שתף קטע נבחר

גל מקל: "מכבדים את אשדוד, לא מקלים ראש"

הרכז דרוך לקראת משחקה של מכבי תל אביב בחצי גמר גביע המדינה (18:45): "אסור להוריד את הרגל מהגז". על סמית', שנרשם לראשונה העונה במסגרת ישראלית: "דווין הוא עוגן, הוא דבק. הוא לא היה איתנו כל השנה בליגה וזו תוספת משמעותית עבורנו". דניאל יואינג: "אנחנו צריכים לשחק טוב למשך 40 דקות". האם מאיר טפירו ושחקניו מבשלים הפתעה?

חצי הגמר הראשון של גביע המדינה יפגיש הערב (ב', 18:45) את מכבי תל אביב עם מכבי אשדוד/באר טוביה בשחזור גמר העונה שעברה. מכבי ת"א ניצחה אז 75:83, אולם היום היא תפגוש מכבי אשדוד אחרת לגמרי, שאף אחד משחקניה לא היה על הפרקט בגמר ההוא.

 

הצהובים מתל אביב ניצחו ב-6 נקודות הפרש בשני משחקיה העונה בליגה מול הקבוצה של מאיר טפירו. במחזור החמישי באשדוד הם חזרו מפיגור בדרך לניצחון 66:72, ואילו לפני שבועיים ביד אליהו הם כבר הובילו ב-21 הפרש אך אשדוד חזרה והמשחק הסתיים ב-85:91 למארחים.

 

מקל ומכבי תל אביב שואפים לזכות בעוד גביע (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
מקל ומכבי תל אביב שואפים לזכות בעוד גביע(צילום: אורן אהרוני)

 

מאז 2009 זכתה מכבי תל אביב בשלוש אליפויות בלבד, אבל במסגרת הגביע הלך לה חלק יותר והיא הניפה כבר שבעה גביעים רצופים.

 

גל מקל אמר לקראת חצי הגמר: "היה לנו ניצחון יפה ביום חמישי על באסקוניה ואנחנו רוצים להמשיך את המומנטום הזה. אני חושב שמה שקרה במשחק הקודם מול אשדוד טוב לנו. הובלנו ב-21 הפרש לקראת סוף הרבע השלישי. זה מזכיר לנו שאסור להוריד את הרגל מהגז, וזה הסיפור שלנו הרבה פעמים העונה. אנחנו מכבדים מאוד את אשדוד, לא מקלים ראש ביריבה אבל באים לנצח".

 

איינארס בגאצקיס. ייאלץ להסתדר עם קו קדמי דליל (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
איינארס בגאצקיס. ייאלץ להסתדר עם קו קדמי דליל(צילום: אורן אהרוני)
 

 

מכבי תל אביב תחסר את ג'ו אלכסנדר הסובל משבר בידו, ותיאלץ להסתדר שוב עם קו קדמי דליל. קווינסי מילר אינו כשיר ולא נרשם באיגוד הכדורסל. מי שכן נרשם למשחק הוא דווין סמית', שישחק לראשונה העונה במסגרת מקומית. "דווין הוא עוגן, הוא דבק. אנחנו שמחים מאוד שהוא איתנו. הוא לא היה איתנו כל השנה בליגה וזו תוספת משמעותית עבורנו", אמר מקל.

 

אשדוד אמנם קבוצה צעירה ולא מנוסה במיוחד במעמדים כאלה, אבל השחקנים שלה יוכלו ללמוד מהניסיון העשיר של מאיר טפירו כשחקן. טפירו זכה בגביע אחד כשחקן ומאזנו בחצאי הגמר עומד על 2:4. כמאמן הוא עדיין לא ניצח את מכבי ת"א, אבל כשחקן עשה זאת 12 פעמים. כאלף אוהדים יעודדו את אשדוד הערב בארנה שבירושלים.

 

כשחקן היה בחצי הגמר שש פעמים, כמאמן זו הפעם הראשונה. טפירו (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
כשחקן היה בחצי הגמר שש פעמים, כמאמן זו הפעם הראשונה. טפירו(צילום: אורן אהרוני)

 

דניאל יואינג התייחס לרצף ההפסדים של הקבוצה בליגה, העומד על חמישה: "יש שילוב של כמה סיבות שהובילו לרצף ההפסדים שלנו. היא אפשר לתרץ את זה בכך שאנחנו קבוצה צעירה. יש לנו את הכישרון הדרוש כדי לנצח במשחקים".

 

"במשחק הבית שלנו מול מכבי ת"א היינו בשליטה עד לדקות האחרונות, שבהן הם הצליחו בעזרת הניסיון שלהם לחזור ולנצח. במשחק החוץ מולם שיחקנו טוב יותר במחצית השנייה ורדפנו אחריהם. הפעם אנחנו צריכים לשחק טוב למשך 40 דקות", אמר יואינג בהתייחסו למפגשים הקודמים מול מכבי תל אביב.

 

אשדוד חולמת להפתיע (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
אשדוד חולמת להפתיע(צילום: אורן אהרוני)

 

בתקופה רעה. דניאל יואינג (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
בתקופה רעה. דניאל יואינג(צילום: אורן אהרוני)

 

מבחינה אישית, יואינג מציג יכולת מאכזבת ונמצא בתקופה רעה. בהפסד הליגה בהיכל מנורה מבטחים הוא נתקע על 3 נקודות, ובהפסד הביתי למכבי חיפה הוא לא קלע כלל ב-23 דקות. "מול מכבי ת"א הייתה לי בעיית עבירות. במשחק הקודם לכל הקבוצה היה ערב לא טוב, זה קורה. אחרי משחקים רעים צריך לחשוב איך לחזור לשחק טוב במשחקים הבאים", הסביר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
מכבי תל אביב
צילום: אורן אהרוני
מומלצים