שתף קטע נבחר

הכנה ליורובאסקט: ישראל שוב ניצחה ברומניה

החבורה של ארז אדלשטיין ("יש פה גאוות יחידה") לא נראתה טוב, אבל התעלתה ברבע האחרון בדרך ל-81:85 בבוקרשט. כספי עלה למקום ה-10 בטבלת קלעי כל הזמנים של הנבחרת

זה הלך קשה, אפילו קשה מאוד, אבל בסופו של ערב נבחרת ישראל חגגה ניצחון שני ברציפות על רומניה, 81:85 בבוקרשט כהכנה ליורובאסקט שייפתח בעוד חודש. החבורה של ארז אדלשטיין פיגרה לאורך כמעט שלושה וחצי רבעים, אבל התעלתה ב-10 הדקות האחרונות והשיגה 'וי' במשחק צמוד.

 

מיוחד ב-ynet: עמוד יורובאסקט 2017

 


 

עומרי כספי, שלא שותף במשחק הראשון בגלל חוקי ה-NBA המונעים ממנו לשחק בחלק ממשחקי ההכנה, עומד הפעם לרשותו של ארז אדלשטיין. הוא גם רשם הישג אישי מרשים, כשעלה למקום ה-10 בטבלת קלעי כל הזמנים של הכחולים-לבנים בכל הזמנים (על חשבונו של טל בורשטיין).

 

במקום ה-10 בטבלת קלעי הנבחרת בכל הזמנים. כספי (צילום: Alina - Diana COJOCARU) (צילום: Alina - Diana COJOCARU)
במקום ה-10 בטבלת קלעי הנבחרת בכל הזמנים. כספי(צילום: Alina - Diana COJOCARU)

 

מאמן נבחרת ישראל, ארז אדלשטיין, אמר בסיום: "השחקן המרכזי שלהם חזר לשחק היום - מולדובו, שירה את השלשות בהתחלה. הוא שיחק עם גל מקל בבנטון בעבר. הוא מסוג השחקנים שנפגוש באליפות. לא שמרנו כמו שאנחנו אמורים לשמור, כמו ששמרנו ברבע האחרון. היה לנו גם בלבול בהתקפה כשהחליפו לנו הגנות. זה טבעי לשלב כזה. אבל בסוף יש פה גאוות יחידה והחבר'ה הוותיקים דוחפים את הצעירים. קיבלנו תרומה משון דוסון, עידן זלמנסון ועוז בלייזר".

 

"גם בקמפיין הקודם לא הייתי שלם עם זה שעוז בלייזר לא נסע איתנו", הוסיף אדלשטיין. "אמרתי לו את זה. אני שמח על מה שהוא נותן, בין השאר אגרסיביות ואינטנסיביות. הוא מחובר לעומרי כספי וגיא פניני. הוא נותן לנו עומק".

 

כדיר מתקשה, הערב בבוקרשט (צילום: Alina - Diana COJOCARU) (צילום: Alina - Diana COJOCARU)
כדיר מתקשה, הערב בבוקרשט(צילום: Alina - Diana COJOCARU)

 

"כספי היה הריבאונדר המצטיין שלנו באליפות הקודמת", המשיך המאמן. "לא האמנו שהוא ישחק היום הרבה דקות, אבל המשחק התפתח ככה. אנחנו נצטרך לקבל מריצ'רד האוול יותר בריבאונד. אני מעריך שהוא ימצא את עצמו ויעשה את זה".

 

עומרי כספי: "כיף לחזור לשחק. יש עוד הרבה דברים שצריך לעבוד עליהם. כל מה שנוגע לאזורית. אנחנו רק אחרי עשרה ימים של אימון. חשוב שניצחנו. כיף להיות במקום העשירי בטבלת קלעי כל הזמנים של הנבחרת. אני מאוד גאה בזה ויש לנו עוד קיץ ארוך".

 

שון דוסון: "זה היה תרגול טוב בשבילנו להיות בפיגור כמעט כל המשחק. התעשתנו והשגנו את הניצחון. הרגשתי טוב היום, גם הלך לי טוב. הלך לכולנו טוב בעצם בסוף ועשינו מאמץ גדול לנצח את המשחק הזה. אני שמח שהצלחתי לתרום בכל דרך אפשרית".

 

"שמח שידענו להתמודד עם האווירה". אוחיון (צילום: Alina - Diana COJOCARU) (צילום: Alina - Diana COJOCARU)
"שמח שידענו להתמודד עם האווירה". אוחיון(צילום: Alina - Diana COJOCARU)

 

יוגב אוחיון: "לא היה משחק קל. הם באו הרבה יותר אגרסיביים היום. הקשו עלינו בהגנות שעד עכשיו לא עבדנו עליהן. שמח שידענו להתמודד עם האווירה והתנאים הלא פשוטים שהיו פה. זה היה מדד טוב מאוד למשחק בו עמדה מספר ארבע אצלם מאוד דומיננטית. מבחינתנו עברנו סוג משחק שהוא טוב לנו להמשך. יש עוד המון עבודה".

 

מהלך המשחק

הנבחרת עלתה בחמישייה עם גל מקל, בר טימור, גיא פניני, עומרי כספי וריצ'רד האוול. למרות פערי הרמות הידועים בין הצדדים, הרומנים שיחקו טוב ואחרי חמש דקות התוצאה הייתה 8:8. המארחים פתחו מבערים בזכות יכולת נהדרת של ולאד מולדובנו שהגיע כבר ל-12 נקודות אישיות - 18:25 לרומניה אחרי עשר דקות. 

 

משחק הכנה שני הקיץ. נבחרת ישראל (צילום: Alina - Diana COJOCARU) (צילום: Alina - Diana COJOCARU)
משחק הכנה שני הקיץ. נבחרת ישראל(צילום: Alina - Diana COJOCARU)

 

הלפרין ואוחיון נכנסו לעניינים ברבע השני. שלשות של שניהם סידרו לישראל יתרון - 29:30 (14). האורחים לא הצליחו להסתדר עם הגבוהים של רומניה, ובעיקר עם קטאלין באצ'יו הענק (2.16 מ'). המארחים שבו להוביל - 35:38 ופסק זמן של אדלשטיין (17). גיורדן ווטסון, המתאזרח של רומניה, היה פנטסטי בדקות הסיום של המחצית, ובסיומה - 40:44.

 

גל מקל בפעולה (צילום: Alina - Diana COJOCARU) (צילום: Alina - Diana COJOCARU)
גל מקל בפעולה(צילום: Alina - Diana COJOCARU)

 

כמה שריקות מוזרות של השופטים, בין השאר לצעדים ושלוש שניות של ישראל שלא היו, מנעו מהחבורה של אדלשטיין לחזור להוביל - 47:49 לרומניה (24). הטבעה של כספי הורידה ל-51:52 וגם העלתה את

 הקפטן למקום העשירי בטבלת קלעי כל הזמנים של הנבחרת עם 1,174 נקודות. כספי דחק את טל בורשטיין למקום ה-11 (1,137 נקודות). מולדובנו לא נתן לישראל להשוות ויחד עם ווטסון העלו השניים את רומניה ליתרון מבטיח - 53:61 (27). עידן זלמנסון ושון דוסון שנכנסו לדקות האחרונות של הרבע הצליחו למזער נזקים אחרי שהפער כבר היה דו ספרתי. לאחר 30 דקות - 62:67 רומניה.

 

המיני מוממנטום של ישראל נעצר בזכות מולדובנו שהגיע ל-25 נקודות - 65:72 (32). הלבנים-כחולים עברו להרכב משני בין השאר עם אוחיון, זלמנסון ובלייזר. זה עבד לאדלשטיין כשהנבחרת צימקה ל-74:75 ופסק זמן רומני (35). ישראל סוף סוף לחצה בהגנה וזה השתלם לה. הלפרין נשלח אל הקו והעביר את ההובלה לאורחים - 79:80 (39). דוסון הבטיח את הניצחון עם נקודה מהעונשין ובסיום - 81:85 לישראל.

 

קלעו לנבחרת ישראל: עומרי כספי 16, גיא פניני 11, שון דוסון, עוז בלייזר ויוגב אוחיון 10 כ"א, גל מקל ועידן זלמנסון 8 כ"א, יותם הלפרין 7, אלכס צ'וברביץ' וריצ'רד האוול 2 כ"א.

 

 


פורסם לראשונה 30/07/2017 19:47

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Alina - Diana COJOCARU
עומרי כספי
צילום: Alina - Diana COJOCARU
מומלצים