שתף קטע נבחר

קפאה בקור: ראשל"צ הפסידה לסראטוב

ליגת האלופות, מחזור 12: הכתומים הפסידו 81:71 לקבוצה הרוסית וירדו למקום השישי בבית. ג'אבון מקריי בלט עם דאבל דאבל של 19 נקודות ו-11 ריבאונדים. בשבוע הבא משחק גורלי בבית מול לה מאן. 77:88 להרצליה על סמוקי מינסק

אחרי שני ניצחונות רצופים, מכבי ראשון לציון חזרה הערב (ד') להפסיד בליגת האלופות של פיב"א. סראטוב הרוסית גברה על החבורה של אריק שיבק 71:81 במחזור ה-12 של המפעל. שון דוסון ששב מפציעה אחרי חודש וחצי בהפסד להפועל ת"א בליגה, שוב לא שיחק בגלל כאבים בברך ובקבוצה מודאגים ממצבו.

 

שלושה שחקנים בלטו אצל האורחים שהגיעו לרוסיה אחרי מסע של כמעט 36 שעות - ג'אבון מקריי שסיים עם דאבל דאבל של 19 נקודות ו-11 ריבאונדים, פטריק ריצ'ארד (18 נקודות) ואבי בן שימול (17).

 

כדיר ותומאס. היו חסרים מאוד מבחינת נקודות (צילום: Fiba champions league) (צילום: Fiba champions league)
כדיר ותומאס. היו חסרים מאוד מבחינת נקודות(צילום: Fiba champions league)

 

הוסיפו לקלוע לראשל"צ: צ'ארלס תומאס 9, נמרוד לוי ואלישי כדיר 3 כ"א, עידן זלמנסון 2.

 

בשבוע הבאת ראשל"צ שירדה בעקבות ההפסד למקום השישי בבית, חייבת לנצח את לה מאן בבית כדי להשאיר לעצמה סיכוי להעפיל לשלב הבא. הפסד ידיח באופן סופי את הכתומים מהמפעל.

 

שיבק. ראשל"צ הסתבכה (צילום: Fiba champions league) (צילום: Fiba champions league)
שיבק. ראשל"צ הסתבכה(צילום: Fiba champions league)

 

מהלך המשחק:

ראשל"צ סגרה את הרבע הראשון ביתרון 11:15 בזכות יכולת טובה של בן שימול. הרוסים חזרו ברבע השני ואף עלו ליתרון 26:27 (15). ריצ'ארד (13 נקודות בחצי הראשון), הזר המצטיין של ראשל"צ העונה, דאג להוריד את קבוצתו כשהיא מוליכה - 40:44.

 

ראשל"צ איבדה את הראש ברבע השלישי, לא הצליחה לקלוע וירדה אחרי 30 דקות בפיגור - 65:57. סראטוב פתחה כבר פער דו ספרתי, אבל עידן זלמנסון עם הנקודות הראשונות שלו צימק ל-67:71, ארבע דקות לסיום. דווקא אז ראשל"צ קפאה והפסידה בסופו של דבר 81:71.

 

ניצחון לבני הרצליה ביורופקאפ

בני הרצליה ניצחה הערב (ד') את סמוקי מינסק במסגרת היורופקאפ 77:88, ונותרה עם סיכוי קלוש להעפיל לשלב הבא במפעל. על הדרך התאוששה המארחת מהתבוסה הקשה בליגה למכבי חיפה (99:65).

 

סיכוי קלוש להעפיל. משעור (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
סיכוי קלוש להעפיל. משעור(צילום: עוז מועלם)

 

כרם משעור חזר מפציעה (מתיחה בשריר) היישר לחמישייה והטעין את הרצליה באנרגיות. הוא קיבל ממיקי גורקה כ-17 דקות בסך הכל וקלע שמונה נקודות. סטיבן דניס בלט עם 21 נקודות, טוריאן גרין תרם 16 (ו-7 אסיסטים), ג'ף אדריאן 17 וקנאסביץ' 13.

 

המארחת החמיצה הזדמנות לגבור על הקבוצה מבלארוס במאזן הפנימי מולה (מינסק ניצחה את הרצליה בבית ב-13 נקודות הפרש). די.ג'יי שארפ נשלח לקו בשנייה האחרונה ויכול היה לקבוע בשוויון במאזן הפנימי, אבל החטיא את שתי הזריקות.

 

הצטיין כמעט כרגיל. אדריאן (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
הצטיין כמעט כרגיל. אדריאן(צילום: עוז מועלם)

 

זה הניצחון הראשון של הרצליה בשלב השני במפעל (אחרי שלושה הפסדים), וכדי לעלות לשלב הבא

היא תצטרך לנצח את קורמנד ב-18 הפרש לפחות ואת נאנטר ב-19 הפרש ומעלה בשני משחקי החוץ שנותרו לה - משימה קשה עד בלתי אפשרית.

 

המאמן מיקי גורקה אמר בסיום: "המשחק היה חשוב לנו ברמה המנטלית וברמת הביטחון. חזרנו להיות מי שאנחנו, קבוצתיים ומזיזים את הכדור. אין טעם מריר אחרי כזה משחק. אם נגזר עלינו שזה המשחק האחרון שלנו באירופה, לפחות סיימנו אותו בצורה חיובית".

 

סטיבן דניס הוסיף: "גם אם לא נעפיל, הניצחון הזה טוב למורל של הקבוצה. טוב לקבל את כרם בחזרה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Fiba champions league
אבי בן שימול
צילום: Fiba champions league
מומלצים