שתף קטע נבחר

"כדורגל בשבילי זה החיים"

שלב ב' באודישנים של טופ טאלנט, הפרויקט המשותף של ynet, "ידיעות אחרונות" והטוטו, יצא לדרך עם יום מבחנים (שצולם טרם משבר הקורונה) אותו ביצעו שמונת המתמודדים בענף. הם עברו מסלול שבחן את היכולות האישיות וכן שיחקו בקבוצה כדי לבחור את יכולותיהם במשחק משותף. בואו לגלות מי הארבעה שעלו לגמר טופ טאלנט ישראל בכדורגל

בשיתוף הטוטו

 

 

טופ טאלנט, הפרויקט המשותף ל-ynet, "ידיעות אחרונות" והטוטו בדרך להכתרת הכישרונות הצעירים הבאים של ישראל בכדורגל, כדורסל וריצה. הפרק היום מתמקד בשלב ב' של מבחני הכדורגל.

הכירו את המתמודדים בטופ טאלנט

 

בפרק הקודם נבחנו 16 המתמודדים בסדרה של מבדקים מקצועיים, אך רק 8 מתוכם עברו בהצלחה ועלו לשלב הבא. בשלב הנוכחי הם ייתנו את כל מה שיש להם במבדקים היחידניים והקבוצתיים על מנת להרשים את המנטורים אלון חזן ואבישי רגב. שניהם ייתנו ניקוד לכל מתמודד לפי הביצועים שלו, ובסוף היום יחליטו מי יזכו להיות רביעיית הגמר בטופ טאלנט של ישראל בענף הכדורגל.

 

המבדקים היחידניים כוללים: תרגיל ספרינט עם סלאלום, הקפצת כדור על הראש ובעיטה לשער. במקצה הקבוצתי ישחקו המתמודדים יחד שם ייבחנו על יכולותיהם כיחידים בתוך קבוצה.

 

"אנחנו מבצעים את תרגיל ספרינט עם סלאלום ברמת קושי מורכבת וגדולה יותר מהסלאלום שעשינו בפעם הראשונה" הסביר חזן. "מי שהצליח להוריד את הקצב ולהיות מוכוון מורה ולשמור על ריכוז מקסימאלי", הוסיף רגב, "ביצע את התרגיל הזה בצורה מהירה וטובה".

 

 

בתרגיל של הקפצת הכדור על הראש רואים כמה חשיבות יש ליסודות של משחק כדורגל, הבהיר חזן. "השחקנים שמודעים ליסודות של המשחק הצליחו להקפיץ את הכדור על הראש שלהם מספר רב של פעמים, אין ספק שרמה של יסודות טכניים בונה את השחקן ברמה הגבוהה ביותר".

 

באשר לתרגיל הסיומות לשער, הסביר רגב:  "השחקנים יכלו לבחור אם לבעוט את הכדורגל לחור הגדול באמצע או לבנות לפינות הגבוהות או הנמוכות. יש פה אלמנט של קבלת החלטות, אלמנט של בחירות - זה מרכיב חשוב מאוד שיש לשחקן ואנחנו רואים הרבה חבר'ה שהולכים על בטוח".

 

אחרי שהמתמודדים סיימו את המבדקים היחידניים, הם עוברים למבדק הקבוצתי - המבחן האמיתי, שבו הם נבחנים על הבנת המשחק, ראייה מרחבית, עבודת צוות, תפקוד בתנאי אי ודאות, עמידה במצבי לחץ ואלמנטים מנטאליים נוספים, הסבירו המנטורים.

 

בזמן המבחנים האישיים שוחחנו עם כמה מהמתמודדים ושאלנו אותם מה זה כדורגל עבורם: אלנתן מרסיאנו סיפר שהוא משחק כדורגל 4-5 שנים והוסיף "כשהייתי קטן הייתי בועט באבטיחים כי זה כמו לבעוט בכדור. אומרים לי שאם אני אמשיך כך אני גם יכול להגיע למקומות הרבה יותר גדולים". עידן דדיה סיפר שהוא משחק כדורגל כבר מהילדות שלי, וגם: "אבא שלי אמר שבגיל צעיר מאוד קנו לי בלונים ולא הספקתי לשחק בהם כמו כדורגל." טל פינטו סיפרה כי "החברים אומרים עלי שאני משחקת טוב לעומת הבנים, מחלקם אני יותר טובה", ודניאל ברק חשפה ש"הילדים קוראים לי צ'יטה בגלל שאני מאוד מהירה".  שי אלמלח אמרה שמבחינתה כדורגל זה עניין של אנרגיות, "כשאני על המגרש אני מרגישה שכל האנרגיות יוצאות החוצה, שהכל יוצא, בין אם האנרגיות שליליות או חיוביות, הן ישר יוצאות", ועידן דדיה חתם ואמר: "כדורגל בשבילי זה החיים. כשאני עולה על המגרש אני מתחיל לשיר".

 

 

במעבר למקצה הקבוצתי הבהיר חזן כי מדובר במבחן שמראה איך ה"אני" הוא חלק מתוך פאזל שמשחק כדורגל בצורה טובה "ועדיין יש לי את היכולת להראות מה אני שווה באופן אינדיבידואלי". רגב הוסיף כי יש אלמנט מאוד משמעותי בלקיחת אחריות, מנהיגות, מי מדבר, מי יותר מצליח להביא את עצמו לידי ביטוי. המנטורים אף הסבירו שלאורך כל התרגילים שבוצעו, ניתנו למתמודדים מטרה שהיא או מספר או כמות או יכולת ביצוע. במשחק הקבוצתי נכנס פרמטר נוסף וזה היריב מולו משחקים - כאן צריך להראות את האיכות האישית שלך מול מתנגד. "כולם רוצים להגיע לגמר," הסביר רגב, "וצריך לראות איך עדיין מצליחים להביא את עצמם לידי ביטוי ברמה האישית בתוך המשחק הקבוצתי".

 

לאחר ששמונת המתמודדים סיימו לבצע את כל התרגילים בשלב ב' ועברו גם את המשחק הקבוצתי, הם ממתינים להחלטת המנטורים. כולם רוצים להיות ברביעיית הגמר והמתח בשיאו. בקבלת ההחלטות המנטורים שלנו לוקחים בחשבון גם את המדדים האובייקטיביים, שהם התוצאות של ביצועי התרגילים, וגם את ההערכה הסובייקטיבית של כל אחד מהמנטורים.

 

  

לאחר דיונים ארוכים, הבשילה ההחלטה והמנטורים מכנסים את המתמודדים על מנת לבשר להם מי ימשיך איתנו לשלב האחרון בפרויקט ומי לא. רגע לפני שנכריז מי עולה לגמר, חשוב לי ברמה האישית לומר שעברתם יום לא פשוט", אמר רגב והוסיף: "ובכל זאת, עמדתם באתגר הזה בכבוד רב". חזן ציין כי מבחינתם "כל מי שיושב פה עכשיו, הוא מנצח בפני עצמו. עשיתם את המאמץ הכי עילאי שאתם יכולים לייצר והפכתם את היום הזה ליום מכובד ומוצלח".

 

העולים לשלב הגמר הם: שי אלמלח, טל פינטו, הלל זרסקי ועידן דדיה.

 

בפרק האחרון בסדרת טופ טאלנט ישראל בכדורגל, נראה את ארבעת המתמודדים בקרב הסופי על המקום הראשון – הטופ טאלנט של ישראל בכדורגל.

 

בשיתוף הטוטו


פורסם לראשונה 01/04/2020 16:21

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים