שתף קטע נבחר

לנצל את המשבר / טור

קורונה? אריק זאבי רואה במצב הזדמנות גדולה לשיפור עצמי ומציע לכם: אל תשקעו ברחמים עצמיים, נצלו את הזמן כדי להמציא את עצמכם מחדש

ההישג הכי יוקרתי בקריירה שלי הוא מדליית הכסף במשקל הפתוח באליפות העולם. זכיתי בה לאחר שהפסדתי בקטגוריית המשקל שלי ביום הראשון לתחרויות, והחלטתי שבמקום לבכות אנסה לרתום את הבערה הפנימית ולנתב אותה להמשך. ניצחתי שם יריבים ששקלו 20, 30 ואפילו 50 ק"ג יותר ממני. למעשה, המשבר שנכפה עליי הוביל אותי לשם.

 

אני כותב לכם את זה, כי כולנו נמצאים כעת בעיצומו של משבר גדול שלא צפינו. כל ההרצאות שלי לחודשיים הקרובים בוטלו, אימוני הג'ודו הופסקו, אפילו פעילות העמותה שהקמתי נעצרה כמעט לגמרי. אני, כמו הרבה אנשים, פשוט יושב בבית ולא ממש יודע מה צופן העתיד. אבל במקום לשקוע ברחמים עצמיים ולהלחיץ את עצמי ואת סביבתי אני בוחר לעשות, לנתב את הבערה שבי. אני בוחר לסיים לכתוב את ההרצאה השנייה שלי, להמשיך ולאמן את הספורטאים שלי מרחוק, לעבוד על מספר דברים שתמיד היו אצלי בראש אבל לא הצלחתי להתפנות אליהם עד היום. אני בוחר!

 

אריק זאבי (צילום: ראובן שוורץ)
אריק זאבי עם הארד באתונה 2004. יש הזדמנות לנצל את המשבר(צילום: ראובן שוורץ)

 

אז מה שאני מציע לכולכם בתקופה הקרובה: נסו לחזק דברים שתמיד רציתם לעשות ולא היה לכם זמן אליהם, תחשבו על אפיקי הכנסה חדשים ותציבו יעדים ומטרות לזמן שאחרי המשבר, כי בסיומו – מי שעבד, חשב ויזם יהיה לו סיכוי גדול יותר להתאושש במהירות. אבל חשוב מכך, בדרך זו לא תשקעו ברחמים עצמיים, לא תלחיצו את עצמכם ואת הסביבה, ותוכלו לצלוח את המשבר בצורה טובה יותר.

 

כשנרשמתי למשקל הפתוח לא תיארתי לעצמי שזה יהיה הישג השיא בקריירת הג'ודו שלי. אולי גם המשבר הזה יפתח בפניי ובפניכם משהו מלהיב וחדש. בהצלחה!

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים