שתף קטע נבחר

מנצלים כל הזדמנות להתאמן

שלב ב' במבדקי טופ טאלנט, הפרויקט המשותף ל"ידיעות אחרונות", ynet והטוטו, העלה אל המגרש שמונה מתמודדים נרגשים שעשו את כל מה שיכלו כדי להמשיך לשלב הגמר שם ייקבע מי יהיו הטופ טאלנט של ישראל בכדורסל. בואו לראות מי ממשיכים הלאה

בשיתוף הטוטו

 

 

פרויקט טופ טאלנט, המשותף ל-ynet, "ידיעות אחרונות" והטוטו, יצא לדרך לפני מספר שבועות עם אודישנים (שצולמו טרום משבר הקורונה) בשלושה ענפי ספורט: כדורגל, ריצה וכדורסל. הפרויקט שם לו למטרה לעודד את הספורט בישראל ולאתר את הכישרונות הצעירים הבאים של ישראל, והיום אנחנו מתקדמים לשלב ב' של ענף הכדורסל.

 

מי עוד בדרך לגמר של טופ טאלנט ישראל?

 

מתוך מאות מועמדים, 16 ילדים וילדות מוכשרים הוזמנו לאודישנים מיוחדים שבדקו את הפוטנציאל שלהם להיות הטופ טאלנט של ישראל בכדורסל. שמונה מהם עלו לשלב הנוכחי בדרך את הגמר הגדול, ובו ייבחנו במבדקים נוספים, יחידניים וקבוצתיים.

בסוף היום, יכריעו המנטורים לימור מזרחי וערן איתן, מי מתוך השמונה יעפילו ויהיו רביעיית הגמר של ענף הכדורסל. בהמבדקים היחידניים בוצעו תרגילי סלאלום, כדרור אחורי וניתור לגובה.

"בתרגיל הסלאלום אנחנו בוחנים את יכולת המהירות וגם את יכולת השליטה בכדור ועמידה תחת לחץ", הסבירו המנטורים והוסיפו: "התרגיל הזה מבחינתנו בודק יצירתיות תכנון אסטרטגיה וכמובן ריכוז". בתרגיל כדרור אחורי בוחנים את יכולת השליטה של המתמודדים בכדור. אין ספק שמדובר במיומנות נרכשת, ככל שנתרגל יותר, כך נהיה טובים יותר, הבהירו והסבירו כי בתרגיל ניתור לגובה נבחנת היכולת האתלטית של המתמודדים להתרומם במקסימום כוח למקסימום גובה – כל אחד ביחס לעצמו.

 

 

אחרי המבדקים היחידניים הגיע הזמן לעבור למשחק הקבוצתי, שבו בחנו המנטורים את הפן המנטאלי של המתמודדים - מזרחי הסבירה כי הם בוחנים את היכולת הקבוצתית של השחקנים ואיתן הוסיף כי המיומנות של הקבוצתיות תמיד באה על חשבון האני. "אנחנו רוצים לראות מי חושב על עצמו ומי חושב גם על עצמו, אבל גם על הקבוצה קודם כל. אתה צריך ונדרש לוותר מעצמך לטובת האחר לטובת השחקנים בקבוצה שלך וזה ערך לכל החיים שהוא חלק מכל תחום בחיים שלנו".

 

 

במהלך המבדקים שוחחנו עם המתמודדים הצעירים: ליעד קרן סיפר שהרגע בו הבין שהוא רוצה לשחק כדורסל היה במפגש הראשון שלו עם כדור. "היה לנו סל בחצר ואבא שלי אמר לי לנסות לקלוע – ואז קלעתי והתאהבתי בזה. כל הזדמנות שיש לי אני מנצל להתאמן", אמר והוסיף: "כשיש לך יום רע ואתה לא קולע אתה מרגיש אכזבה, אתה רוצה להראות יותר אז אתה מרים את הראש לא מוותר וממשיך להילחם על המגרש."

 

נועה דוזלי משחקת כדורסל במכבי רמת גן בקבוצה של בנות. מבחינתה הגובה שלה הוא נכס: "בגלל שאני נמוכה, אני ממש זריזה כך שזה יתרון בשבילי". רותם שטיקלרו משחקת כרכזת וקפטנית בקבוצת בנות של הפועל ראשון. היא מסבירה ש"אתה לא נולד כדורסלן, אתה צריך לשחק ולהמשיך להתמיד באימונים ובמשחקים". הראל יצחק סיפר שכשהוא עולה למגרש הוא מרגיש לחץ, "אבל אני מתגבר עליו ואז אני מרגיש כמו אריה חזקה שבא לטרוף".

 

אחרי שסיימו את המבדק הקבוצתי, כל שנותר להם זה לחכות בסבלנות להחלטת המנטורים שהסבירו שהיה חשוב להם לראות אצל המתמודדים את היכולת המנטאלית והחוסן המנטאלי, שהם לא נשברים, לא משנה מה קורה בדרך הם יודעים לצלוח את הקושי. הדבר הנוסף זה היכולת הטכנית ובעיקר גם את ההנעה.

 

המנטורים מתדיינים ביניהם, כל אחד מביא לשולחן קבלת ההחלטות את הדגשים שלו ואת נקודת מבטו הייחודית. לאחר התלבטויות רבות, הם מגיעים להחלטה וניגשים להודיע למתמודדים הנרגשים.

 

המנטורים מתרגשים: "אני רוצה להגיד לכל אחד ואחת מכם כל הכבוד על זה שהגעתם לשלב הזה. תזכרו שנבחרתם מבין הרבה מאות מתמודדים", ציין איתן. מזרחי הוסיפה שהדילמה הייתה קשה ואיתן הוסיף כי נלקח בחשבון מכלול גדול מאוד של שיקולים, כדי להחליט בסוף מי יהיו הטופ טאלנט הבאים.

 

  

המתמודדים שנבחרו לעלות לשלב הגמר בטופ טאלנט כדורסל הם: רותם שטיקלרו, נועה דוזלי, תומר מצא וליעד קרן.

 

בפרק הבא נפגוש את ארבעת הפיינליסטים של ענף הכדורסל יחד עם הפיינליסטים של ענף הכדורגל והריצה, בגמר הגדול של טופ טאלנט 2020 ונדע מי יהיו הטופ טאלנט של כל ענף ויזכו בפרס של 3,000 שקלים לרכישת ביגוד ספורט ברשת Under Armour. המשיכו לעקוב.

 

בשיתוף הטוטו


פורסם לראשונה 12/04/2020 20:07

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים