שתף קטע נבחר

שחקני מכבי ת"א מסרו לאיגוד מכתב בעניין הנבחרת

איתי שגב, כרם משעור, יובל זוסמן וג'ייק כהן הופיעו לכינוס של נבחרת ישראל במשרדי איגוד הכדורסל והגישו מכתב שבו הם מזכירים כי ב-23 בנובמבר - יום לפני המשחק מול אסטוניה במוקדמות גביע העולם - יש לצהובים משחק בברצלונה במסגרת היורוליג. שחקני הפועל ירושלים נעדרו באישור

נבחרת ישראל התכנסה הבוקר (שישי) באיגוד הכדורסל לקראת מוקדמות גביע העולם שיחלו ב-24 בחודש במשחק מול נבחרת אסטוניה בהיכל קבוצת שלמה. שלושה ימים לאחר מכן תתארח הנבחרת של עודד קטש אצל יוון בכרתים.

 

שחקני מכבי תל אביב שהוזמנו הבוקר למפגש הנבחרת - איתי שגב, ג'ייק כהן, כרם משעור ויובל זוסמן - התייצבו לכינוס והגישו מכתב שבו הם מזכירים כי ב-23 בנובמבר יש למכבי תל אביב משחק בברצלונה במסגרת היורוליג.

 

יו"ר הוועדה המקצועית באיגוד הכדורסל, עמוס פרישמן, הגיב על ההתרחשות: "קיבלנו היום בבוקר מכתבים מארבעה שחקנים ממכבי תל אביב. אני חייב לעשות סדר. כולנו יודעים שיש בעיה, אנחנו לא הולכים למלחמה עם אף אחד. נבחרת ישראל היא לא נבחרת פרטית שלי או של איגוד הכדורסל, נבחרת הכדורסל היא נבחרת של ישראל. צריכים למצוא ביחד את הפיתרון כדי שגם השחקנים ממכבי תל אביב יהיו פה".

 

שחקני הפועל ירושלים, ביניהם ליאור אליהו שעשוי לבקש שחרור מהנבחרת על אף שזומן לסגל הרחב, נעדרו לבקשתם מהכינוס מאחר שהקבוצה נחתה בארץ אתמול ומקיימת היום אימון בוקר. גם תמיר בלאט, ג'ו אלכסנדר, עמית שמחון וגל מקל קיבלו אישור לא לבוא היום.

 

כרם משעור. שחקני היורוליג צפויים להיעדר ממשחקי הנבחרות (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
כרם משעור. שחקני היורוליג צפויים להיעדר ממשחקי הנבחרות(צילום: אורן אהרוני)

יובל זוסמן. הנבחרת תסתדר בלי הצהובים? (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
יובל זוסמן. הנבחרת תסתדר בלי הצהובים?(צילום: עוז מועלם)

 

הסגל הרחב שזומן על ידי מאמן הנבחרת החדש, עודד קטש: שון דוסון, תום מעיין, גל מקל, עמית שמחון, בן אלטיט, חואקין שוכמן, תמיר בלאט, ג’ו אלכסנדר, בר טימור, ריצ'רד האוול, ליאור אליהו, תומר גינת, רפי מנקו, עוז בלייזר, דניאל קופרברג, נתנאל ארצי, עידן זלמנסון, כרם משעור, איתי שגב, ג'ייק כהן, יובל זוסמן, יפתח זיו, איגור נסטרנקו, אלישי כדיר.

 

"הדבר המנחם היחיד הוא שלכולם תנאים שווים"

עודד קטש אמר לכתבים במשרדי האיגוד: "היה מפגש ראשוני, יש צוות חדש והרבה מאוד שחקנים חדשים. המפגש היה טוב ובאווירה טובה, כולם נרגשים. משתדלים כמה שיותר מהר להיערך לחלון המשחקים הזה, זה משהו שלא יצא לי לעשות, לבנות שיטה תוך שלושה-ארבעה ימים. לא התנסיתי בזה. גם ותיקי השבט לא חוו דבר כזה. הדבר המנחם היחיד הוא שלכולם יש תנאים שווים".


