להשיג את הקריטריון.

 

אלכסנדר אלכסיינקו (צילום: אורן אהרוני)
אלכסנדר אלכסיינקו(צילום: אורן אהרוני)

 

סייף: הדירוג ייקבע באפריל והחישוב מורכב מדירוג קבוצתי ואישי. כרגע לינור קלמן, מבית הלוחם ירושלים, מתנדנדת (מקום שישי באליפות אירופה שהתקיימה באיטליה) וחייבת להתקדם בדירוג כדי להגיע למשחקים.

 

קיאקים: פסקל ברקוביץ מבית הלוחם תל אביב ורון הלוי מבית הלוחם חיפה יתחרו על ארבעה הכרטיסים הנותרים בכל קטגוריה (לפי סירה למדינה) באליפות העולם בגרמניה במאי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: קרן איזקסון
מארק מליאר
צילום: קרן איזקסון
מומלצים