שתף קטע נבחר

העתודה בחצי גמר אליפות אירופה

נבחרת ישראל הביסה 54:74 את איסלנד והעפילה לארבע האחרונות בזכות משחק אדיר של אריאל נבון, תמיר בלאט, יובל זוסמן ומיכאל מושקוביץ. הנבחרת של עודד קטש תפגוש את צרפת, שהביסה את סרביה

 

כובשת את אירופה. נבחרת העתודה (צילום: FIBA) (צילום: FIBA)
כובשת את אירופה. נבחרת העתודה(צילום: FIBA)

 

נבחרת העתודה של ישראל ממשיכה להדהים. השחקנים של עודד קטש הביסו 54:74 את איסלנד ברבע גמר אליפות אירופה עד גיל 20 והעפילו לחצי הגמר, שם יתמודדו מול צרפת, שהביסה 67:86 את סרביה.

  


 

אחרי הניצחונות על לטביה, ליטא ואוקראינה בשלב הבתים, והניצחון על איטליה בשמינית הגמר, נבחרת העתודה של ישראל הצליחה לנצח – או יותר נכון להביס – גם את נבחרת איסלנד. מעמד רבע הגמר לא הלחיץ את השחקנים של קטש, אלא להיפך, זה רק הלהיב אותם.

 

בלאט. ממשיך ללהוט (צילום: FIBA) (צילום: FIBA)
בלאט. ממשיך ללהוט(צילום: FIBA)

מושקוביץ. נתן הצגה (צילום: FIBA) (צילום: FIBA)
מושקוביץ. נתן הצגה(צילום: FIBA)
קטש. מאזן מושלם (צילום: FIBA) (צילום: FIBA)
קטש. מאזן מושלם(צילום: FIBA)

 

יכולת אדירה של תמיר בלאט (15 נקודות, 7 אסיסטים ו-6 ריבאונדים), אריאל נבון (15 נקודות), יובל זוסמן (11 נקודות ו-9 ריבאונדים) ומיכאל מושקוביץ (11 נקודות) סחפה את ישראל לניצחון על האיסלנדים ולשלב ארבע האחרונות, שם יתמודדו שחקניו של קטש מול המנצחת בין צרפת וסרביה בהמשך היום. חצי הגמר ייערך בשבת ב-19:00.

 

כבר שנים רבות ששנתון 1997 מסומן כאחד המבטיחים שיש לכדורסל הישראלי להציע: שחקנים שכבר קיבלו דקות משמעותיות בליגת העל כמו תמיר בלאט ורועי הובר, לצד כישרונות שכיכבו בנבחרות הצעירות דוגמת יובל זוסמן, דניאל קופרברג ונתנאל ארצי. באליפות אירופה הנוכחית זה גם בא לידי ביטוי.

 

נבון. הצטיין ברבע הגמר (צילום: FIBA) (צילום: FIBA)
נבון. הצטיין ברבע הגמר(צילום: FIBA)

זוסמן. יחד עם בלאט הוביל את הנבחרת במחצית הראשונה (צילום: FIBA) (צילום: FIBA)
זוסמן. יחד עם בלאט הוביל את הנבחרת במחצית הראשונה(צילום: FIBA)

 

זו תהיה ההופעה הרביעית של ישראל במעמד חצי הגמר באליפות אירופה עד גיל 20, והראשונה מאז 2005. ב-2000 וב-2004 היא אף המשיכה עד למעמד הגמר. קטש העלה בחמישייה את בלאט, הובר, זוסמן, ארצי וקופרברג.

 

מהלך המשחק

הנבחרת פתחה טוב ועלתה ל-0:6 מהיר. איסלנד ענתה עם שלשה, לפני שזוסמן הגיב בקליעה משלו מחוץ לקשת. בלאט הוסיף סל במתפרצת ואיסלנד מיהרה לקחת פסק זמן אחרי פיגור 11:3. איסלנד הלכה לאיש הגדול שלה בצבע, לינאסון, וחזרה ל-13:13. חדירה יפה של בלאט הורידה את ישראל להפסקה שבין הרבעים ביתרון 14:15.

 

נציגות ישראלית מכובדת ביציעים. חולמים על חצי הגמר (צילום: FIBA) (צילום: FIBA)
נציגות ישראלית מכובדת ביציעים. חולמים על חצי הגמר(צילום: FIBA)

 

ישראל הייתה קצת תקועה בפתיחת הרבע השני, ומיכאל מושקוביץ שבר את הקרח אחרי שתי דקות, 15:18. המחליפים של קטש החזירו את האנרגיות לנבחרת, שברחה ל-20:27. פסק זמן של איסלנדים לא עזר, בלאט ונבון הרוויחו נקודות קלות ועלו ל-24:33. לפני הירידה למחצית, איסלנד קלעה שלשה, הנבחרת איבדה כדור וספגה עוד שלשה, וזה רק 34:41 בהפסקה.

 

קטש מחלק הוראות לשחקניו (צילום: FIBA) (צילום: FIBA)
קטש מחלק הוראות לשחקניו(צילום: FIBA)

 

הרבע השלישי נפתח בסל מהיר של האיסלנדים, אך זוסמן ענה עם שלשה משלו.  קליעה מחצי מרחק של בלאט העלתה את ישראל ל-40:49. בהתקפת הנגד ענו האיסלנדים עם שלשלה יפה והורידו ל-49:43. הנדנדה נמשכת - קליעה מחוץ לקשת של אריאל נבון החזירה את יתרון תשע הנקודות לישראל.

 

האם נבון תופס את מקומו של בלאט ככוכב התורן? ארבע נקודות רצופות שלו העלו את מאזנו ל-13 נקודות עד כה, ואת הנבחרת ליתרון 12. מושקוביץ עם עוד שלשה הגדיל את היתרון ל-15, 43:58. בשלב הזה האיסלנדים פשוט לא היו במשחק. עוד סל של נבון העלה את ישראל ל-43:60. רבע שלישי אדיר הסתיים ב-47:62 לישראל.

 

קופרברג. משחק נהדר של הנבחרת (צילום: FIBA) (צילום: FIBA)
קופרברג. משחק נהדר של הנבחרת(צילום: FIBA)

 

ברבע הרביעי האיסלנדים המשיכו לנסות את כוחם מחוץ לקשת, אך לא הצליחו לשים את הכדור בתוך הטבעת. אחרי ארבע דקות שלמות ללא סל, ישראל עלתה ל-47:64. האיסלנדים פגעו מחוץ לקשת, תמיר בלאט ענה עם אחת משלו והוריד את נבחרת ישראל לפסק זמן ביתרון 17 הפרש. כאן כבר היה ברור שצריך לקרות משהו באמת מוזר כדי שישראל תאבד את ההובלה. גם איסלנד איבדה תקווה ובסיום 54:74 לישראל.

 


נבון. כל המחמאות מגיעות לו (צילום: FIBA) (צילום: FIBA)
נבון. כל המחמאות מגיעות לו(צילום: FIBA)

משפחת בלאט ביציע. גאים בילד (צילום: FIBA) (צילום: FIBA)
משפחת בלאט ביציע. גאים בילד(צילום: FIBA)


פורסם לראשונה 20/07/2017 14:19

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים