שתף קטע נבחר

ריצ'ארד האוול קיבל אזרחות ישראלית

הפורוורד/סנטר של הפועל תל אביב, שנשוי לישראלית, ייחשב למקומי. המשמעות: האדומים יוכלו לרשום בנוסף אליו חמישה זרים. האוול צפוי לשחק עם הנבחרת ביורובאסקט בקיץ: "יהיה כבוד גדול עבורי לייצג את ישראל באליפות אירופה בארץ ובכלל"

בתום כמעט שמונה חודשים של ציפייה, בהפועל תל אביב סוף סוף יכולים להיות מרוצים - ריצ'ארד האוול קיבל אזרחות ישראלית. במפגש שהתקיים היום (ד') במשרדי איגוד הכדורסל קיבל האוול את הדרכון הישראלי שלו וחתם על מסמכי פיב"א כמתחייב.

 

מאיגוד הכדורסל נמסר שיו"ר האיגוד עמירם הלוי, מאמן נבחרת ישראל ארז אדלשטיין, המנהל המקצועי פיני גרשון ומנהלי הנבחרת מומו לוצקי ומוטי דניאל נכחו במקום והסבירו להאוול את המצופה ממנו כשחקן נבחרת ואזרח ישראלי. האוול הודה להם ואמר: "זה יהיה כבוד גדול עבורי לייצג את ישראל באליפות אירופה בארץ ובכלל".

 

האוול עם פיני גרשון ומומו לוצקי (צילום: איגוד הכדורסל) (צילום: איגוד הכדורסל)
האוול עם פיני גרשון ומומו לוצקי(צילום: איגוד הכדורסל)
 
כעת, עם שינוי הסטטוס של האוול, תוכל הפועל תל אביב תוכל לרשום בנוסף אליו את חמשת הזרים שלה - מארק ליונס, אדריאן בנקס, ברנדן דוסון, דארל וויליאמס ואלאנדו טאקר כשזה ישוב מהפציעה בארובת העין, מה שייתן למאמנה רמי הדר אפשרויות רבות בהרכבת החמישייה.
 
כזכור, האוול שנשוי לישראלית וצפוי לייצג את נבחרת ישראל בקיץ הקרוב ביורובאסקט, חתם בהפועל ת"א בתקווה שנושא האזרוח שלו יתפוס תאוצה. לצערם של האדומים, ההליך לקח זמן והפורוורד/סנטר נרשם עד כה כזר.
 
האוול שומר על אמארה סטודמאייר (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
האוול שומר על אמארה סטודמאייר(צילום: ראובן שוורץ)
 
האוול נחת בישראל בקיץ 2015 כשחתם בעירוני נהריה. מהרגע הראשון הפך לאחד הגבוהים הבולטים בליגה, והוא סגר את עונת 2015/16 עם ממוצע של 15 נקודות ו-9.6 ריבאונדים. מיד לאחר מכן מכבי ת"א כבר הייתה בטוחה שתחתים אותו, אך בתפנית של הרגע האחרון האוול חתם דווקא אצל היריבה העירונית. ב-24 משחקים בהם לקח חלק עד כה העונה העמיד ממוצע של 13.8 נקודות ו-7.8 ריבאונדים.

 

בשבועות האחרונים היו שמועות שהאוול קרוב לעזוב את הקבוצה בעקבות מערכת יחסים עכורה בינו לבין הדר. השיא הגיע כמה ימים לפני המפגש מול הפועל חולון כשהיה נראה שהדבר אכן יקרה. הפורוורד/סנטר ענה על הפרקט כשסיים עם 21 נקודות ו-8 ריבאונדים.

 

יחד עם זאת, בהפועל ירושלים מעוניינים מאוד בשירותיו. שיחה בין מנכ"ל הקבוצה, גיא הראל, לסוכנו של האוול, אורי ברנע, נערכה, אך לא יצא ממנה כלום. כעת, עם קבלת האזרחות דברים יכולים להשתנות. מעבר של האוול לעיר הבירה יגיע רק אם הפועל ת"א תקבל פיצוי כספי הולם.

 


פורסם לראשונה 05/04/2017 10:26

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איגוד הכדורסל
ריצ'ארד האוול
צילום: איגוד הכדורסל
מומלצים