שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    המפעל המרגש ביותר בעולם הכדורגל

    את הכדורגל המשוחק בדרום אמריקה אי אפשר להשוות לאף יבשת אחרת מבחינת התשוקה, ההקרבה והלב, וגביע הליברטדורס הוא היהלום שבכתר. גם לכם יש מה להגיד? כתבו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

    משנה לשנה, הכדורגל הדרום אמריקאי צובר תאוצה והופך להיות חלק יותר משמעותי מחיינו. אמנם לא תמיד הוא מצליח להגיע לרמה של הכדורגל האירופי, הן מבחינת המשחק והן מבחינת מיתוג, אבל מי יודע, אולי יום אחד עוד נראה כאן את אולפ הליברטדורס בערב משחקים. 

     

    גביע הליברטדורס הוא ליגת האלופות של דרום אמריקה. משתתפות בו 32 קבוצות מהבכירות ביבשת, והיופי הוא שעם השנים לא הייתה אחת שברחה לכולן. שיאנית הזכיות היא אינדפנדיינטה מארגנטינה עם 7, אבל זכייתה האחרונה נרשמה בשנת 1984, ואחריה נמצאות קבוצות פאר רבות עם 6-3 הנפות של הגביע בהיסטוריה הגדולה של המפעל. כמו בליגת האלופות, 32 קבוצות מוגרלות לשמונה בתים, ומשם מגיעות לשמינית עד לגמר. הכסף מעט קטן יותר: המנצחת במפעל מקבלת 12 מיליון דולר, ואילו המפסידה 6 מיליון. המפעל עובד על המיתוג בשנים האחרונות, ובונה את עצמו כך שיתאים לכל קהלי היעד בעולם - ובמיוחד לאירופה. לראייה, מכירת זכיונות ורשיונות לחברת הגיימינג המפורסמת בעולם, "EA Sports" כדי לחזק את המותג מחוץ לדרום אמריקה, בקונסולות המשחק של מיליוני אנשים. בנוסף, חברת הענק נייקי עיצבה ומספקת את הכדור הרשמי של המפעל, מהלך הדומה לזה של ליגת האלופות. חברות ענק אחרות, כמו פורד, רקסונה וקטאר איירווייז, נותנות חסות. 

     

    ריבר פלייט (צילום: AFP)
    ריבר פלייט זוכה בליברטדורס(צילום: AFP)

     

    את הכדורגל המשוחק בדרום אמריקה אי אפשר להשוות לאף יבשת אחרת מבחינת התשוקה, ההקרבה והלב. זה משהו שקשה במיוחד למצוא בכדורגל האירופי. בין הקבוצות אפשר למצוא את ריבר פלייט ובוקה ג'וניורס, האויבות הגדולות מארגנטינה, פלמייראס, גרמיו ופלמנגו הברזילאיות, וגם פניארול ונסיונל מאורוגוואי. בכל שנה המפעל יודע לספק קרבות גדולים כמו הדרבי בין ריבר לבוקה, ויריבויות בין מדינות כמו ברזיל וארגנטינה. ביציעים רואים את הקהל הטוב בעולם, עם תצוגות עידוד מרשימות, מגרשים ביתיים וחמים ודם רע - מה שמוצאים רק באמריקה הלטינית!

     

    קחו לדוגמה את גמר 2018, כאשר ריבר זכתה על חשבון בוקה אחרי צמד משחקים סוערים, כשהגומלין נערך בכלל בברנבאו במדריד בגלל תקריות אלימות חמורות מצד אוהדי שתי הקבוצות לפני ואחרי המשחק הראשון. ויש את פלמנגו, הקבוצה מריו דה ז'ניירו שנחשבת לאהובה ביותר בברזיל עם יותר מ-100 מיליון אוהדים שמצטופפים במרקאנה האגדי. את הזכייה השנייה שלה השיגה בעונה שעברה והיא אלופת המפעל המכהנת. אבל אוהדי פלמנגו לא בפסגה: על פי מחקר וסקר מקיפים שערך העיתון הספרדי "מארקה", האוהדים הטובים בעולם הם אלו של פניארול מאורוגוואי, בזכות העידוד הבלתי פוסק במשך 90 דקות. הם גם מחזיקים בשיא של דגל הפריסה הגדול אי פעם, באורך 309 מטר. בקיצור: שווה שתתחילו להתעניין גם במפעל המרגש הזה.

     

    רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: gettimages
    הגביע של פלמנגו
    צילום: gettimages
    מומלצים