שתף קטע נבחר

לגביע חוקים משלו: מכבי אשדוד בחצי הגמר

קבוצתו של מאיר טפירו שמתקשה מאוד בליגה, גברה ברבע הגמר על מכבי חיפה 90:95, ועלתה בפעם הרביעית בתולדותיה אל ארבע האחרונות במפעל. דניאל יואינג וג'ייק כהן (22 כ"א) הובילו את קלעי המנצחת. וויל גרייבס בלט במפסידה (21)

קבוצת גביע. מכבי אשדוד עלתה הערב (א') לחצי גמר גביע המדינה בפעם הרביעית בתולדותיה, אחרי ניצחון ביתי 90:95 על מכבי חיפה. החבורה של מאיר טפירו שלא מצליחה להתרומם בליגה ומדורגת במקום הלפני אחרון, הייתה טובה יותר מול הירוקים וניצחה בצדק.

 

ג'ייק כהן במשחק פנטסטי סיים עם 22 נקודות ב-100 אחוזים מכל הטווחים. דניאל יואינג תרם גם כן 22 משלו. וויל גרייבס היה היחיד שהגיע לעבודה בקבוצתו של עופר רחימי עם 21 נקודות.

 

יואינג. 22 נקודות (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
יואינג. 22 נקודות(צילום: אבי רוקח)

 

חיפה פתחה טוב יותר, אבל אשדוד הצליחה להפוך ברבע השני וכבר הוליכה ב-17 הפרש. הירוקים עוד ניסו להתקמבק בעשר הדקות האחרונות, אבל יואינג את כהן לא אפשרו לה לבצע את המהפך.

 

הוסיפו לקלוע לאשדוד: צ'ייס סיימון 18, אדם אריאל 10, יפתח זיו 9 (9 ריבאונדים), אד דניאל 8, בן אלטיט 4 ופרסטון נואלס 2

הוסיפו לקלוע לחיפה: טוני מיצ'ל ועוז בלייזר 14 כ"א, אלכס פרז 13, אורלנדו מנדז ולדז 11, ג'ון דיברתולומאו 7, עמית שמחון 6, ווילי וורקמן 4

 

מהלך המשחק

ג'ייק כהן הוביל את אשדוד ליתרון קטן בפתיחה ושלשה של אריאל קבעה 6:10. חיפה השיגה עצירות בהגנה ושלשה של גרייבס העלתה אותה ל-10:13. המארחת דחקה את הירוקים לסוף שעון ויואינג העלה אותה ל-13:16, לפני שגרייבס תפר שלשה אחר שלשה (16:19 לחיפה). אדם אריאל השווה במהלך של סל ועבירה, חיפה עלתה בצד השני ליתרון 4 אבל פרסטון נואלס שעלה לדקות ראשונות באשדוד קלע עם הבאזר – 21:23 לחיפה בסיום הרבע הראשון.

 

פרז. חיפה תחזור? (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
פרז. חיפה תחזור?(צילום: אבי רוקח)

 

צ'ייס סיימון הטביע והלהיב את הקהל, אריאל דייק מהקו והחזיר את יתרון קבוצתו, אבל אלכס פרז ודיברתולומיאו העלו את חיפה ל-25:29.יפתח זיו קלע שלשה ויואינג השווה (32:32). אשדוד נשלחה לקו מספר פעמים בדקות הפכפכות וכהן העלה אותה ל-36:41. שלשה של יואינג כבר העמידה את התוצאה על 36:44 לאשדוד.

 

ג'ייק כהן הוסיף עוד חסימה למזכרת וההגנה של אשדוד מנעה מחיפה סלים. דניאל יואינג הספיק עד סוף הרבע לצלוף עוד פעמיים מחוץ לקשת, כולל קליעה בשנייה האחרונה של המחצית - 38:50 למכבי אשדוד בירידה לחדר ההלבשה.

 

אלטיט. ניצחון גדול (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
אלטיט. ניצחון גדול(צילום: אבי רוקח)

 

אד דניאל, צ'ייס סיימון וג'ייק כהן המשיכו בתנופה עם סלים בפתיחת המחצית השנייה שהעלו ל-40:57. חיפה לא ויתרה והצליחה לצמצם. שלשה של מנדז ולדז קבעה 59:48 ושלחה את טפירו לקחת פסק זמן. כהן ואריאל שמרו על פער בטוח, לפני ששלשה של סיימון העלתה את אשדוד ל-51:66. אלטיט קלע פעמיים ברציפות מתחת לסל ושמר על הפרש דו-ספרתי. סיימון (אחרי חסימה לא חוקית) העמיד את התוצאה על 59:72 בסיום הרבע השלישי.

 

מכבי חיפה הסתערה על אשדוד בפתיחת הרבע הרביעי. בהובלת מנדז ולדז היא רצה 0:10 וצמצמה ל-72:69. שלשה של כהן נתנה לאשדוד מרווח נשימה (71:77). חיפה שילמה על חוסר ריכוז בדקות החשובות והטבעה של אד דניאל הקפיצה את אשדוד ל-75:85. שריקה לעבירה בלתי ספורטיבית אפשרה לאורחת לחזור למשחק. פרז קלע סל גדול וצמצם ל-87:84, אבל מכאן ואילך הירוקים לא ניצלו את ההזדמנויות. אשדוד סגרה עניין מהעונשין ועלתה לחצי הגמר עם ניצחון 90:95.

 

"את הצעירים מאפיין חוסר יציבות"

"דיברנו לפני המשחק על כך שאנחנו רוצים לעשות משהו מיוחד בעונה הזאת", אמר בסיום המאמן המנצח מאיר טפירו, "יש כאן הרבה חבר'ה צעירים וחצי הגמר ייתן להם ניסיון אדיר. אני מקווה שהניצחון הזה ידחוף אותנו גם בליגה, לדעת לבצע את הפעולות הנכונות".

 

"כשהם צמצמו עשינו פעולות נכונות, הלכנו לצבע ולא מיהרנו עם זריקות בחוץ", הוסיף טפירו. "יש פה חבר'ה צעירים ומה שהכי מאפיין שחקנים צעירים הוא חוסר יציבות. זו קבוצה שלומדת וצריכה הרבה סבלנות. לי יש סבלנות. אנחנו כצוות יודעים מה יש לנו בידיים, ורק רוצים ללטש את זה".

 

מאמן מכבי חיפה, עופר רחימי, ניתח את הקריסה של שחקניו ברבע השני: "הייתה הגנה רעה מאוד שלנו בדקות האלה, צבע פרוץ, והחלטות לא טובות בהתקפה שעזרו להם לרוץ".


פורסם לראשונה 01/01/2017 20:55

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי רוקח
ולדז מול יואינג
צילום: אבי רוקח
מומלצים