שתף קטע נבחר

"ריצה זו בעיקר תחושה בשבילי"

האודישנים של פרויקט טופ טאלנט המשותף ל-ynet, "ידיעות אחרונות" והטוטו ממשיכים והפעם עם ענף הריצה. 16 מתמודדים בגילי 14-10 הגיעו ליום מבחנים (שצולם טרם משבר הקורונה) כדי להראות את היכולות שלהם. בואו להכיר את המתמודדים שיעלו לשלב הבא בתחרות ואולי יוכתרו בטופ טאלנט של ישראל בריצה

בשיתוף הטוטו

 

 

פרויקט טופ טאלנט, המשותף ל-ynet, "ידיעות אחרונות"  והטוטו, יוצא לדרך. הפרויקט שם לו למטרה לעודד את הספורט בישראל ולאתר את הכישרונות הצעירים הבאים של ישראל בשלושה ענפי ספורט: כדורגל, כדורסל וריצה.

בפרק של היום אנחנו שמים את הזרקור על ענף הריצה. מאות ילדים וילדות צעירים ומוכשרים בגילי 14-10 הגישו מועמדות לפרויקט, מתוכם התקבלו 16 מתמודדים לאודישן מיוחד שיבחן את הכושר הגופני שלהם, היכולות הפיזיות והמנטליות. כל מתמודד ומתמודדת יעברו סדרה של מבדקים ותרגילים בפני המנטורים של ענף הריצה.

 

צפו באודישנים של טופ טאלנט בענף הכדורגל

 

  ()
 

אלכס אברבוך – מדליסט באתלטיקה שהחזיק בתואר אלוף אירופה וסגן אלוף העולם בקפיצה במוט, ומחזיק גם בשיא הישראלי בתחום. התחיל להתאמן בגיל 9 והיה לאתלט הישראלי הראשון שזכה במדליה באליפות עולם כבר בשנת 1999. בנוסף, היה הזוכה בנינג'ה ישראל VIP לשנת 2018.

 

אלין גרינברג – מנחה בעמותת ערכים בספורט, מאמנת כושר וריצה מטעם מכון וינגייט, בעלת תואר בפסיכולוגיה ומלווה ספורטאים צעירים וצעירות בשינויים מנטליים ורגשיים בעזרת פעילות גופנית.

 

המנטורים אברבוך וגרינברג
המנטורים אברבוך וגרינברג
 

בשלב הראשון של האודישנים (שצולמו טרם משבר הקורונה), המתמודדים ביצעו שלושה תרגילים בפני המנטורים: ניתור למרחק מהמקום, ריצת ספרינט של 30 מטרים וריצת ארבע כפול 10 מטרים.

 

שמעון גולדשטיין (12) סיפר שהספורט הוא חלק בלתי נפרד מחייו, והוא זה שהפך אתו למי הוא, הוא מעיד על עצמו. הוא עוסק בטאקוונדו חמש שנים (יש לו חגורה שחורה) וניצח כבר פעמיים במקום ראשון באליפות ישראל. באקרובטיקה הוא עוסק כבר שמונה שנים ובשנה שעברה זכה, בתחרות עם בית ספרו, במקום ראשון בריצת 60 מטר ומקום שני בקפיצה לרוחק. "ספורט זה הדבר היחיד שהפך אותי להיות מהיר כמו שאני, ובלעדיו הייתי יושב כל היום מול המחשב, ולאודישנים הגעתי כדי לנצח וגם ליהנות", אמר בחיוך.

 

  ()
 

אוהד אברג'יל (14) עוסק בריצות קצרות ורוצה לייצג את ישראל באליפויות עולם, בשנה שעברה היה סגן אלוף עולם במאה מטר בתחרות שהתקיימה ברוסיה. האימונים היו קשים, הוא מספר, אבל הריצה היא פשוט בדם שלו. כשהיה קטן שיחק כדורגל בתפקיד חלוץ והסובבים אותו אמרו לו שהוא מהיר, לכן החליט לנסות את תחום האתלטיקה הקלה והבין שזה הכישרון הגדול שלו. הוא מגיע ממשפחה שבה כולם אוהבים לרוץ, גם אחיו הוא אצן והוא זה שדחף אותו לתחום. "בכיתה ו' השתתפתי בתחרות אתלטיקה קלה ופשוט הרגשתי את המהירות ואת המבטים וזה היה מדהים בעיני והחלטתי להמשיך בזה", סיפר. השאיפה שלו היא להיות אלוף אירופה ואז להתקדם לאולימפיאדה. "אני מאמין בעצמי כי ריצה בשבילי זו בעיקר תחושה, הלב שלי פועם ויש לי פרפרים, זה משהו מדהים שאני אפילו לא יכול הלסביר את זה. אני פשוט רץ".

 

  ()
 

אלה ורנר (בת 11 ו-11 חודשים) סיפרה ששני ההורים תומכים בה, אביה הוא זה שהציע לה להירשם לפרויקט, והוא אף יוצא איתה לריצה ואמה מסיעה לחוגים ואחראית להרשמות השונות. גם החברים תומכים ואף מסייעים לה בימים שהיא בתחרויות ולא נמצאת בשיעורים בכך שהם מצלמים את החומר ומעבירים לה. עוד היא סיפרה שספורט עוברה זו דרך חיים ובעזרתו הגיעה לאן שהגיעה בחיים, כמו גם שהריצה עוזרת לה להתמקד בלימודים והיא מקווה, כמו כולם, לעבור לשלב הבא.

 

  ()
  

המנטורים, אברבוך וגרינברג התלהבו מהמקצועיות וההשקעה של המתמודדים במבחנים. "בחרנו את התרגילים האלה בשביל לבדוק את הכוח המתפרץ וכדי לראות איך הילדים רצים ומנתרים", הסביר אברבוך. "יש פה עתיד ואני מרוצה". גרינברג הוסיפה: "נהניתי לראות את הילדים, הם רציניים מאוד ויודעים מה הם רוצים לעשות, ומאוד נחושים בדעתם".

 

16 המתמודדים שלנו סיימו לבצע את כל התרגילים והם ממתינים בהתרגשות להחלטת המנטורים.מי יהיו השמונה שיעברו לשלב הבא בפרויקט? ובכן, לאחר התלבטויות רבות הגיעו המנטורים להכרעה ובחרו את השמינייה שתמשיך איתנו לשלב ב': אלה ורנר, נועה כרמל, אלה שרוני, תמר בנצור, אוהד אברג'יל, עמית ברעם, רותם נבנצל ושמעון גולדשטיין.

  ()
 

בפרק הבא של ענף הריצה אנחנו מתקדמים שלב. האודישנים ייעשו קשים יותר ומורכבים יותר, והם ידרשו מהמתמודדים להפגין יכולות פיזיות ומנטליות ברמה גבוהה. אז מי יהיה יהיה הטופ טאלנט של ישראל? המשיכו לעקוב.

 

בשיתוף הטוטו

 


פורסם לראשונה 26/03/2020 09:02

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים