שתף קטע נבחר

עוז בלייזר ויפתח זיו נופו מסגל נבחרת ישראל

הצוות המקצועי החליט במפתיע לוותר על שירותיו של קפטן מכבי חיפה למשחק מול אסטוניה (שישי, 14:00), גם הרכז של עירוני נהריה ותום מעיין לא יהיו חלק מהסגל במפגש הראשון במוקדמות גביע העולם

רגע לפני פתיחת מוקדמות גביע העולם הודיע הצוות המקצועי החדש של נבחרת ישראל בכדורסל על הסגל הסופי למשחק מול אסטוניה (שישי, 14:00) בהיכל קבוצת שלמה.

 

הניפוי המפתיע ביותר מהסגל למשחק הקרוב הוא זה של עוז בלייזר, קפטן מכבי חיפה, ששיחק במדי הנבחרת ביורובאסקט וקלע בתחילת השבוע שיא קריירה של 29 נקודות בניצחון על הפועל תל אביב. מלבדו, גם יפתח זיו מעירוני נהריה ותום מעיין מבני הרצליה לא נכללים בסגל המצומצם בן 12 השחקנים.

 

רק השבוע עוז בלייזר קלע שיא קריירה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
רק השבוע עוז בלייזר קלע שיא קריירה(צילום: אורן אהרוני)

 

יפתח זיו ואבי בן שימול (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
יפתח זיו ואבי בן שימול(צילום: אורן אהרוני)

 

הסגל הסופי למשחק מול אסטוניה: גל מקל, בר טימור, תמיר בלאט, חואקין שוכמן, רפי מנקו, שון דוסון, בן אלטיט, ג'ייק כהן, ריצ'רד האוול, אבי בן שימול, תומר גינת, עידן זלמנסון.

  

הנבחרת ששינתה את פניה ערכה הערב את האימון המסכם שלה לקראת המשחק הביתי מול אסטוניה. על הקווים יעמוד עודד קטש כשמאחוריו העוזרים החדשים שלו, עופר רחימי ודרור כהן. הקפטן החדש גל מקל נותר אחד השחקנים הוותיקים היחידים שנשארו בסגל אחרי שחרורו של ליאור אליהו וההחלטה לא לזמן את יוגב אוחיון, גיא פניני יותם הלפרין, וילבש את המדים הלאומיים בפעם ה-91.

 

כל המיקרופונים אליו. עודד קטש (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
כל המיקרופונים אליו. עודד קטש(צילום: אורן אהרוני)

 

קטש: "עשינו כל מה שאפשר כדי להתכונן"

עודד קטש אמר באימון המסכם: "עשינו כל מה שאפשר כדי להתכונן. קבוצת השחקנים שנמצאת פה היא בעלת אופי מצוין ורעבה להצליח. אני סומך עליהם. נשחק מחר בבית, אני מקווה שנבוא עם האנרגיות הנכונות וזה היתרון שיש לנו במשחק הזה. כולם מבינים את חשיבות המשחק. הייתה אווירה טובה באימונים ואני מקווה שזה יבוא לידי ביטוי מחר".

 

"הדרך שבה האסטונים משחקים קצת שונה", ציין קטש בנוגע ליריבה, "הם משחקים בצורה התקפית שונה שהיינו צריכים לדבר עליה. ניסינו ליצור תבנית משחק הכי פשוטה שאפשר שתעזור לנו לנצח".

 

גל מקל. ישחק לראשונה כקפטן הנבחרת (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
גל מקל. ישחק לראשונה כקפטן הנבחרת(צילום: אורן אהרוני)

 

"זה מרגש מאוד. כל דבר שקשור לנבחרת ישראל מרגש", אמר מאמן הנבחרת החדש לקראת הופעת הבכורה שלו בתפקיד, "עשיתי קיץ מרגש מאוד עם נבחרת העתודה, הייתי ארבע שנים עוזר וגם כשחקן בנבחרת החוויות שלי זכורות מאוד. כל שחקן שנמצא פה מרגיש את זה גם כן".

 

תמיר בלאט, חואקין שוכמן, אבי בן שימול ובן אלטיט עשויים לערוך בכורה במדים הלאומיים. ג'ייק כהן הוא הנציג היחיד של מכבי תל אביב בסגל, לאחר שהקבוצה הסכימה לשחרר אותו לנבחרת ולוותר על שירותיו במשחק היורוליג הערב מול ברצלונה.

 

ג'ייק כהן. "שמח שלשם שינוי הפעם האוול בצד שלי" (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
ג'ייק כהן. "שמח שלשם שינוי הפעם האוול בצד שלי"(צילום: אורן אהרוני)

 

"אני מתרגש מאוד. עבר זמן מאז שייצגתי את ישראל", אמר ג'ייק כהן לקראת המשחק. "בתקופה ההיא, כשהייתי בנבחרת עד גיל 20, נהניתי מאוד. בכלל, מרגש מאוד שהמשחק הראשון הוא בתל אביב, זה עושה את זה עוד יותר מיוחד. למזלי אני רגיל מהקבוצה שלי ללוח זמנים צפוף כזה ואני בטוח שכאן בנבחרת הצוות המקצועי יכין אותנו בצורה הטובה ביותר כדי שנגיע מוכנים מכל הבחינות. יוון תשחק גם כן מחר, ככה שזה גם זהה לשאר הנבחרות בבית".

 

על ריצ'רד האוול אמר כהן: "אני שמח שלשם שינוי הוא בצד שלי. לאורך הקריירה הייתי בעיקר מולו. התאמנו יחד כמה ימים. זה חלון משחקים חדש שפיב"א יצרה ונראה איך הנבחרת תתאקלם. אנחנו מנסים לחבר את כל החלקים לנבחרת אחת. הגישה בנבחרת חיובית מאוד, יש שחקנים צעירים רבים שזו פעם הראשונה שלהם בנבחרת והם יגיעו רעבים. הם מתרגשים לקראת המשחק וכך גם אני".

 

תומר גינת מתמתח (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
תומר גינת מתמתח(צילום: אורן אהרוני)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
עודד קטש
צילום: אורן אהרוני
מומלצים