שתף קטע נבחר

דרמה באליפות העולם: דריהן זכתה בארד, ספיצ'קוב תהיה בטוקיו

צפו: שתי הישראליות התעמתו במים בזינוק, דריהן נענשה והחלה אחרונה. ההולנדית דה חוס ניצלה זאת וזכתה בזהב. המשמעות היא שספיצ'קוב (מקום שישי כללי) תייצג את ישראל באולימפיאדה. יריבתה הגדולה לא תטוס למשחקים בקיץ

 

דרמה כזאת לא זוכרים בספורט האולימפי הרבה מאוד זמן. שיוט המדליות הלילה (בין שישי לשבת) באליפות העולם בגלישת רוח באוסטרליה הבטיח המון, וגם קיים, מכל הסיבות הלא נכונות. בסופו נוי דריהן סיימה במקום השלישי הכללי וזכתה במדליית הארד, אך קטי ספיצ'קוב (שישית) תהיה זו שתטוס בקיץ לאולימפיאדה בטוקיו.

 

הבלגן בנבחרת הגלישה

חשיפת "ידיעות אחרונות" ו-ynet: רומן בנבחרת הגלישה

ספיצ'קוב אלופת ישראל, דריהן ירדה מהפודיום כמחאה

 

דריהן, שהוליכה את התחרות לפני שיוט המדליות יחד עם ההולנדית לילאן דה חוס, ידעה שהיא חייבת לסיים לפניה כדי להבטיח את הזהב, שמלבד התואר היוקרתי, ייתן לה גם את הכרטיס לאולימפיאדה על חשבון ספיצ'קוב במרוץ הפנימי על הכרטיס היחיד של ישראל - אבל במהלך הזינוק שתי הישראלית ניהלו עימות במים שהפך לוויכוח קולני, ועלה לדריהן ביוקר. הגולשת בת ה-21 נענשה ונאלצה לזנק אחרונה.

 

דריהן על הפודיום (צילום: איגוד השייט)
דריהן על הפודיום(צילום: איגוד השייט)

ספיצ'קוב ולוקווה מאושרים (צילום: Caitlin Baxter @Baxter.films)
ספיצ'קוב ולוקווה מאושרים(צילום: Caitlin Baxter @Baxter.films)

 

השתיים סיימו במקומות האחרונים בשיוט המדליות, תשיעי (נוי) ועשירי (קטי), דה חוס ניצלה זאת מצוין וזכתה בזהב. הצרפתייה שארלין פיסון סיימה עם הכסף. דריהן כאמור נאלצה להסתפק בארד, אבל פיספסה הזדמנות אדירה מבחינתה להשלים דאבל - זהב באליפות העולם וכרטיס לאולימפיאדה.

 

הבלגן במים הגיע בעקבות פרשת הרומן המתוקשר של ספיצ'קוב עם מאמן הנבחרת לשעבר פייר לוקווה, שנאלץ לסיים את תפקידו לאור הסיפור. בעקבות החשיפה ובשל החשד כי המאמן נתן לה עדיפות, הוקמה ועדת בדיקה, שהחליטה להשאיר את המצב כפי שהוא וספיצ'קוב הובילה בגדול על שאר יריבותיה. כאמור, רק זכייה באליפות העולם של גולשת אחרת מהנבחרת הייתה גוזלת ממנה את הכרטיס. 

 

מהטריאתלון לגלישה ולטוקיו: מי את קטי ספיצ'קוב? 

ספיצ'קוב בת ה-20 גדלה באילת, אבל את דרכה הספורטיבית החלה בכלל בטריאתלון. בגיל 10, אחרי שרוני מאיר, מנהל המרכז הימי באילת, זיהה שיש בילדה פוטנציאל להפוך לגולשת מצליחה, הוא הצליח לשכנע אותה להחליף מקצוע וגם לקח אותה תחת חסותו.

 

קטי ספיצ'קוב (צילום: Caitlin Baxte@baxter.films)
בסופו של דבר היא זו שתהיה בטוקיו. קטי ספיצ'קוב(צילום: Caitlin Baxte@baxter.films)

 

ספיצ'קוב שאבה המון השראה מחבריה במועדון. אפשר להבין מדוע, בכל זאת התאמנו לצדה מדליסט הארד מבייג'ינג 2008, שחר צוברי, ודור גולשות מוכשר כמו דריהן, מאיה מוריס ונגה נגלר, שדחפו אחת את השנייה להגיע להישגים. הגולשת קצרה הצלחות די מהרגע הראשון בו הניחה את הגלשן על המים. ב-2015 הוכתרה לאלופת העולם עד גיל 17 בתחרות שנערכה בסרדיניה, שנה לאחר מכן הוסיפה זהב באותה אליפות עד גיל 19 בלימסול.

 

אחרי אולימפיאדת ריו, שהייתה כישלון קולוסאלי לשייט הישראלי, באיגוד התכנסו וניסו להבין כיצד ניתן להחזיר

לצמרת את הענף שנחשב, יחד עם הג'ודו, למצליח ביותר בהיסטוריה של המדינה במשחקים האולימפיים. אחת ההחלטות הייתה להתחיל בפרויקט נבחרת אותו הוביל לוקווה. לשם כך נאלצה ספיצ'קוב לעזוב את אילת ולעבור לשדות ים.

 

השינוי הזה סייע לה להמשיך ולהתקדם, והתוצאות לא איחרו לבוא. בשנתיים האחרונות ביצעה ספיצ'קוב קפיצת מדרגה משמעותית. זה החל במדליית ארד בתחרות הקדם אולימפית ביפן, באתר בו ייערכו שיוטי האולימפיאדה. שבוע לאחר מכן היא הוסיפה מדליית כסף בגביע העולם שנערך באותו אתר. באליפות אירופה דורגה שביעית, ולאחר מכן עלתה על הפודיום וענדה על צווארה את מדליית הכסף בגביע העולם במיאמי. השיא הגיע כאמור עם מדליית הכסף באליפות העולם בשנה שעברה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איגוד השייט
נוי דריהן
צילום: איגוד השייט
מומלצים