שתף קטע נבחר

נטע לביא: "הבריאות מעל הכל, יש דברים יותר חשובים מכדורגל"

הציפיות הגבוהות, העונות הקשות והפריצה הגדולה. נטע לביא סוף-סוף הפך למנהיג של מכבי חיפה וכבר הריח אליפות, אבל אז הגיע משבר הקורונה: "מקווה שנחזור כמה שיותר מהר למגרשים"

 

כבר כמה שנים נחשב נטע לביא לדבר הבא במכבי חיפה, אבל מלבד ניצוצות של כישרון שהפגין פה ושם, הפוטנציאל לא מומש, בטח כשכל הקבוצה פישלה פעם אחר פעם. העונה סוף-סוף הכל התחבר לקשר האחורי, שהפך לעוגן של הירוקים במרכז השדה ולאחד האחראים לכך שחיפה חזרה להיאבק על האליפות.

 

אלא שדווקא בתקופת הפריצה בקריירה ורגע לפני שהפלייאוף העליון אמור היה לצאת לדרך, הקורונה שיבש לו ולחבריו את התוכניות להשלים את הקאמבק לטופ של הכדורגל הישראלי ואולי גם להניף צלחת אחרי שמונה שנים, כשכרגע לא ברור מה יעלה בגורל העונה.

 

עירוני קריית שמונה מכבי חיפה (צילום: אביהו שפירא)
"צריכים לקחת הכל בפרופורציות". לביא(צילום: אביהו שפירא)

 

ההצלחה של לביא, שאוטוטו יחגוג 24, באה לידי ביטוי במדד היעילות, והנתונים מדברים בעד עצמם: הוא מוביל את הליגה במאבקי קרקע מוצלחים (236), תיקולים (177) וחילוצי כדור בהתקפה (73).

 

החמצת העונה

את חשיבותו עבור מכבי חיפה ניתן היה לראות דווקא כשלא עמד לרשותו של מרקו בלבול במשחק העונה האחרון מול מכבי ת"א, בגלל צבירת צהובים. הירוקים הפסידו 4:3 מאותו שער מפורסם של יונתן כהן בתוספת הזמן, וחסרונו של הקשר במאמץ ההגנתי הורגש באופן ממשי. בקבוצה משוכנעים שאם היה משחק, התוצאה הייתה שונה לגמרי.

 

בזמן שכל העולם נלחם במגפה וקצב הנדבקים בישראל עולה בקצב מסחרר, גם לביא מבין שהכדורגל בפרט וההצלחה שלו בכלל פחות חשובים כרגע וסובלים דיחוי. גם האפשרות שהצלחת תוענק בסופו של דבר למוליכה מכבי ת"א, בשל הסכנה שהליגה לא תחודש, לא מטרידה את הקפטן בימים האלה, והבריאות מבחינתו היא מעל לכל. בינתיים, עד שיתבררו הדברים, הוא מתפנה לדבר על העונה שהפכה אותו לאחד השמות המדוברים בליגה, ומסביר מה גרם לשינוי.

 

בלבול מאוכזב (צילום: עוז מועלם)
לביא היה חסר לו מול מכבי ת"א. בלבול(צילום: עוז מועלם)

 

רבים אומרים שאתה השחקן המשמעותי ביותר של מכבי חיפה העונה, אחד השחקנים היחידים בסגל שאין לו תחליף. מסכים?

"קודם כל זה מאוד מחמיא לי ואני מעריך את זה. אני מרגיש שאני חשוב לסגל וגם עושה את המקסימום בשביל להצדיק את הקרדיט שאני מקבל. עם זאת, אני גם יודע שלכל שחקן יש מחליף, בטח במועדון ענק כמו מכבי חיפה, ולכן עליי לעבוד עוד יותר קשה".

 

"התבגרתי כשחקן"

רואים שקיבלת ביטחון העונה. מה הוביל לשינוי?

"הסגל שנבנה במכבי חיפה עוזר לי ולכל שחקן אחר בקבוצה להביא לידי ביטוי את היכולות שלו. חוץ מזה התבגרתי וצברתי הרבה ניסיון, ככה שזה עוזר לי מאוד במהלך האימונים והמשחקים".

 

נערכים לאפשרות שהעונה לא תגיע לסיומה?

"כמובן שזו תהיה הרגשה מאוד לא נעימה אם זה יקרה, אבל צריכים לקחת הכל בפרופורציות. כרגע העולם כולו נמצא במשבר גדול, ולמרות שהכדורגל זה החיים שלי ושל הרבה שחקנים ואוהדים ברחבי תבל, הבריאות היא מעל הכל. לכן יש דברים יותר חשובים שצריך להתעסק בהם, בתקווה שנחזור כמה שיותר מהר למגרשים".

 

מכבי חיפה (צילום: ראובן שוורץ)
גם הם לקחו קשה את ההדחה מהגביע. אוהדי מכבי חיפה(צילום: ראובן שוורץ)

 

מה אם יוחלט שהאליפות תוענק למי שמדורגת ראשונה כרגע, מכבי ת"א?

"כמו שאמרתי, הבריאות של כל אחד ואחת מאיתנו היא החשובה מכל וצריך לדאוג שכולנו נהיה בריאים ונעבור את המגפה בשלום".

 

נחזור אחורה לתקופה שבה עוד היה כדורגל. ההדחה מהגביע היא כישלון עצום בעונה כזו.

"זו באמת הייתה אכזבה גדולה ומכה קשה. רצינו מאוד לעלות שלב ולחגוג עם הקהל שלנו שלא יכול להגיע, אבל כשאתה מסתכל על מה שקורה בעולם היום, הכל מתגמד. לא כקלישאה, אין אדם בעולם שלא מושפע מהדבר האיום הזה".

 

כמה זמן ייקח לדעתך לכדורגל הישראלי להתאושש מזה?

"הקורונה היא מכה קשה לכל העולם, אבל האנושות חזקה מכל ו

תנצח גם את המשבר הזה".

 

תאר את שגרת היום שלך.

"אני משתדל לשמור על שגרת חיים כמה שיותר רגילה, גם אם אין אפשרות לצאת מהבית. קיבלנו תוכנית כושר מסודרת מהצוות. אני קם מוקדם בבוקר כדי לערוך אימון אישי ומקפיד על תזונה נכונה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים