שתף קטע נבחר

אבאבל ישאנה קבעה שיא עולם חדש בחצי מרתון

הרצה האתיופית ניצחה בתחרות באיחוד האמירויות, שיפרה ב-20 שניות את השיא הקודם והעמידה אותו על 1:04.31 שעות. קוסגאיי הקנייתית סיימה שנייה

שיא עולם בריצת חצי מרתון לנשים הושג היום (שישי) במרוץ ראס אל-חאימה באיחוד האמירויות, כאשר האתיופית אבאבל ישאנה קבעה 1:04.31 שעות.

 

ישינה חתכה לא פחות מ-20 שניות משיא העולם הקודם של הקנייתית ג'סלין ג'פקוסגיי מלפני שלוש שנים - 1:04.51 שעות. השיא נקבע אחרי קרב דרמטי ויוקרתי עם מחזיקת שיא העולם במרתון מלא, הקנייתית ברג'יט קוסגאיי. קוסגאיי, שזכתה למשיכה חזקה, לא הצליחה להתמודד עם הפיניש של האתיופית. ישאנה הודתה לאחר שחצתה את קו הסיום כי "אפילו לא חלמתי על תוצאה כזו". ישאנה שיפרה בלמעלה מדקה וחצי את שיאה האישי שעמד על 1:05.46 שעות.

 

אבאבל ישאנה (צילום: AFP)
אבאבל ישאנה שוברת את שיא העולם(צילום: AFP)

 

גם קוסגאיי, שהגיעה שנייה, הציבה תוצאה טובה יותר משיא העולם הקודם כשקבעה 1:04.49 שעות. שלישית הגיעה קנייתית אחרת - רוזמרי וינג'רו (1:05.34). אגב, השיא הישראלי במרחק זה השייך ללונה צ'מטאי-סלפטר עומד על 1:06.10.

 

עבור ישאנה הייתה זו נקמה מתוקה על מרתון שיקגו: קוסגאיי הגיעה שם ראשונה, בעוד שהיא נאלצה להסתפק במקום השני. בין הגברים, ניצח הקנייתי קנדי קיבווט בזמן מעולה של 58.58 דקות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים