שתף קטע נבחר

הפאשלה הגדולה ביותר בתולדות כדורסל המכללות

רגע לפני שנבחר במקום הראשון בדראפט ה-NBA, כריס וובר ביקש פסק זמן שלא היה ועלה למישיגן באליפות ה-NCAA. הוא המשיך לקריירה נהדרת אך תווית הנחנק הסדרתי תמיד ריחפה מעל ראשו. קומדיה של טעויות, פרויקט מיוחד

 

כריס וובר (צילום: AP)
מה אתה עושה? כריס וובר מנסה לקחת פסק זמן(צילום: AP)

 

חיפוש מהיר בגוגל של השם כריס וובר מעלה תוצאות חיוביות לרוב. ככה זה כשמאחוריך קריירת NBA ומכללות מפוארת ואתה על סף כניסה להיכל התהילה של הכדורסל. דגש על המילים על סף. מ-2017 עד 2019 וובר היה ברשימת המועמדים הסופיים להיבחר להיכל התהילה, אבל נשאר בחוץ פעם אחר פעם.

 

עוד כתבות בפרויקט:

הטעות שגרמה ללברון ג'יימס להשתגע

הטעות ששינתה את פיפ"א: השער הפסול של למפארד

"נואשים לסנטר": הקבוצה שלא בחרה את ג'ורדן בדראפט

  

אז מה מנע ממנו להגיע לשם? רבים יטענו שמעולם לא הגיע לגמר ה-NBA ולא היה קרוב לממש את הפוטנציאל העצום. יכול להיות. אבל אולי תווית הלוזר, שהחלה באותו טיים-אאוט מפורסם במכללות שעלה לו בתואר, נדבקה אליו כל כך חזק שכנראה גם בהיכל התהילה לא רוצים קשר אליו.

 

צפו בפאשלה של וובר

 

בואו נחזור ל-5 באפריל 1993. וובר עמד להיבחר ראשון בדראפט ה-NBA בקיץ ככוכב והמנהיג של חמשת המופלאים של מישיגן, ה"פאב פייב", אותו הרכב שגם כלל את ג'יילן רוז, ג'וואן האוורד, ג'ימי קינג וריי ג'קסון. כולם הגיעו לליגת המכללות ביחד ובמהרה הפכו לסנסציה תרבותית עם ניחוח היפ הופ ומכנסי באגי רחבים.

 

עונה אחת לפני כן, הראשונה שלהם בקולג'ים, הם הגיעו לגמר טורניר ה-NCAA והפסידו לדיוק של המאמן האגדי מייק ששבסקי. מישיגן הייתה לקבוצה הראשונה בתולדות הליגה שמעמידה חמישיית פרשמנים במעמד הגמר. לוובר ולחבריו, שרצו לתקן את הרושם כעבור שנה, חיכתה הפעם בגמר צפון קרוליינה של דין סמית', מאמן אגדי נוסף והאיש שאימן את מייקל ג'ורדן.

 

כריס וובר (צילום: AP)
קרס תחת הר הציפיות. וובר(צילום: AP)

 

כריס וובר ויתר חמישיית
וובר (במרכז) ויתר חמישיית ה"פאב פייב"(צילום: AP)

 

70 אלף איש בסופרדום בניו אורלינס ו-35 מיליון צופים מהבית נהנו ממשחק צמוד וגם מעוד הופעה דומיננטית של וובר בטורניר, עם 23 נקודות ו-11 ריבאונדים. 19 שניות לסיום, 71:73 לצפון קרוליינה, הכוכב הגדול אסף כדור חוזר לאחר החטאת עונשין ובמקום למסור החל לכדרר לכיוון חצי המגרש של היריבה.

 

לפני כן עשה בבירור צעדים כשהחל להקפיץ, במהלך שרק השופטים לא ראו: האוהדים זעקו והספסל של צפון קרוליינה השתגע. למזלם וובר נלחץ מדאבל טים וביקש פסק זמן למרות שלקבוצתו לא היה יותר, בכך חסך לשופטים שנים של האשמות. מישיגן ספגה עבירה טכנית וצפון קרוליינה סגרה את הסיפור מקו העונשין בדרך להנפת הגביע על חשבון הפייבוריטית הגדולה.

 

לא מעט מהקרדיט על המהלך אפשר לתת לג'ורג' לינץ' מצפון קרוליינה שנזכר כי במשחק הקודם בין הקבוצות לשחקני מישיגן הייתה נטייה לבקש פסק זמן במצבי לחץ. אל הדאבל טים שלו על וובר הצטרף דרק פלפס וביחד הם דחקו את הפורוורד המצטיין לפינה שמצידו פישל בגדול. "אתה רק רוצה ליצור ספק אצל היריב", סיפר לינץ' שנים אחר כך.

 

הפצע לא התאחה

"הרעש היחיד ששמענו באוטובוס חזרה לבית מלון היה הבכי של כריס", אמר רוז שהפיק על "הפאב פייב" פרק בסדרה הנהדרת "30 על 30". עוד לפני שארזו את חפציהם, וובר השבור דיבר עם כלי התקשורת בסיום המשחק. הוא התקשה במשך שנים לחזור לאותו רגע וסירב להתייחס לנושא.

 

האירוע יצר קרע מסוים בינו ליתר החמישייה, בעיקר עם רוז, ולמרות ששיתף פעולה עם האוורד בוושינגטון בולטס הפצע לא התאחה לגמרי. ב-2013 וובר נכח בגמר ה-NCAA בין מישיגן ללואיוויל אך צפה במשחק מיציע פרטי, הרחק מארבעת חבריו מהחמישייה ההיא, שישבו ליד הפרקט. ואולי יש הסבר אחר: יכול להיות שוובר לא רצה להיות קרוב לארבעת חבריו בנסיבות האלה, גמר המכללות. הכי בטוח לשמור מרחק.

 

כריס וובר וג'יילן רוז (צילום: AP)
וובר וג'יילן רוז, פנים מול פנים(צילום: AP)

כריס וובר (צילום: AP)
וובר במדי סקרמנטו(צילום: AP)

 

תווית הלוזר, זה שנחנק ברגע האמת, חילחלה גם לקריירת ה-NBA שלו. הוא אמנם סיפק מספרים יפים לאורך השנים, הנהיג את אחת הקבוצות המהנות לצפייה אי פעם (סקרמנטו כמובן) וגם רשם חמש הופעות אולסטאר - אך תמיד-תמיד בעט בדלי ברגע האמת (רק תשאלו אותו על רוברט הורי). פסק הזמן ההוא שביקש, כפי שהשדר אמר באותו משחק, היה "טעות מנטלית אדירה". טעות ממנה וובר מעולם לא התאושש, לא באמת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים