שתף קטע נבחר

שטיינברג: "הצגת ספיצ'קוב כנציגה לאולימפיאדה מטעה"

מאמן נבחרת הגברים יוצא נגד האיגוד על ההודעה כי ספיצ'קוב זו שנוסעת לטוקיו: "דריהן עולה עליה ברוב הקריטריונים, הוועדה היא זו שתבחר. קטי עלולה לעבור לייצג את צרפת בעתיד". תגובת האיגוד: "לא מנהלים ויכוחים פומביים"

מאמן נבחרת הגברים בגלישה, גור שטיינברג, יוצא בצורה נחרצת נגד איגוד השייט על ההודעה כי קטי ספיצ'קוב תייצג את ישראל במשחקים האולימפיים טוקיו 2020. שטיינברג, שנמצא בדרכו ארצה מאליפות העולם באוסטרליה, אמר: "הצגת בחירתה של קטי על חשבון נוי בתקשורת כסופית מטעה. בחירת הגולש לייצוג האולימפי לקמפיין 2020 הוגדרה במיוחד באופן שונה בשיטה 'רב ערכית' חדשה.

 

דרמה: דריהן זכתה בארד, ספיצ'קוב העפילה

חילופי האשמות בין דריהן לספיצ'קוב

הנהלת האיגוד החליטה: לא הייתה אפליה

 

"הוועדה שתבחר את הנציג לאולימפיאדה צריכה להסתמך גם על טבלה מתמטית, אבל גם על המלצה מקצועית של המאמן הלאומי. הוועדה צריכה לבחור בין הטבלה להמלצה המקצועית. ההמלצה צריכה להתבסס על חמישה קריטריונים מוגדרים היטב, שרק באחד מהם (הטבלה המתמטית) יש לקטי יתרון על נוי".

 

שטיינברג. דעה נחרצת (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
שטיינברג. דעה נחרצת(צילום: אורן אהרוני)

 

שטיינברג פרט את היתרונות של דריהן על ספיצקוב: "בקריטריון השני - יכולת הישגית באירועי מטרה, סימנה השבוע נוי הצלחה גדולה תחת לחץ אימים. בהיבט החיזוי להישג במשחקים (קריטריון שלישי), דווקא נוי בקו עלייה וקטי בקו ירידה. המשך העבודה המצוין עם לי קורזיץ צריך להביא אותה למשחקים האולימפיים במצב טוב יותר. בקריטריון הרביעי - השתייכות ופעילות בנבחרת, נוי מנצחת בנוקאאוט. קטי ומאמנה התנתקו מנבחרות האיגוד באופן צורם. בקריטריון החמישי - אופק הישגי למחזורים הבאים, ברור שבחירה בנוי מתאימה יותר גם בגלל הסיכון שקטי מתאמנת בחודשים האחרונים בצרפת ועלולה גם בהמשך באופן טבעי לעבור לייצוג צרפת. בחירה בנוי תעזור לשמור גם את שאר בנות הנבחרת בפעילות תחרותית".

 

עוד מוסיף המאמן הלאומי בנבחרת הגברים: "ההנחה שהייתה נכונה עד לפני שבועיים שקטי היא היחידה עם סיכוי משמעותי למדליה כבר לא תקפה. נוי הוכיחה שהיא מועמדת ראויה". שטיינברג אף מוסיף זווית ראייה נוספת על כל הסאגה: "יש לקחת בחשבון גם עובדה חדשה - נבחרת הגברים מצליחה מעבר לציפיות. שחר צוברי מגיע לטוקיו כמועמד חזק למדליה. במקביל, קטי ומאמנה התנתקו לאחרונה משיתוף פעולה עם ספורטאי ואנשי המקצוע באיגוד. כלומר בחירה של קטי ומאמנה על פני נוי תפגע גם בסיכויי הצלחתו של צוברי בכך שלא יתאפשר שיתוף פעולה בין הצוותים".

 

נוי דריהן (צילום: איגוד השייט)
דריהן. העלילה תסתבך?(צילום: איגוד השייט)

 

בניגוד לשאר הגולשים, ספיצ'קוב בחרה שלא לשוב לישראל מאליפות העולם, ותחזור לארץ רק בעוד שבועיים. במקום זה, היא המשיכה מאוסטרליה יחד עם מאמנה ובן זוגה, פייר לוקווה, לניו זילנד. גורמים באיגוד טוענים כי הכוונה של הגולשת היא לערוך את ההכנות שלה לטוקיו בצרפת.

 

תגובת איגוד השייט: "לאחר שיתקבלו המלצות מאמני נבחרת הגלישה, נשים וגברים, תתכנס הוועדה לקביעת הנציגים האולימפיים לטוקיו 2020 ותקבל החלטה על פי ההמלצות וכל יתר הקריטריונים שנקבעו לפני תחילת התחרות על הכרטיס הישראלי. לבסוף, הנהלת איגוד השייט תדון בהמלצה הסופית של הוועדה, הכוללת את מנהל היחידה לספורט הישגי דני אורן, השייט האולימפי לשעבר שמשון ברוקמן, שייט העבר ומנכ"ל רשות הספורט של עיריית תל אביב מוטי אמברם, השייט האולימפי לשעבר והמנהל המקצועי של איגוד השייט אלי צוקרמן, ואת היועץ המשפטי של הוועד האולימפי, עו"ד גיל עטר, כמשקיף. איגוד השייט לא מנהל ויכוחים פומביים עם מאמני הנבחרות ובוודאי לא עם גור שטיינברג."

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Caitlin Baxter @Baxter.films
קטי ספיצ'קוב, נוי דריהן
Caitlin Baxter @Baxter.films
מומלצים