שתף קטע נבחר

בגאצקיס צפוי לקבל הודעת פיטורים בתום השיחות בין חברי ההנהלה

בעקבות ההפסד (80:70) באשדוד והירידה למקום הרביעי לפני סדרת רבע גמר הפלייאוף מול בני הרצליה, במכבי ת"א הגיעו למסקנה שדרוש שינוי נוסף על הקווים. אריק שיבק ושרון דרוקר מועמדים. האוהדים: "לא נעודד כל עוד בגאצקיס מאמן". גיא פניני: "לא חשבתי שניראה ככה, אבל טעיתי"

"הפסד זה כבר לא דבר מפתיע העונה", אמרו במכבי תל אביב אחרי שספגו מפלה נוספת בליגת העל, הפעם 80:70 בחוץ למכבי אשדוד במחזור הנעילה של העונה הסדירה. בעקבות זאת סיימו שחקניו של איינארס בגצאקיס במקום הרביעי לפני תחילת הסדרה ברבע גמר הפלייאוף מול בני הרצליה ומעמדו של המאמן שוב מעורער מאוד.

 

 

הצהובים כבר היו בסרט דומה לפני כחודש, אבל לבסוף, לאחר שיחה בין חברי ההנהלה, הוחלט להשאיר את הלטבי בתפקיד בעיקר בשל אי הסכמות על המחליף. בנוסף ניסו בהנהלה לא לפגוע עוד יותר בתדמית הקבוצה, מאחר שבגצאקיס הוא המאמן הרביעי של הצהובים העונה. כעת נראה שדבר כבר לא יציל את הלטבי.

 

מכבי ת"א לא מפסיקה להביך את עצמה (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
מכבי ת"א לא מפסיקה להביך את עצמה(צילום: ראובן שוורץ)

 

למרות הניסיון להתעלם מהבעיות, חלק מהבעלים הבינו שחייב להתבצע שינוי נוסף בעמדת המאמן לקראת הפלייאוף. מי שדוחף בעיקר לביצוע המהלך הוא שמעון מזרחי, אך נראה שגם יתר הבעלים, ביניהם דייויד פדרמן ואודי רקנאטי, מתחילים להבין שאין אופציה אחרת.

 

בגאצקיס צפוי לקבל הודעה על סיום תפקידו לאחר ההתייעצות שתתקיים הבוקר בין חברי ההנהלה. אם לא יהיו הפתעות אחרות - המועמדים לתפוס את מקומו הם אריק שיבק ושרון דרוקר, שכבר קיבלו פניות מוקדם יותר העונה. המאמן שיחתום יישאר בעונה הבאה כחלק מהצוות המקצועי, אבל לא בהכרח כמאמן ראשי.

 

 

בקבוצה השמיעו ביקורות רבות על התנהלות המאמן על הקווים, כולל על ניהול המשחק שלו שעד כה לא הביא תוצאות חיוביות. הצהובים סיימו את הליגה הסדירה עם 14 הפסדים (לעומת 19 ניצחונות) והפסידו בשמונה מ-11 משחקיהם בסיבוב השלישי. כזכור, גם בזירה האירופית הם לא נחלו הצלחה והודחו כבר בשלב הראשון. לאחרונה נראה ניקולה וויצ'יץ' לוקח חלק פעיל יותר במהלך המשחק. עד כה לא הניב המהלך תוצאות ונראה שרק הגביר את הלחץ.

 

במקביל לשיחות בין ראשי הקבוצה, גם האוהדים הצהובים משמיעים את קולם והעבירו הבוקר מסר לקבוצה ולתקשורת שבו נאמר: "לאור התצוגה המעליבה של קבוצתנו במשחק באשדוד, אנחנו נאלצים בלב כבד להחריף את מאבקנו להצלת מכבי ת"א מעצמה. לא נגיע לתמוך בקבוצה במשחקי הפלייאוף אם מי שעל הקווים יהיה איינארס בגאצקיס. לא נחדש את המנויים עד שלא נקבל הודעה מחייבת שראשי המערכת המקצועית, ובכללם ניקולה וויצ'יץ' ואבי אבן, עוזבים את המועדון עוד הקיץ. לא נקבל עוד הבטחות חסרות בסיס על מנת להרגיע את הרוחות".

 

כזכור, ארז אדלשטיין פתח את 2016/17 ופוטר כעבור זמן קצר, רמי הדר ששימש כעוזרו החליף אותו והתפטר אחרי התבוסה לכוכב האדום בלגרד. ליאור ליובין העוזר השני אימן זמנית עד להחתמת הלטבי.

 

גיא פניני אתמול באשדוד (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
גיא פניני אתמול באשדוד(צילום: ראובן שוורץ)

מזרחי ופדרמן מבינים שצריך לבצע שינוי (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
מזרחי ופדרמן מבינים שצריך לבצע שינוי(צילום: ראובן שוורץ)

 

הצהובים חסרו אתמול את קולטון אייברסון, גל מקל ואיתי שגב, אך במועדון משתדלים לא להשתמש בזה כתירוץ, בוודאי לנוכח העובדה שישנם עוד תשעה שחקנים בכירים שלא הצליחו לספק את הסחורה

הדרושה וגם הם לא נקיים מאשמה. גיא פניני סובל מיכולת חלשה במשך תקופה ארוכה וגם סילבן לנדסברג וקווינסי מילר מאכזבים.

 

פניני, שסיים עם 3 נקודות ב-22 דקות, ניסה להסביר: "לא חשבתי שניראה ככה, חשבתי שנבוא עם אנרגיות אחרות, אבל טעיתי. הקבוצה שרצתה יותר - ניצחה, אבל עכשיו אנחנו צריכים להתאפס. אנחנו נכנסים לפלייאוף בו כולם מתחילים מאותה נקודה ולנו יש את יתרון הביתיות".  

 

הקפטן התייחס ליריבה ברבע הגמר: "אנחנו מאוד מעריכים את הרצליה. הם ניצחו אותנו העונה שלוש פעמים והגיע הזמן שנתחיל לנצח אותם. למרות מספר הפעמים שהפסדנו בבית העונה, כולנו יודעים את המשמעות של ההיכל שלנו, בטח בפלייאוף. זו גישה ואווירה שונה. כל השחקנים יודעים מה נדרש כדי לנצח בסדרה".  

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
בגאצקיס וגאודלוק
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים