שתף קטע נבחר

ג'ף רוזן: "יש לנו סיכוי טוב לאליפות"

מכבי ת"א? "כבר ניצחנו העונה בהיכל". שמעון מזרחי? "על הספסל צריכים להיות רק שחקנים וצוות מקצועי". הכדורסל הישראלי? "נהנה ממנו מאוד". דיברתולומאו? "יהיה קשה להשאיר אותו". רגע לפני הפיינל־פור, הבעלים של מכבי חיפה מדבר על הכל ורעב לצלחת שנייה

"עם יד על הלב, אני מודה שלא הייתה לנו עונה טובה. היו הרבה פציעות, שחקנים שהחלפנו ואילוצים שונים. אנשים אולי לא זוכרים, אבל עלינו לפלייאוף רק במחזור הסיום אחרי ניצחון על הפועל ת"א".

 

לפני קצת פחות משבועיים, כשג'ף רוזן נחת בארץ לקראת סדרת רבע הגמר מול הפועל חולון, הוא לא האמין שמכבי חיפה שלו תהיה היום במרחק שני ניצחונות מאליפות. "כמה אנשים נתנו לנו סיכוי? מישהו האמין שבמשחק הראשון נפסיד רק אחרי שתי הארכות? אחר כך אמרו שלא נתאושש מהפספוס הזה, אבל הדהמנו את כולם", מתמוגג הבעלים היהודי־אמריקאי בראיון ל"ידיעות אחרונות". "מה שהמאמן עופר רחימי והשחקנים עשו זה בלתי ייאמן, ואני פשוט מאושר שהגענו בעבודה קשה לפיינל־פור".

 

רוזן. הפך את מכבי חיפה לקבוצת צמרת (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
רוזן. הפך את מכבי חיפה לקבוצת צמרת(צילום: עוז מועלם)

 

רוזן, שסוגר עונה עשירית כבעלים של המועדון, עדיין לא שכח את התואר ההיסטורי ב־2012/13, אז הירוקים הדהימו את מכבי ת"א בגמר. לפי היכולת אותה הציגו השחקנים שלו בסדרה מול חולון הוא יכול להרשות לעצמו לפנטז על אליפות שנייה, כשהדרך לצלחת שוב תעבור דרך הצהובים, הפעם בחצי הגמר. "מכבי ת"א בכושר מצוין ומצפה לנו אתגר קשה מאוד ביום שני, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו. במשחק אחד בהחלט אפשר לנצח אותם. כבר עשינו את זה העונה בהיכל. יש לנו קבוצה מוכשרת, אגרסיבית ומאומנת, אני אופטימי".

 

לא מעט שחקנים שעברו בחיפה בשנים האחרונות שידרגו את הקריירה שלהם בהמשך. דונטה סמית', דורון פרקינס, גל מקל, דבון ג'פרסון, בראיין רנדל ופול סטול הם רק חלק מהרשימה המכובדת, אליה התווספו העונה ג'ון דיברתולומאו וגרגורי וארגס, שצפויים להתקדם למועדון גדול יותר. ההצלחה המתמשכת בנושא הרכש רשומה על שמו של רוזן, המשמש סוג של סקאוט. אז מה הסוד שלו? "האג'נדה שלי היא להביא שחקנים אלמוניים עם פוטנציאל", הוא מדגיש. "כישרון לא מספיק מבחינתי, אני מביא שחקנים שמוכנים לעבוד קשה, ואת התוצאות כולם רואים בתקופה האחרונה".

 

סמית'. רוזן אחראי על הגעתו לישראל (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
סמית'. רוזן אחראי על הגעתו לישראל(צילום: אורן אהרוני)

 

מכבי ת"א התחברה בתקופת שיבק ושוב נראית מפחידה. אתה באמת מאמין שיש לכם סיכוי לעבור אותם?

"תראה, עצם ההגעה שלנו לפיינל־פור היא הישג. כולם מדברים על קבוצות עם תקציבים גדולים כמו מכבי ת"א והפועל ירושלים, אבל אנחנו דואגים כל העת להישאר בצמרת הכדורסל הישראלי בתקציב שפוי. אני לא יודע אם נהיה בגמר, אבל יכול להבטיח שנגיע מוכנים למכבי ת"א. יש לנו מספיק כלים להתמודד איתם, כמו דיברתולומאו, עוז בלייזר, עמית שמחון, וארגס וכל היתר. אני, השחקנים והצוות המקצועי – כולנו מאמינים".

 

הזכרת את דיברתולומאו. הוא בכושר שיא וכנראה שהוא לא יישאר אצלכם.

"כרגע מוקדם לומר מה יהיה. הוא בחור מצוין וכדורסלן מבריק. היה פשוט תענוג לראות אותו בכל אחד מהמשחקים בסדרה. אני מבחינתי אעשה הכל כדי לשכנע אותו להמשיך איתנו לעונה שלישית, אבל זה לא יהיה פשוט. אנחנו אוהבים ומעריכים אותו, הוא מחובר מאוד לקבוצה".

 

דיברתולומאו. שחקן נהדר (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
דיברתולומאו. שחקן נהדר(צילום: גיל נחושתן)

 

האמנת שעופר רחימי יוביל את הקבוצה לפיינל־פור כבר בעונתו הראשונה כמאמן ראשי?

"אני מכיר את עופר שש או שבע שנים, הוא היה עוזר מאמן מאוד יסודי במכבי חיפה. הוא כבר יודע שימשיך בעונה הבאה יחד עם תומר שטיינהאור. אני מאוד מעריך אותו, מדובר באיש של עבודה קשה, שהתחיל בליגות נמוכות. היה לי ברור שהוא יצליח. עופר מתייעץ איתי הרבה, אנחנו בקשר מצוין. אני מקבל דיווחים על האימונים שהוא מעביר. יש לו ידע עצום בכדורסל. הוא הכין את הקבוצה בצורה מושלמת לסדרה מול חולון ועל כך מגיע לו לקבל חוזה גם לעונה הבאה".

 

מה דעתך על הכדורסל הישראלי, אתה נהנה ממה שאתה רואה?

"בהחלט כן. כל היופי בליגה הזו, בעיקר העונה, שכל קבוצה יכולה להגיע לפיינל־פור ואפילו לזכות באליפות. מכבי ת"א והפועל ירושלים נחלשו וזה עזר לשאר הקבוצות לצמצם פערים. הכל פתוח ושום דבר לא צפוי. אנחנו סיימנו את הליגה במקום השמיני והדחנו את הקבוצה שסיימה ראשונה. נהריה כבר הובילה 0:2 מול הפועל ירושלים ועדיין הכל פתוח שם. גם מכבי ראשל"צ, למרות עונה בינונית, גררה את הפועל אילת, שסיימה שנייה, למשחק חמישי. אני בהחלט רואה התקדמות בכדורסל הישראלי, וההנאה הכי גדולה שלי תהיה לראות את הקהל שלנו חוגג ביום שני בהיכל".

 

חולם על עוד תואר (צילום: אלעד גרשגורן) (צילום: אלעד גרשגורן)
חולם על עוד תואר(צילום: אלעד גרשגורן)

 

מה דעתך על ההחלטה של שמעון מזרחי לעלות ליציע אחרי 48 שנה?

"אני חושב שעל הספסל צריכים להיות רק שחקנים וצוות מקצועי".

 

מכבי חיפה תהיה אלופה השנה?

"אם נציג את היכולת מהמשחקים האחרונים, אז יש לנו סיכוי טוב. נצטרך את הדחיפה של הקהל, אני מקווה שיגיעו אלפים ואז השמיים הם הגבול".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים