שתף קטע נבחר

תומר חמד: "זו העונה הכי משוגעת שהייתה לי"

ההצטרפות המאוחרת לצ'רלטון, הפציעה הקשה, נגיף הקורונה. תומר חמד, עוד חודש בן 33, לא ירצה לזכור את העונה הזאת, אבל לא חושב על חזרה לארץ או על פרישה: "הנושא עולה בכל חלון העברות, וזה מחמיא וכיף שחושבים עליי"

תומר חמד, שיחגוג בעוד חודש 33, ירצה לשכוח את העונה הזו, המאכזבת ביותר שלו מאז שיצא לאירופה לפני תשע שנים.

 

בקיץ האחרון הוא הושאל מברייטון לצ'רלטון מליגת המשנה באנגליה, אבל קרע בשריר הארבע־ראשי השבית אותו לארבעה חודשים, ואחרי חזרתו הגיע נגיף הקורונה שעצר את העונה. הוא רשם בסך הכל 14 הופעות, שבמהלכן לא כבש. בינתיים הוא בבידוד עם אשתו שונית וילדיו במושבה יסוד המעלה.

 

תומר חמד מוצג בצ'רלטון (צילום: צ'רלטון, האתר הרשמי)
"העונה הזו התפספסה לי". תומר חמד מוצג בצ'רלטון(צילום: צ'רלטון, האתר הרשמי)

 

אתה יכול להגדיר את העונה הזו כגרועה ביותר בקריירה שלך?

"אני יכול להגיד שזו העונה הכי משוגעת שהייתה לי, הרבה דברים שלא קשורים לצד המקצועי, והקורונה זה השיא. ביום האחרון של חלון ההעברות נסעתי לחתום בצ'רלטון, אבל הטפסים הגיעו באיחור והייתי צריך לחכות לאישור מיוחד. בינתיים הקבוצה שיחקה ולקחו לי שלושה שבועות להיכנס לעניינים. אחרי שהתחלתי לשחק הגיעה הפציעה. חזרתי רעב מאוד, פתחתי בכמה משחקים בהרכב והרגשתי טוב – ואז הגיעה הקורונה עשרה מחזורים לסיום והליגה נעצרה. העונה הזו התפספסה לי בגלל הרבה סיבות לא מקצועיות".

 

האמנת שתחמם את הספסל בצ'רלטון?

"הגעתי כשחקן פרמייר־ליג, מישהו שאמור להוביל את הקבוצה, אבל זה לא קרה כי הייתי יותר מדי זמן בחוץ ולא הצלחתי להיכנס לעניינים. זה שלא שיחקתי הרבה לא אומר שלא הייתי מספיק טוב. מקצועית אין לי ספק שהייתי חייב להיות שחקן הרכב בצ'רלטון, אבל לצערי זה לא קרה הרבה העונה".

 

מרגיש שייך לחו"ל

באנגליה מדברים על סיום העונה בלי קהל.

"אם זו תהיה האפשרות הכי טובה לסיים את הליגה כמו שצריך, אז אני בעד. כמובן שאין כמו לשחק מול קהל, אבל מדברים על כך שהקבוצות יצטרכו להחזיר לגופי השידור 800 מיליון פאונד, וזה אחד השיקולים לסיים את העונה עם אלופה, יורדות ועולות".

 

המצב שלכם היה גרוע כשהעונה הופסקה.

"במחזור האחרון לפני שהליגה נעצרה ירדנו מתחת לקו האדום, ואנחנו מפחדים שהיא תסתיים במצב הנוכחי. יש לנו קבוצה מספיק טובה לשרוד, סבלנו מאינסוף פציעות שבחיים לא ראיתי. נישאר בליגה אם העונה תחודש".

 

תומר חמד (צילום: getty images)
"חזרה לארץ? לא מכוון לזה". חמד במדי ברייטון(צילום: getty images)
 

 

אתה חושב על חזרה לארץ?

"זה לא משהו שאני שואף או מכוון אליו. הנושא עולה בכל חלון העברות, וזה מחמיא וכיף שחושבים עליי בארץ, אבל אני מרגיש שייך לחו"ל ולליגות הטובות באירופה".

 

מכבי חיפה היא האופציה המועדפת בארץ?

"כן, זו האופציה הראשונה שאחשוב עליה אם אחזור לארץ, כילד שאהד את הקבוצה והגשים את החלום לזכות איתה באליפות".

 

הזדמנות שנייה

דחיית המשחק בסקוטלנד טובה לנבחרת?

"היו לנו כמה פצועים, כמה שלא היו בכושר, אז יכול להיות שזה עשה לנו טוב, אבל את התשובה נדע רק כשהמשחק יתקיים. אנחנו חייבים להגיע בשיא, יש לנו הזדמנות שלא הייתה הרבה זמן ואולי גם לא תהיה".

 

מגיע לנו לשחק ביורו אחרי קמפיין כזה?

"במוקדמות לא השגנו את מה שרצינו למרות שהיו תקוות וחיבור לקהל, מה שלא היה הרבה זמן. איכזבנו את עצמנו ואת האוהדים, אבל קיבלנו הזדמנות שנייה. במשחק אחד הכל יכול להיות. חוויתי המון דברים בקריירה, ואם חסר לי משהו זה לעלות עם הנבחרת לטורניר גדול. זה החלום הכי גדול שלי".

 

תומר חמד לפני קרייג קת'קארט (צילום: רויטרס)
"החלום הכי גדול: לעלות עם הנבחרת לטורניר גדול". חמד (צילום: רויטרס)

 

התחילו לצוץ מחשבות על פרישה?

"ממש לא חושב על פרישה. כל עוד אני יכול להתמודד בכבוד בצ'מפיונשיפ, אני יכול לתרום ולשחק עוד כמה שנים".

 

עכשיו כשאתה בארץ, מרגיש יותר בטוח מאשר באנגליה מבחינת הטיפול בקורונה?

"מהרגע שהסיפור הזה התחיל ראינו באילו צעדים נוקטים בישראל, בזמן שבאנגליה התעלמו והתנהלו כרגיל. חששנו שמה שקורה בספרד ובאיטליה יגיע לאנגליה בצורה קשה יותר, והחלטנו לחזור לארץ. בישראל יודעים איך להתנהל מול הווירוס הזה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צ'רלטון, האתר הרשמי
תומר חמד
צילום: צ'רלטון, האתר הרשמי
מומלצים