שתף קטע נבחר

מתחזק: עופר רחימי מפנטז על אליפות

מאמן מכבי חיפה, שהתקרב לדת, רוצה להפתיע את כולם עם צלחת בעונתו הראשונה כמאמן בליגת העל: "אלוהים היה איתנו". הערב (ה', 21:00) הפועל ירושלים מחכה לו בגמר הפיינל-פור

 

 

את המסע המטורף שעובר עופר רחימי, בעונתו הראשונה כמאמן ראשי בליגת העל, מלווה המילה אמונה. את הקרדיט הוא נותן לשחקנים, אבל לפני הכל מודה לבורא עולם. ויסלח לנו ג'ף רוזן.

 

רק לפני כחודש העונה של רחימי נראתה גמורה, ומעל המשך הקריירה ריחף סימן שאלה גדול, אלא שממש ברגע האחרון מכבי חיפה שלו השתחלה לפלייאוף.

 

המשוכה הבאה נראתה קשה במיוחד: סדרה מול הראשונה הפועל חולון, שהגיעה עם יתרון ביתיות ובכושר שיא. רק מעטים נתנו סיכוי לירוקים, אבל לרחימי היו תוכניות אחרות. ואם אנחנו בענייני רוחניות, אז לתופעה שעברה על דיברתולומאו, וארגס ויתר החבורה קוראים התעלות. חיפה עברה את חולון בסדרה לפנתיאון, ואחרי ההופעה המופלאה מול מכבי ת"א בחצי גמר הפיינל־פור, רחימי רחוק רק 40 דקות מאליפות.

 

הרבה לפני שהוא מגיע לאימון הבוקר, מתייצב רחימי (41) מדי יום בבית הכנסת. "אמונה זה דבר חשוב מאוד. אני אדם מאוד מאמין", הוא מספר לקראת הגמר הערב מול הפועל ירושלים. "זה התגבר אצלי בחמש־שש השנים האחרונות, כיף לי מאוד עם נושא הדת, ואני מרגיש חיבור מצוין עם היושב במרומים. כשיש לי אפשרות להגיע להתפלל אני עושה זאת".

 

רחימי נזכר ברגע הקשה ביותר של הקבוצה העונה: "וויל גרייבס נפצע בצורה לא פשוטה, ולשחקנים לקח זמן להתאושש ממה שראו. וכן, אלוהים היה איתנו ויצאנו מזה לדרך חדשה. אני האמנתי לאורך כל הדרך. האמנתי בשחקנים שלי. האמנתי שאם נשחק אחד בשביל השני הכל אפשרי".

 

ועכשיו מחכה הפועל ירושלים, קבוצה עם סגל איכותי יותר שמגיעה כפייבוריטית, אבל לרחימי יש את הנשק שלו: "אמרו עלינו שאנחנו קבוצה אפורה, נטולת כוכבים, אבל עם הנחישות, האנרגיות והאגרסיביות הגענו עד הנה. נבוא באותה גישה הערב, ואני מאמין שאפשר לעשות את זה".

 

האמין שהכל אפשרי. רחימי (צילום: אלעד גרשגורן) (צילום: אלעד גרשגורן)
האמין שהכל אפשרי. רחימי(צילום: אלעד גרשגורן)

 

רחימי כבר חווה רגעי אליפות כעוזר המאמן במכבי חיפה, אבל עכשיו הוא בעל המסיבה. מי שאימן עד לפני כמה שנים במקומות כמו קריית-טבעון, קריית-ביאליק וקריית-אתא, השאיר אבק לדן שמיר ולאריק שיבק כל הדרך למעמד הכי גדול בכדורסל הישראלי. "להתחיל מלמטה זה הכי כיף. אני זוכר את המשחקים בכפרים, במצפים, ביישובים הכי נידחים", הוא משחזר. "אין משטח שאני לא מכיר בצפון. עכשיו אני בפסגה, אבל לא שוכח מהיכן הגעתי. רק עם עבודה קשה אפשר להצליח. ותאמין לי, עבדתי מאוד קשה".


פורסם לראשונה 15/06/2017 07:21

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
עופר רחימי
צילום: עוז מועלם
מומלצים