עודד קטש. "גם ותיקי השבט לא חוו דבר כזה" (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
עודד קטש. "גם ותיקי השבט לא חוו דבר כזה"(צילום: ראובן שוורץ)

 

"יעזור לנו לדעת מי השחקנים שיגיעו. זה לא משהו שאנחנו יכולים להיערך אליו. מנסים לבנות את הסגל הכי טוב שהנבחרת יכולה להעמיד במתכונת הנוכחית ואני מקווה שכל מי שנבחרת ישראל חשובה לו יתרום לנושא.

 

"לגבי השחקנים שלא היו כאן היום, זה היה בידיעתנו ובאישורנו. חלק מהשחקנים פצועים, חלקם חולים, כל אחד מסיבותיו הוא. לא דיברתי עם ליאור אליהו בימים האחרונים בימים האחרונים, לא מצאתי לנכון לעשות את זה, היה לו שבוע עמוס. אליהו רשום בסגל המורחב של נבחרת ישראל. שבוע לפני המשחק הראשון, כשנזמין את ה-16-15 שחקנים לאימונים, נבחן אם הוא יהיה שם. הייתה לי שיחה איתו לפני הזימון לסגל הרחב, ועצם זה שהשם שלו מופיע אומר שהוא לא ביקש להשתחרר".

 

ליאור אליהו. יהיה בסגל הסופי? (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
ליאור אליהו. יהיה בסגל הסופי?(צילום: אורן אהרוני)

 

על גיא פניני, יותם הלפרין ויוגב אוחיון שלא זומנו לסגל הרחב: "השמות הוותיקים שתרמו כל כך הרבה לנבחרת לא נמצאים כאן, ומצאתי נכון לדבר עם כל אחד מהם. אני לא אכנס פרטנית לכל אחד, אבל לא כל המקרים דומים. לא כל השיחות היו זהות. גם הרצונות של כל אחד מהם והמחשבות על איך הוא רואה את עצמו ממשיך בנבחרת, לא זהים. ברמה הפרקטית, צריך לבחון מי השחקנים שנמצאים בסיטואציה הכי טובה לנבחרת ישראל ואיתם לעשות את המקסימום. הייתי מעדיף שהיא תהיה מורכבת מהשחקנים שמשחקים ברמות הכי גבוהות ומקבלים את החלק המרכזי. כולם מכירים את הבעיות".

 

יו"ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי, אמר היום: "אנחנו מתחילים דרך חדשה, מתכונת משחקים בינלאומית חדשה. המשחקים יתקיימו בשיטה שתאפשר לקהל הישראלי מדי חודשיים לצפות בנבחרת בבית. נבחרת משולבת עם שחקנים צעירים, שחקנים ותיקים, הנבחרת האולימפית והבוגרת יחד. מאמן חדש, חלק מהצוות חדש".

 

"מקווה שבסוף יגיע המבוגר האחראי, כרגע זה נראה קשה". עמירם הלוי (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
"מקווה שבסוף יגיע המבוגר האחראי, כרגע זה נראה קשה". עמירם הלוי(צילום: עוז מועלם)

 

"אנחנו מקווים שהנבחרת תמשיך לייצג את הכדורסל הישראלי בכבוד ושכולנו נמשיך ליהנות. אין לי ספק שמכבי תל אביב, אגודה חשובה ומכובדת בכדורסל הישראלי, תעשה הכל על מנת שהשחקנים שלה יופיעו לנבחרת", הוסיף הלוי, "לא ידוע לי על הבנות או החרפות בין פיב"א ליורוליג, אני מקווה שבסוף יגיע מבוגר אחראי שיוכל לעזור במשהו. זה נראה קשה בשלב הזה".

 

שגב, משעור, זוסמן וכהן הם לא היחידים מבין מכבי תל אביב שנמצאים בבעיה בעקבות המחלוקת בין פיב"א ליורוליג סביב מוקדמות המונדובאסקט. ארט פרחוסקי, שזומן לסגל נבחרת בלארוס, שלח מכתב לאיגוד הכדורסל בארצו שבו הודה להם על הזימון אבל הפנה את תשומת ליבם לקיום המשחק של מכבי ת"א בברצלונה ב-23 בנובמבר. האיגוד הבלארוסי השיב כי הוא מבין את לוח הזמנים וביקש מפרחוסקי שיצטרף לנבחרת לאחר המשחק בברצלונה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
איתי שגב
צילום: אורן אהרוני
מומלצים