שתף קטע נבחר

בצל התעניינות אנשי העסקים: פדרמן יעזוב את מכבי ת"א?

כפי שנחשף לראשונה ב-ynet ספורט, הצהובים בדרך לשינוי דרמטי במבנה הבעלות בקיץ. הסעיף הבעייתי האפשרי: אם פדרמן ירצה לעזוב יהיה עליו לעשות זאת יחד עם רקנאטי. במועדון הגיבו: "לא מתקיים מו"מ"

כפי שנחשף בחמישי האחרון ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet ספורט , אנשי עסקים מחו"ל מתעניינים ברכישתה של מכבי תל אביב. לאחרונה התברר כי מגעים רציניים כבר החלו להתנהל עם חלקם, ובמועדון אישרו כי ישנה התעניינות ברכישת חלק מהבעלות על המועדון.

 

אמנם בשלב הזה עדיין לא מדובר במגעים רשמיים ובדיקת נאותות עדיין לא החלה, אולם נראה כי לקראת הקיץ קיים סיכוי סביר לשינוי מבנה ההנהלה. כידוע, קבוצת אודי רקנאטי וקבוצת דייויד פדרמן מחזיקות ב-29 אחוזים ממניות המועדון כל אחת, ריצ'רד דיץ' ב-17.5 אחוזים, שמעון מזרחי ב-14.5 ובן אשכנזי ב-10.

 

 

יעזבו ביחד? רקנאטי ופדרמן (צילום: יובל חן) (צילום: יובל חן)
יעזבו ביחד? רקנאטי ופדרמן(צילום: יובל חן)

 

על-פי ההסכם המקורי בין קבוצות פדרמן ורקנאטי למכבי תל אביב, במידה ופדרמן ירצה לעזוב את הקבוצה יהיה עליו לעשות זאת יחד עם רקנאטי. למרות זאת, אם פדרמן יתעקש למכור את חלקו במועדון הדבר לא עלול להוות מכשול. פדרמן אמנם הכחיש את האפשרות שיעזוב בקיץ ובכל מקרה יהיה לו קשה לבצע מהלך חד-צדדי, אך ההערכה היא כי בסופו של דבר הוא יסכים לכך בתיאום עם בניו.

 

העונה הקשה של מכבי עשויה לדחוף את פדרמן להחלטה כזאת, בין היתר מאחר שהביאה להפסדים בסכום מוערך של לפחות 15 מיליון שקלים. במכבי העמידו כזכור תקציב ענק בגובה 115 מיליון, וגם בעונה הבאה תידרש השקעה כספית גבוהה.

 

בהמשך ישיר לחשיפה ב"ידיעות אחרונות", הבוקר פורסם ב"כלכליסט" כי ג'יי אל שוטנשטיין, בעל השליטה ברשת האופנה האמריקאית אמריקן איגל, מנהל מגעים לרכישת השליטה במכבי לפי שווי של כ-35 מיליון דולר. שוטנשטיין שמתגורר בניו יורק הוא בעל זיקה עמוקה לישראל ותורם כספים רבים למוסדות שונים, בעיקר חרדיים. בנו הוא חובב כדורסל שמקורב למיאמי היט מה-NBA. 

 

ככל הנראה, בנו הוא הגורם שדוחף אותו לביצוע העסקה. בנוסף, אחד משותפיו של שוטנשטיין בנדל"ן בארה"ב הוא הראל ויזל, בעלי חברת האופנה הישראלית FOX, שהיא המאמצת של מכבי ויבואנית אמריקן איגל לישראל.

 

גורמים במכבי סיפרו: "מכבי, מעצם היותה אחת הקבוצות המובילות והמעוטרות באירופה, מייצרת עניין רב בקרב ספונסרים ואנשי עסקים מכובדים בארץ ובעולם המעוניינים לחבור ולהיות חלק מהמועדון מספר 1. בייחוד נוכח שינוי פורמט היורוליג והפיכתו ל-NBA האירופי. אנו מעריכים ומכבדים כל ההתעניינות כזו או אחרת אך מבהירים כי לא מתקיים כל משא ומתן למכירת מניות מכבי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יובל חן
דייויד פדרמן ואודי רקנאטי
צילום: יובל חן
מומלצים